| Forfatter |
|
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg går og tænker på at få presset et sæt højtalere mere ind i stuen så det kan blive til noget 7.1, men har så brug for at hænge mine nuværende baghøjtalere op på sidevæggene næsten helt under loftet. De skal dog pege ned ad så de giver en mere præcis/direkte lyd og jeg mangler derfor et ophæng til højtalerne. Højtalerne er måske lidt store da det er nogle B&W Matrix 805'ere, men de spiller godt og har ikke lige nogen der kan erstatte dem. Grunden til at jeg ikke bare hænger dem i samme højde som der hvor de hænger nu (så bare på sidevæggene) er fordi der selvfølgelig er en dør på den ene side.
Er der nogen som har et forslag til et højtalerophæng hvor der ikke må bores i højtalerne, men hvor højtalerne stadig kan pege skråt ned ad mod lyttepositionen?  __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil nu mene at Svend P's bud er det bedste, da man så ikke kan se selve ophænget - og pyt med at der kommer et par skuer ind i bagenden af højttaleren, for det kan alligevel ikke ses når den hænger oppe på væggen og det påvirker ikke lyden.
Husk nu at sætte højttalerene godt fast i væggen efter de forskrevne regler så den ikke falder ned 
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslagene. Jeg har faktisk et højtalerophæng der minder om det Kristiankk forslog til den nuværende position af højtalerne. Dog er min plan at den ene af højtalerne skal være lige over døren, hvilket betyder at de kommer til at ligge ned for at de/den kan være der (afstanden fra dørkarmen til loftet er kun så lille at den skal ligge ned, hvis I kan forstå hvad jeg mener). Ved ikke om det lyder helt vanvittigt . Men det højtalerophæng kan ikke holde højtaleren på den lange led som så er nødvendigt.
Det jeg havde gået og tænkt på var måske en slags skrå hyldeløsning med en kant i bunden som holder højtaleren på hylden (denne løsning er bare svær at indstille i den rigtige vinkel).
Mht. til at bore/skrue er jeg stadig ikke meget for det, da det jo ødelægger højtaleren bagpå og lige præcis disse højtalere er custommade i pianolak som jeg ikke ville være glad for at lave huller i.
Kan måske også bare være at det ikke kan lade sig gøre. __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
| Til top |
|
| |
Gyzz Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk lige præcis sådan en løsning jeg gik og tænkte på , så kunne man altid spraymale den hvid så den kan hænge i stuen.
Det eneste problem er bare at kunne vinkle højtaleren rigtigt, så den peger hen mod lyttepositionen. Man kunne også frygte lidt at den slet ikke kan holde vægten fra højtaleren og så bare falder helt sammen , men det er jo bare at prøve at tage derud og kigge på den. __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
|
| Til top |
|
| |
Kasper_M_A Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kasper_M_A Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har dem forresten vist bare til at ligge og flyde ude i mit skur hvis jeg stadig har dem... så du kunne da lige skrive hvis du var intereseret :)
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser også udmærket ud, tror dog desværre ikke at de kan tiltes så meget at de kommer til at pege helt ned mod lyttepositionen. Der står noget med ca. 15 % hældning inde på hjemmesiden hvor de sælger dem, men ved ikke om det er nok. __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
|
| Til top |
|
| |