Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 00:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Silverline kabinet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hej, er der nogen der ved hvor man kan anskaffe sig et NAD Silverline S200 kabinet, eller et andet kabinet magen til. Feks et lyngdorf kabinet ? Højden er lidt essentiel da det er til en HTPC/PVR maskine.

Dvs minimum højde er en 18 cm eller deromkring.

Evt nogle der kender en sej smed der kan bikse sådan et kabinet sammen i de rigtige materialer




__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hmm .. er der så nogen der kan sige mig hvilket materiale det er lavet i og hvordan det er behandlet ? 

__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv leget lidt med tanken om noget i den stil til en HTPC. Desværre tror jeg bare at det er meget svært at modificere det, ligesom at man nok ikke kan finde det billigt medmindre at forstærkeren er gået i stykker.

Det her HTPC kabinet lugter dog lidt af NAD (ikke den version øverst på siden):  http://www.atechfabrication.com/products/heatsync_6000.htm

Men jeg aner ikke om man kan finde det i Danmark.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

... om ikke andet, kan der da fåes et her  Hvis du virkelig vil ha' et s200 kabinet - så burde det heller ikke været noget problem at skrælle et  

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Noget der ligner Silverline allermest, synes jeg er Ahanix D.Vine 5... Selv knapperne er meget lig + blå diode.

Klik på mit HTPC-link forneden.

Kabinettet overholder ikke lige din højde, da det kun er 15 cm højt, det er 43,5 cm bredt.

Bare et forslag...

-Vedørende materiale, så er det aluminium. Højst sandsynligt glasblæst og eloxideret(?)



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
K2dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved er næsten alt i NAD Silverline serien lavet af aluminium. Kan dog ikke huske bagpladerne. Jeg mener osse at forpladen er glasblæst. Muligvis eloxeret bagefter.

__________________
Med venlig hilsen K2dk v/ Bo Henriksen.
Til top Vis K2dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K2dk Besøg K2dk's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Mjah .. syntes ikke rigtigt der er noget af det der ligner rigtig godt ..

Bjarke: Har overvejet det .. men det er en ret dyr løsning på problemet

Hmm .. det kan være man skal tage ned til en smed og vise ham kabinettet og spørge om han kan lave noget magen til ..




__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Problemet bliver nok aluminiumet. Det er så vidt jeg ved ikke helt nemt at arbejde med.

F.eks. er jeg ret sikker på at det er mere eller mindre umuligt at sætte et DVD drev ind i fronten på et Silverline forstærker kabinet. Du kommer ihvertfald til at betale nogle seriøse danske dollars for det

Men jeg er meget interesseret i at høre hvordan det kommer til at gå, for det er uden tvivl den ultimative HTPC løsning du har gang i.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

        

Synes nu den gør det ganske godt...



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1487
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Fenris jep .. der er de helt store ambitioner.. det er bliver istedet for at købe en blueray afspiller så vil jeg have en maskine der kan afspille det istedet. Så er det også nemmere at haxe sig rundt om alle de besværligheder de har tænkt sig at lave så man ikke kan afspille deres skiver 

C K N Jeg syntes bare at der er lidt for meget metal over den om jeg må sige .. syntes den skinner lidt for meget .. silverline er jo meget mat i det.

Jeg tror måske billederne snyder lidt for meget .. kunne godt tænke mig at se det i virkeligheden ..


__________________
MonoTovarisj

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes