| Forfatter |
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har siddet, og søgt på nettet, efter hvor man kan købe teflon rør og folie. Men jeg kan ikke finde det nogle steder  , er der nogen der ved hvor man kan købe det hende.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos RS Parts eller ELFA mener jeg du kan få teflon rør, folie ved jeg ikke
|
| Til top |
|
| |
SJAG Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
prøv f.eks på rsonline.dk eller farnell.dk Teflon er et handelsnavn for PTFE, se f.eks på www.rsonline.dk tast artikelnummer 399-798. God jagt !
Mvh SJAG
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger tak for svar  . men er det ikke nogen der hved hvor man kan købe teflon folie.
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at benytte goretex, som er teflon, der er overstrukket, hvorved porerne opstår? (Goretex angives at være opfundet som isolering til det amerikanske rumfartsprogram i 50erne). Når man samler vandrør, kan man bruge en hvid folie (ca. 12 mm bred, ultratynd), som er af teflon. Den slags kan købes i små ruller i byggemarkeder
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor kan man købe det der goretex
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wvack Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk "NO SMOKING" omkring teflon!
Jeg lærte, da jeg stod i lære, at 1gram er nok til at slå en mand ihjel, hvis han altså ryger det.... __________________ "Knowing is not enough, We must apply."
"Willing is not enough, We must do."
Bruce Lee
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herhjemme er der masser af teflon på stegepanderne i køkkenet -og en masse røg...
PS Hvad skal du bruge det der keflon, tefla, teflok, eller hvad det nu hedder til?
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT: (sorry! ;-)
Fra Wikipedia:
While PTFE itself is chemically inert and non-toxic, it begins to deteriorate after the temperature of cookware reaches about 460 °F[7](237 °C), and begins to significantly decompose above 660 °F (350 °C). These degradation products can be lethal to birds, and can cause flu-like symptoms in humans (see PTFE flu). By comparison, cooking fats, oils, and butter will begin to scorch and smoke at about 392 °F (200 °C), and meat is usually fried between 400–450 °F (200–230 °C), but empty cookware can exceed this temperature if left unattended on a hot burner.
Ja det er da dejligt med alle de kemikalier... Hvor fra skulle vi ellers få allergi, eksem, kræft, og alt det andet gode?
- Tror jeg vil gå ud og stege mig en bøf med insulin, vækstfremmer hormon osv, med fuld knald på varmen ;-)
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
Herhjemme er der masser af teflon på stegepanderne i køkkenet -og en masse røg...
PS Hvad skal du bruge det der keflon, tefla, teflok, eller hvad det nu hedder til? |
|
|
jeg skal bruge rør til et sinalkabel nok med sølv leder hvor røret er støre end leder så er kommer luft omkring leder  .
fojlen er til noget andet.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er til signal kabler vil der ikke være en hørbar forskel mellem at benytte PTFE slange og benytte PVC / PE flex som kan købes ved RS comp. det væsentlige er at lederen ikke er omsluttet af kunststof, eller at begrænse berøringen med overfladen af lederen så meget som muligt for ikke at begrænse transporten at elektroner på overfladen af lederen.
Hvis det er et kobber kabel du har i sinde at lave skal du sørge for at det kobber du anvender ikke er larkeret.
Hvis det skal være super fint skal det have en kobber tråd med en Amorf mikro struktur, da der i en amorf mikro struktur ikke er dannet korn og der med heler ingen korn grænser som er med til at begrænse transporten af elektroner. HUSK HUSK at en amorf kobbertråd ikke må opvarmes særlig meget da tempratur stiningen giver anledning til korn dannelser den præsise temp kan jeg ikke huske men den vil helt sikkert svinge med renheden af materialet.
Hilsen Bennoman __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
Hvis det er til signal kabler vil der ikke være en hørbar forskel mellem at benytte PTFE slange og benytte PVC / PE flex som kan købes ved RS comp. det væsentlige er at lederen ikke er omsluttet af kunststof, eller at begrænse berøringen med overfladen af lederen så meget som muligt for ikke at begrænse transporten at elektroner på overfladen af lederen.
Hvis det er et kobber kabel du har i sinde at lave skal du sørge for at det kobber du anvender ikke er larkeret.
Hvis det skal være super fint skal det have en kobber tråd med en Amorf mikro struktur, da der i en amorf mikro struktur ikke er dannet korn og der med heler ingen korn grænser som er med til at begrænse transporten af elektroner. HUSK HUSK at en amorf kobbertråd ikke må opvarmes særlig meget da tempratur stiningen giver anledning til korn dannelser den præsise temp kan jeg ikke huske men den vil helt sikkert svinge med renheden af materialet.
Hilsen Bennoman |
|
|
PVC kan da blive opladt og komme til og virke som en kondensator og det skulle PTFE ikke gøre, eller er det mig det er gal på den?
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg takker for alle de gode link
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
bennoman75 skrev:
|
Hilsen Bennoman
|
|
|
Metaller i fast form er krystalinske, bevares amorfe metaller i fast form eksisterer http://risoe-staged.risoe.dk/Job_career/Student_projects/AFM -1.aspx men i form af kobbertråd ?
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|