Forfatter |
|
fynbob72 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kæresrte bryder sig ikke om gulvhøjttalere!!!
Min kæreste vil gerne have min hjælp til at finde et anlæg til hende. Det er ikke et problem i sig selv, men at hun ikke vil have gulvhøjttalere, - det gør en hi-fi-elsker skuffet! Men i stedet for at surmule og fortsat nøjes med den endeløse P3-skratten fra hendes Lumatron-transistor, går jeg opgaven i møde med krum hals.
Jeg beder derfor om jeres hjælp til at sammensætte et anlæg til hende. Jeg søger brugt udstyr.
Hun skal bruge REOL-højttalere, forstærker, cd-afspiller og tuner. Jeg vil forsøge at undgå recievere da jeg har dårlige erfaringer med dette. Jeg har gode erfaringer med mærker som NAD og Dali, og vil derfor ikke have noget imod det, hvis der findes muligheder indenfor disse.
Håber i vil bruge et par øjeblikke på mit indlæg... 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD laver nogle ganske udemærkede forstærkere.
det ville hjælpe os en del, hvis du kom med et budget. ..
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, netop NAD har jo entry-level lige i den stil og bliver det så parret med eks.vis. DALI 2002, så skulle den ged vist være barberet!!!
|
Til top |
|
|
fynbob72 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
NAD laver nogle ganske udemærkede forstærkere.
det ville hjælpe os en del, hvis du kom med et budget. ..
|
|
|
Ja, det er klart! Regner med følgende (ca.):
Tuner 300 kr., cd-afspiller 600 kr., forstærker 800 kr., højttalere 800 kr. - Bær over med mig hvis det ikke helt hænger sammen, jeg er delvist en novice på området.
Er det en markant fordel at holde tuner, cd-afspiller og forstærker inden for samme mærke? 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok et samlet budget på 2500.- det skulle nok kunne lade sig gøre. (brugt that is)
Tuner - tunere har jeg ikke den store erfaring med, men her er hvad dba byder på.
CD - er fx en del denon, onkyo, et par NAD, sony.. find evt et par stykker i dit område, og tag ud og se på det.
Forstærker - fx en NAD 302. til 500kr.eller et par Luxman i samme prisklasse. Teac, technics, yamaha m.fl. du kan sagtens finde noget ok, der virker som det skal til 500kr. så er der lidt mere til højttalere.
Højttaler - hele 9 sider, i prisklassen 100-1000kr. Der burde være et par stykker.. dog er størstedelen gulvhøjttalere. Du kunne evt købe nyt, fx Gale 3010 (399.- / stk) eller 3020 (599.- / stk) se dem på www.hifiklubben.dk
Håber det var til hjælp..
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
fynbob72 skrev:
Er det en markant fordel at holde tuner, cd-afspiller og forstærker inden for samme mærke? 
|
|
|
ikke det jeg ved af.. selvfølgelig er der så et design der passer sammen.. men en stor del af os herinde, har flere forskellige mærker i vores setups.
|
Til top |
|
|
fynbob72 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak witzel.
Det er skam til stor hjælp. Men lige et par spørgsmål mere.
Hvad skal jeg gå efter ved cd-afspillerne? Jeg mener, - hvordan kan jeg sikre mig at jeg for noget for mine (min kærestes ) penge?
Hvordan sikrer jeg mig at forstærker og højttalere passer sammen, så jeg kan udnytte begge dele max?
(Er imponeret og begejstret over hjælpsomheden i dette forum )
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
fynbob72 skrev:
Tak witzel.
Det er skam til stor hjælp. Men lige et par spørgsmål mere.
bare fyr løs, vi er her for at hjælpe og blive hjulpet.
Hvad skal jeg gå efter ved cd-afspillerne? Jeg mener, - hvordan kan jeg sikre mig at jeg for noget for mine (min kærestes ) penge?
Denon har mig bekendt, nogle problemer med laseren. nogle modeller er værre end andre. og de er self. ikke de eneste der har problemer med en gammel maskine. Afspilleren skal vel ikke så meget mere end at afspille cderne, og helst i nogle år endnu. derfor skal du holde dig fra dem der kan indeholde flere cder af gangen. De har tendenser til at gå hurtigt i stykker.
Find evt nogle interessante omkring hvor du bor, tag ud og se/hør at de virker. Skulle du finde en god maskine langt fra hvor du bor, så husk at hvis du betaler pr efterkrav, så har du ret til at pbne pakken og kontrollere om indholdet er iorden, INDEN du betaler postmanden. Men husk at have alt klar, så han ikke skal vente i for langt tid.
NAD, onkyo og sony.. og flere Denon.. jeg kender ikke for meget til dem der er på dba.dk. men nævnte mærker, går du ikke helt galt med.
Hvordan sikrer jeg mig at forstærker og højttalere passer sammen, så jeg kan udnytte begge dele max?
Med reolhøjttalere, har du ikke brug for en alt for kraftig forstærker. Så der er masser at vælge imellem. bare sørg for at den virker, inden du betaler.
(Er imponeret og begejstret over hjælpsomheden i dette forum ) Det er jeg også |
|
|
|
Til top |
|
|
fynbob72 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusin tak for hjælpen.
Så vil jeg gå på jagt i det store brugt-marked.
- Det er med at benytte chancen når ens kæreste beder om hjælp til bruge hendes penge på noget lækkert lyd. 
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med sdan en cd reciever fra denon? de har dem i hifi klubben, alt i en kasse (det vil hun kunne lide..)
der er ikke din optimale løsning, men måske hendes....
jeg er bange for at hun nok gerne vil have alt i samme design, det er en underlig tendens kvinder nu en gang har. som vi mænd nok burde læerer lidt af en gang i mellem... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADs forstærkere er ikke til at slå ihjel, har selv haft en 312 som jeg solgte til redaktøren herinde til en 500 mand, find sådan en
angående cd og tuner, der havde jeg en 510 og en 412 hvor pærene konstant sprang , så ville råde dig til den noget nyere serie tror de hedder noget med C foran fx c414 eller lign. er somsagt ikke sikker
højtalere ville finde et sæt Dali 202, de gør det rigtigt godt,de burde koste en 5-800 spir. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
NADs forstærkere er ikke til at slå ihjel, har selv haft en 312 som jeg solgte til redaktøren herinde til en 500 mand, find sådan en |
|
|
Jubii, nu er jeg blevet redaktør *GG* - nej, det var til admin du solgte den til.  Anyway, så er 312 eller lign. ikke nogen dårlig løsning, så længe der er tale om mindre højttalere, som er meget lette at trække, ellers går de små forstærkere i knæ - også NAD! Den omtalte er på 2x25 W, og burde kunne findes i nyere, eller måske samme model, til en flad pris. Regn med en 500-1000 kr., alt efter alder og stand!
|
Til top |
|
|
cbpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville bare lige sige at jeg ahr en sony tuner til salg for 400 kr.... den står som ny... og jeg har næsten aldrig brugt den...
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
så det her under stereoanlæg i den blå avis:
denon dra 735 reciever
denon dcd 980 cd afspiller
denon drs 810 båndoptager
denon rc 136 fjernbetjning
B&W DM 220i højtallerere incl vægbeslag
ialt 3000,- så kan du sælge båndoptageren for 500,- hvis du er heldig
et godt anlæg til pengene prøv evt selv at se efter andre i den blå!
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administratoren skrev:
Jubii, nu er jeg blevet redaktør *GG* - nej, det var til admin du solgte den til.
Anyway, så er 312 eller lign. ikke nogen dårlig løsning, så længe der er tale om mindre højttalere, som er meget lette at trække, ellers går de små forstærkere i knæ - også NAD!
Den omtalte er på 2x25 W, og burde kunne findes i nyere, eller måske samme model, til en flad pris. Regn med en 500-1000 kr., alt efter alder og stand!
|
|
|
okey okey Admin ( ) nu er de dali 202 jo ret lette at trække, så en 312er vil være perfekt til dem. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
cbpedersen skrev:
ville bare lige sige at jeg ahr en sony tuner til salg for 400 kr.... den står som ny... og jeg har næsten aldrig brugt den...
|
|
|
Brug private beskeder!!
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel skrev, at reolhøjttalere ikke kræver lige så meget effekt som gulvhøjttalere!!! Meeen reolhøjttalere har altså en lavere virkningsgrad, da bassen spiller i et mindre kabinet!!! Typisk handler det om følsomhed på 86dB kontra 89dB, typisk!!!
|
Til top |
|
|
fynbob72 Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange indlæg. 
Jeg er blevet tilbudt et par Dali 4A til 500 kr. i god stand. Men jeg har hørt at de klarer diskant og mellemtone dårligt, men at bassen er god. Rummet de skal stå i er ca. 15 kvm., så jeg er i tvilv om at det er en optimal løsning(?). 
Efter granskning af de indrykkede indlæg formoder jeg, at det ikke er helt skævt, hvis jeg giver mig i kast med at lede efter et par Dali 202 og en NAD 312? Begge dele burde at kunne findes brugt, ikke sandt?
Til sidst. Er der nogen der kender et godt sted på nettet, hvor man kan finde oplysninger om de forskellige hi-fi-modeller?
|
Til top |
|
|
fynbob72 Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
hvad med sdan en cd reciever fra denon? de har dem i hifi klubben, alt i en kasse (det vil hun kunne lide..)
jeg er bange for at hun nok gerne vil have alt i samme design, det er en underlig tendens kvinder nu en gang har. som vi mænd nok burde læerer lidt af en gang i mellem...
|
|
|
Det er faktisk ikke noget hun går så meget op i, hun vil hellere have noget lækkert lyd. De kvinder findes faktisk...
Men tak for tippet alligevel.
|
Til top |
|
|
fynbob72 Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
så det her under stereoanlæg i den blå avis:
denon dra 735 reciever
denon dcd 980 cd afspiller
denon drs 810 båndoptager
denon rc 136 fjernbetjning
B&W DM 220i højtallerere incl vægbeslag
|
|
|
Ikke et dårligt bud, men jeg forsøger så vidt muligt at undgå recievere.
|
Til top |
|
|