Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Problemmer med kvalitet af DVD-film, øv!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg sad lige netop og så "Pirates of the caribbean" der filmen gik i stå omkring kapitel 9s afslutning. Jeg har en sony dvp-ns300 som har et par år på bagen men den har været trofast og afspillet alle film uden problemer også dem som ikke altid har virket hos mine venner, MEN.....

I starten af i år købte jeg Indiana Jones trilogien i elgiganten og var klar til at se dem alle. Den første sættes på og kører i et par minuter så går den i stå. Jeg tager dvden ud og ser den er fyldt med fedtede fingreaftryk og et par ridser. Jeg kigger på de andre film og ser det samme. Øv tænkte jeg, Elgiganten har fået disse film tilbage og pakkede dem ind igen for at sælge dem. Jeg gik ned i elgiganten og fik uden problemmer en ny trilogi. På vej ud vælger jeg at åbne pakken og hvad ser jeg..........fingeraftryk igen. Jeg går hen og viser det til ekspedienten. Det kunne han godt se så han tilbyder at de bliver renset. Det synes jeg var fint idet jeg ikke kunne se nogle ridser. Jeg får dem hjem og de virker alle sammen.

Det jeg bemærkede ved alle Indiana Jones filmene var at de havde en overflade ligesom når man ser olie på overfladen af vand med kurver og regnbuefarver. Derudover ved jeg ikke om der er et problem i produktionsledet, der stod "made in mexico". Jeg tror ikke det havde noget med Elgiganten at gøre vis jeg skal være ærlig.

Idag købte jeg pirates of the caribbean i Kvickly (den er på tilbud) og ser at der er ingen ridser eller fedtede fingre men den måde den er brændt på ser forkert ud. Det ser ud som der er en streg der skærer igennem skiven (ikke en ridse) men blot den måde den er brændt. Det minder lidt om den overgang der er på en brændt cd/ dvd når den ikke fyldes helt ud.

Er der andre der har samme problem og ofte bliver nød til at få byttet jeres dvd-film??

Er branchen begyndt at tilsidesætte kvaliteten så meget for at spare, eller med andre ord tjene de penge hjem som de taber på piratkopiering??

Skuffende er det at det sker med to film købt for nylig, men det skal man måske til at vænde sig til. ØV ØV

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 August 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Det har jeg aldrig oplevet. Var folien på filmene brudt, da du fik dem?

Med hensyn til Pirates of the Caribien: Kan du ikke poste et billede af fænomenet?

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Nej filmene var ikke brudt. Jeg skal se hvad jeg kan gøre med billeder.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet det med 2 musik dvd'er fra cdon.com hvor der kom var hakker i afspilningen og springen i numrene. De så helt nye ud og var i folie da jeg modtog dem.....heldigvis byttede de uden vrøvl
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ja det er fint når de vælger at bytte den og jeg tror da heller ikke jeg får problemer med at bytte den.

Men tilbage til sagen. Jeg har kigget lidt nærmere på skiven og kan nu godt se nogle ridser men de ser ud som om de ligger under overfladen/ coating eller hvad det hedder. Men stadig tror jeg det er den måde den er brændt på. Jeg tror ikke et kamera kan fange det. Det kan ses når jeg holder den mod skarpt lys i en bestemt vinkel så det er ikke noget tydeligt den overgang jeg kan se på dvden.

Man kan som sagt se en overgang i brændingen. Det minder lidt om et rundt pittabrød hvor man fjerner toppen for at komme fyldet i. Den del du fjerner svarer til den del af dvd hvor der sker en overgang i brændingen. Denne del af dvdskiven der svarer til det du fjerner af den runde pittabrød ser også næsten helt spejlblankud i forhold til resten af dvden. Lidt ligesom før man brænder på et medie, da er mediet mere blankt.

Når jeg prøver at bytte den i morgen.

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at dengang Pirates kom frem på DVD var der fejl på næsten alle DVD'erne. Har selv købt min i Holland (stadig med DK subs osv.), den var der dog ingen problemer, har efterhånden set den en del gange

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det utroligt vis der ikke er bedre kvalitetskontrol det bliver vel os der i sidste ende betaler for det vis en større produktion må gå om.

Ja det er en go film, ik rapper? Har heldigvis set den i Imperial så jeg hænger ikke helt med næbbet.

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 10 August 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Jeps, top underholdning  Har ikke set den i Imperial (kun mit eget Imperial ), men var til gengæld derinde for at se King Arthur den anden dag, med et lille håb om at få en bare lidt lignende "eventyroplevelse" som man får med Pirates, men det er desværre slet ikke tilfældet - øv

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Ok her er der en der skriver om samme problem  nøjagtigt samme sted nemlig kapitel 9. Han stod i butikken og prøvede andre dvder der havde samme problem så det må være en produktionsfejl.

http://www.cinemazone.dk/forum.asp?mode=thread&id=1605

Han skrev:

"Er der andre end mig der har haft problemer med dvd'en?
Når jeg nåede til kapitel 9 så gad filmen ikke mere.
Da jeg var inde og bytte den, prøvede de et andet eksemplar af den, og igen ved kapitel 9 gik den død. Kunne muligvis tyde på en gennemgående fejl.
Det kunne være der også var andre der havde haft problemer med den."

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Fik den byttet men samme problem dukkede op, den stopper ved kapitel 9. Så nu fik jeg pengene tilbage. Ærgeligt idet den kun kostede 100 kr. På den anden side det er vel også mange penge at gi for en film der ikke kan afspilles!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

hmm først var jeg lidt negativ pga den var udsolgt i vores kvickly, men nu er jeg jo nærmest glad for det, for damn jeg var blevet harm hvis der var fejl på

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 August 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Det kan være pris og kvalitet høre sammen. Selv om det ikke skal være sådan. Og hermed er det den første film jeg har hørt det om.

Jeg selv har ikke oplevet noget ved min skive af den. Dog gav jeg også fuld pris. 250kr. I kvickly . Måske det er derfor.

Føler med jer der må opleve problemer. En kanon film ellers.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Blot for at sætte et par ting på plads -

DVD´er i almindelig handel bliver ikke "brændt" de bliver sprøjtestøbt på to tynde polycarbonat skiver, som derefter limes sammen. Den stribe der beskrives højere oppe kan derfor ikke sammenlignes med den "brændt/ikke brændt" linie der findes på hjemmebrændte skiver. Hvad det kan skyldes i dette tilfælde ved jeg ikke.

Medmindre der er tale om helt specielle bokstyper som nogengange må håndpakkes, så bliver alle DVD´er maskinpakket fra fabrikkens side - dvs. er der fingeraftryk, ridser og lignende er dette sket hos forhandleren eller et distributionslager undervejs og ikke på fabrikken. Mange forhandlere tager skiverne ud af boksen pga faren for tyveri og har dem liggende bag disken i en plastlomme. Det siger sig selv at der her er en fare for at discen tager skade. Det bliver mere og mere almindeligt at DVD´en bliver lagt i en forseglet papirkuvert inden i boksen, således at man kan se at man får en skive der er "uberørt af menneskehånd".

Nogen forhandlere er iøvrigt som det antydes tidligere slemme til at lægge returnerede/byttede discs tilbage på hylden. Det er nemmere end at skulle have bøvlet med at få den byttet/refunderet fra leverandøren. Og man kan jo være heldig at den nye køber har en afspiller der ikke er så kritisk som den forrige...

Og så er det altså ikke sådan at hvis man køber den samme film to steder og giver 99 kr. det ene sted og 250 det andet, så får man et "b-eksemplar" hvis man ikke betaler fuld pris. De bliver lavet fra den samme master på den samme fabrik, på de samme maskiner. Fabrikken kan jo være ligeglad med hvilken pris deres kunde (distributøren) sælger skiven videre til forhandlerne til. De har nogen faste procedurer og tolerancer, og lever discene ikke op til disse bliver de kasseret. Helt enkelt.

Hermed ikke være sagt at der ikke kan ske fejl på fabrikkerne, for selvfølgelig kan der det - men det er faktisk ret sjældent at fejl på discs kan spores tilbage til fabrikken. Der er 3 ting der grundlæggende kan gå galt,

1. Programmeringsfejl - denne fejl vil i så fald gå igen på SAMTLIGE eksemplarer af en DVD, indtil den bliver rettet og ny master produceret.

2. Fysiske fejl i discen fra støbningen - I langt de overvejende tilfælde vil replikationsfejl gå igen på hele serien der bliver trykt. Dvs. bliver der trykt 10.000 eksemplarer vil fejlen findes på samtlige eksemplarer. Der er undtagelser, men de er ufatteligt sjældne. Serieproducerede fejl vil i 99,9 % af tilfældende blive fanget ved rutinemæssige stikprøvekontroller.

3. Skader under transport/udpakning/håndtering m.m. - det er her den suverænt største fejlkilde ligger, hvor discene tages ud af boksen og lægges i lommer el. lign. Jeg købte engang Ice Age i en Kvickly butik. De var løbet tør for plastlommer, så de havde 20 discs liggende løst i en alt-mulig-pose (!!). Jeg prøvede at forklare dem at de kunne forvente mange reklamationer på den konto, men jeg tror ikke de kunne se hvad problemet skulle være...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hmmm...

Har lige købt den ... skal da hjem og prøve!

SATMIT

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Det var vidst godt at jeg købte min Pirates of the caribbean i en region 1 version har ingen problemer haft.

Fed film, glæder mig til når Pirates of the caribbean 2 kommer hvilket den skulle i 2006

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes