| Forfatter |
|
BoomBoy Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEY. Jeg har besluttet mig for at få noget ny lyd på væreslet.
Jeg er blevet anbefalet Rotel (mine krav er at det skal være over middel lydkval. Ok Design og bare kraftigt ah til)
Jeg synes Rotel er lidt krydret i prisen og eftersom jeg ikke er så meget inde i de forskellige mærker, så ville jeg godt have noget hjælp til det forskellige...?? Jeg mener der må da findes noget tilsvarende Rotel bare til en mindre penge?
__________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
AndersJ Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke med andre mærker, men Rotel giver som regel
smæk for skillingen. De har en god strømreserve, og kan spille
højt. Dog synes jeg at de har tildens til at blive lidt for kliniske i
lyden, så det er en god ide med et link i kæden der giver lidt
mere varme...
Har du overvejet at købe brugt? Så kan du virkelig få noget for
pengene. Har selv købt en brugt Rotel RB-870BX med
forforstærker, og den kan sagtens rive et par store højtalere
rundt.
Har fået at vide at NAD også skulle være ret kraftigt (og
forholdsvist billigt), dette kan jeg dog ikke bevidne, da jeg ikke
selv har den store erfaring med NAD.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 10 September 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en Rotel 990BX effekt og rc980bx forforstærker for 1800,- i den blå, det spiller perfekt og der er MASSER af power.
2x200w@8ohm
2X334w@4ohm
Kan klart anbefales. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay tak for de svarene (der må meget gerne tilføjes flere :D)
Jeg havde tænkt mig at købe brugt da jeg ikke har det HELT vildt store budget ca. 6000kr
Men ville godt lige høre lidt flere meninger om det...?? __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 11 September 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
rotel er det billigste med de kraftreserver og lyd kvalitet.
jeg ved ikke hvad du har kigget på, men du finder intet 0ver 4000 kr der giver så meget for pengene som rotel hvis man kigger på det retn tekniske. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg er rimleig godt inde i bilstereo og der ved jeg at der tit ikke er sammenhæng mellem pris og produkt??!!!
Så det var lidt de svar jeg søger....
Jeg har tænkt mig at skulle have 2 bundkasser og 2 topkasser sat til mit anlæg på et tidspunkt, men først ville jeg have forstærkerne. Jeg ved ikke om det er en god ide?? eller om jeg skal kigge efter nogen andre højttalere?
Jeg hører STORT set kun "techno", og er helt pjattet med basstryk/lydtryk. jeg kan godt lide når et anlæg bliver blæst af at man får et kick i maven, men samtidig SKAL der også være rimelig lyd og gerne en lidt dyb bass.... __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerne er klart de vigtigste, og er der hvor du tydeligst vil kunne høre forbedringen. Så jeg ville da skifte dem først. Mon ikke du er til noget Cervin Wega eller nogle store Dali? Eller hvis du også køber et par subs, så er det ikke så væsenligt. Så kan du nemlig selv bestemme bastrykket, og når de bliver afskåret i bunden kan de fleste sidehøjttalere, uanset mærke, spille højt.
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Svend P]Højttalerne er klart de vigtigste, og er der hvor du tydeligst vil kunne høre forbedringen. Så jeg ville da skifte dem først. Mon ikke du er til noget Cervin Wega eller nogle store Dali? Eller hvis du også køber et par subs, så er det ikke så væsenligt. Så kan du nemlig selv bestemme bastrykket, og når de bliver afskåret i bunden kan de fleste sidehøjttalere, uanset mærke, spille højt.[/QUOTE/]
Vil i måske have en løsningsmodel til mig, så jeg kan se hvad jeg ca. ville skulle kunne komme til at ofre??
__________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, et sæt Dali 850 til omkring 3000 kr var da et bud. Så har du også penge til en rimelig forstærker. Du skal nok ned i Hifi Klubben for at høre om Cervin Wega lige er noget for dig. Som regel er det meget vildt og imponerende i starten, men trættende i længden.
|
| Til top |
|
| |
Clausedrengen Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel er noget der holder!
Tror ikke du kan finde særligt mange der har haft problemer med deres produkter.... Til sammenligning kan jeg nævne adskillige af mine bekendte der har haft problemer med NAD -især deres cd-afspillere (display og knapper)...
MVH __________________ Functionless art is simply tolerated vandalism
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Tja, et sæt Dali 850 til omkring 3000 kr var da et bud. Så har du også penge til en rimelig forstærker. Du skal nok ned i Hifi Klubben for at høre om Cervin Wega lige er noget for dig. Som regel er det meget vildt og imponerende i starten, men trættende i længden. |
|
|
Kender god CW. Det ser fedt nok ud osv... men kunne også godt tænke mig dali eller B&W har hørt meget om dem....
Pt har jeg et sæt jamo X 570
og et sæt eltax (1 sprunget diskant) model 5300 (pyramide)
Dem ville jegeholde til jeg hvade penge til nogen større og vilde...
Jeg tænker også samtidig lidt frem i tiden, og på at jeg ikke skal skifte det hele ud igen om 4år.....?? __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clausedrengen skrev:
|
Rotel er noget der holder!
Tror ikke du kan finde særligt mange der har haft problemer med deres produkter.... Til sammenligning kan jeg nævne adskillige af mine bekendte der har haft problemer med NAD -især deres cd-afspillere (display og knapper)...
MVH
|
|
|
YES det også sådan nogle svar noget er jeg har søgt små irriterende ting som går i stykker... __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm... hvis du kun går efter et lydtryk, og vil have bund og top kasser,
så kunne du måske også en købe en PA forstærker. de koster ikke særlig
meget, kig på ebay.de der er meget og hente, men skal det bruges til
andert, så er Rotel, er mærke hvor priserne faktisk er utrolig
rimelige. Som ander skriver kan de godt virke lidt "Kliniske", en lys
lyd. Ikke at den ikke har greb om bassen, men mere lys, end fx. NAD.
Men bestemt et kig værd..
Gav det mening ? jeg er ved at være træt
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |