| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej , jeg så lige en artikel i vores universitet avis cambus ( avis for Aarhus Uni. ) om en psykologi stud. der har lavet en aftale med B&O om et bachelor projekt. Har skal ved hjælp af psykologi og test forsøge at lave mere intuitiv og enkel betjening på Hi Fi apperater. Det lyder ret spændende. Hvilke ting syntes i er rigtig smart på Hi Fi og burde indføres på alt? Smart OSD o.s.v?
Personligt syntes jeg at Sony Jog-shuttle hjul er genialt! Indfør det på alle dvd og cd afspiller tak! 
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal ikke være enkelt, man skal bare lære sit grej at kende 
Ej... Noget jeg godt kan lide, så er det makrofunktioner på fjernbetjeninger som gør at fx flere ting kan tændes/slukkes samtidig. Bruger næsten altid min H/K remote til recieveren til at slukke DVD, TV og reciever med et tryk på en knap efter at have set film fx.
På mit gamle JVC minianlæg var der forbindelse mellem alle tre dele med et minijack stik, så recieveren automatisk tændte når man trykkede play på cd-afspilleren. Det er nu fikst nok, ikke at jeg savner det voldsomt meget  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
The MBG Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
lys i fjernbetjeninger, så man kan se hvad man skal trykke på nå det mørkt, f.eks som i en mobiltelefon.
__________________ B&W-NAD !!!
Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
The MBG skrev:
| lys i fjernbetjeninger, så man kan se hvad man skal trykke på nå det mørkt, f.eks som i en mobiltelefon. |
|
|
Nej, det skal da netop være så man ikke skal kigge på den for at betjene den. Det er meget forstyrrende for andre hvis man sidder og lyser med fjernbetjeningen under en film! Så mit bud er en fjernbetjening hvor man kan finde de rigtige knapper i mørke. Altså forskel på placering og størrelse.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at høre jeres meninger. Jeg tænkte den anden dag på om det ville virke mere intutivt hvis man kunne tale til sit Hi FI? Altså f.eks.;" Tænd cd, nr 5!" Eller noget i den retning? Man kunne også forestille sig en Makro command. Det må da blive det næste fra B&O!
Så mangler vi bare lige en Robot der kan putte skiven i
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
Fedt at høre jeres meninger. Jeg tænkte den anden dag på om det ville virke mere intutivt hvis man kunne tale til sit Hi FI? Altså f.eks.;" Tænd cd, nr 5!" Eller noget i den retning? Man kunne også forestille sig en Makro command. Det må da blive det næste fra B&O!
Så mangler vi bare lige en Robot der kan putte skiven i
|
|
|
Så er vi sgu ved at være der! 
Men jeg ved ikke om det tale-genkendelse kunne blive en succes. Det kan ske at det er et problem med at udføre ejerens kommando. Fx Ozzy Osbourne i sin nye BMW 7-Serie til radioen: SHUT THE f**k UP YOU f**kHEAD!
Et "off" havde været nok. Nogle folk skal trænes af simple maskiner  
|
| Til top |
|
| |
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
| Sendt: 23 September 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tag et kig på philips fjernbetjeninger ti tv.. alt ligger intuitivt, og inden for tommefingerrækkevidde.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 24 September 2004 kl. 02:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
The MBG skrev:
| lys i fjernbetjeninger, så man kan se hvad man skal trykke på nå det mørkt, f.eks som i en mobiltelefon. |
|
|
Nej, det skal da netop være så man ikke skal kigge på den for at betjene den. Det er meget forstyrrende for andre hvis man sidder og lyser med fjernbetjeningen under en film! Så mit bud er en fjernbetjening hvor man kan finde de rigtige knapper i mørke. Altså forskel på placering og størrelse.
|
|
|
Begge ting i nævner der har remoten til en Harman / Kardon DVD 25/30 - den er skidegod.
Den til min H/K reciever har selvfølgelig ikke lys, selvom den har noget mere brug for det med sine 117 knapper...
Men tror at det er svært at lave en universalremote hvor alt ligger "i hånden". Har endnu ikke erfaring med brug af belyste touchscreen remotes, men glæder mig til at prøve en fx Proton når jeg engang gider at bruge penge på sådan et svin  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Fedt at høre jeres meninger. Jeg tænkte den
anden dag på om det ville virke mere intutivt hvis man kunne tale til
sit Hi FI? Altså f.eks.;" Tænd cd, nr 5!" Eller noget i den
retning? Man kunne også forestille sig en
Makro command. Det må da blive det næste fra B&O!
Så mangler vi bare lige en Robot der kan putte skiven i |
|
|
robot ? ej da.. afspilleren skal da selv ku række ud efter
skiverne og kunne finde den rigtige... hmmm en svæve stråle ? haha ej
ok.. det kommer nok lidt på afveje nu.. men i terori kunne det være
cool nok..
generelt er jeg fint tilfreds hvis bare remoten ligger godt i hånden hvilket ikke altid er sagen.. grr..
en ting jeg er meget irreteret over ved min egen sony remote er at den
bruger 3! batts... hvorfor pokker 3!.. arg.. så har man altid 1 xtra
liggende og flyde i en skuffe...
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
Mr.Antisilver Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 409
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
The MBG skrev:
|
|
|
|
|
Svend P. du er squ da sjaw!
|
| Til top |
|
| |