Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tit undret mig over hvordan og hvad man skal gøre for at gemme eller spole det overskydende højttalerkabel op. Hvad er bedst ? De af os der har anlægget ude ved siden må jo have problemet når kablerne skal være lige lange, idet kablet til den fjerneste højttaler passer i længden men den tættest på anlægget skal spoles op. Eller skal man bare korte det op så det passer ?
Kan man overhovedet høre det hvis der er en forskel på eks. 3 meter på kabellængderne ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er delte meninger om emnet, men MIN er at man IKKE kan høre forskel på forskellige længder (Det svarer til at rykke det teoretiske sweetspot nogle få centimeter).
Det er i hvert fald meget værre at rulle kablet op (til en spole/filter). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Richard Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas lige på. Nogle typer kabler er impedansoptimeret på længden. Har man nogle af disse skal man i hvert fald ikke afkorte dem medmindre man vil afskrive deres værdi.
Yderligere kan nogle kabler godt kvejles op, fordi deres desing ikke får dem til at fungere som en spole. __________________ Richard - Mr Music
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad nu hvis man ruller det op som en stor spole, eks. 25 cm. i diameter ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, hvis det endelig skal være, så rul dem op på samme måde som guitar kabler....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
ja, hvis det endelig skal være, så rul dem op på samme måde som guitar kabler.... |
|
|
Hvordan gør man det ?? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok.. kablet må ikke foretage vindinger, og skal rulles forsigtigt op således at det ikke knækker.
har engang lavet noget pa i nogle år, der fik man sq undervisning i den slags... men har man spillet guitar lærer man det hurtigt... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|