Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 22:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dalis problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Den kære Jensen,  har lige et par bemærkninger omkring højtalere,  som igennem et praktisk eksempel med at sammenligne dali ms5 og mahler, får mig til at ytre mig lidt kritisk omkring dali. Jeg placeret indlæget her, da jeg mener det er lidt off topic det andet sted.

jensen skrev:

Men så kan alle få denne at tygge på , hvad koster enheder i dali wilson sonus faber vienna jmlap logan ja kan blive ved , hvad mon det koster at lave en stor krell en thule ML R-Audio MAC også vidre ja hvad tro i.

ja bla bla verden er en stor børnehave

Ha-ha Jensen - så rigtigt. Det er nu fantastisk med den sarkasme.

Vi kan jo se at nogle nye se typer fra Dali, hvad mon den ekstra dyre diskantenhed plus lidt dyrere komponenter har kostet ? - ha-ha, Det er jo ikke et spørgsmål om at modellerne kan holde lidt ekstra tid på markedet, men fordi, man for en helt ubetydelig produktsomkostningsmæssig stigning får en god undskyldning for at hæve prisen helt uproportionalt.

Men der er jo det om sagen, at der jo ikke ligefrem er gode grunde til at spare på enhederne. Jeg synes det er noget pissnak med, at det bare skal være sat godt sammen. Sådan noget fis. Det skal være top kram, sat ordentligt sammen. (sådan virker ms5 nu også på mig - der er ikke sparet voldsomt og ikke mange steder)

Omkostningerne til enheder er som du siger helt ubetydeligt i dag, hvor omkostningerne til højtalerne ikke har en skid med prisen at gøre. Jeg fatter bare ikke hvorfor man ikke leverer mere kram for pengene.

Man saver den gren over man selv sidder på. Det er kortsigtede strategier. Derfor kan jeg godt lide når nogle sælger højtalere med lav avance. - det giver kultur, troværdighed og et navn.

Der er mange gode professionelle grunde til, at Jensen sælger højtalere frem for Dali - på et ekstremt tyndt salgsmæssigt "net". Og som ikke lige knytter sig til forskellen mellem de to højtalere.

Hvad er Dalis Brand ? - Det gamle er jo slidt ned ! - hvad adskiller Dali fra andre Ht mærker i dag ?

Hvilke behov - psykiske - tiltredsstiller Dali ?

Hvad er produktstrategien ?

Hvad er prisstrategien ?

Hvad er den helt gennemttænkte strategi i, at have et så bredt sortiment ?

Hvad er meningen med så stor en organisation ?

Og hvad er hifiklubbens brand. Hvad er den ledelsesmæssige strategi i at indføre franchising og samtidigt kalde sig klub ?

Hvordan er bestyrelsen sammensat ? - vil de også kunne drive en køleskabsfabrik ?

Hvordan hænger det sammen med at være klub ?

Hvor er styringen - er den som den altid har været ?

Set ude fra. Det virker ikke tilstrækkeligt kompetent. Og det skal det dælme være når gnisten ikke længere er til stede. Tid til nogle svære valg.

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

ærgeligt at jeg ikke må svare dig.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:

mvh  Steen Duelund

Men må du hviske det til mig ?

Ellers ligger dette emne op til mange indlæg, vil lige selv tygge lidt mere på det hele.

Det giver vel folk en idé om at de ved mere og hifi end alle andre. og er derfor et bedre sted at købe hifi for den alm. lægmand

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

kan du specificerer dalis gamle brand for os der ikke har alderen til at vide det?

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
Duelund skrev:

mvh  Steen Duelund

Men må du hviske det til mig ?

Nej!  men brug øjnene.

Ellers ligger dette emne op til mange indlæg, vil lige selv tygge lidt mere på det hele.

Det giver vel folk en idé om at de ved mere og hifi end alle andre. og er derfor et bedre sted at købe hifi for den alm. lægmand

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hvorfor må du ikke det?

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

tjah.. han er bl.a. branchemedlem... så det ville ikke være direkte velset da dca produkter, (når de kommer for alvor) er en konkurrent til nogle af dali's serier..

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
tjah.. han er bl.a. branchemedlem... så det ville ikke være direkte velset da dca produkter, (når de kommer for alvor) er en konkurrent til nogle af dali's serier..

HVorfor nu det. Selvfølgelig har de ikke samme holdninger og det bør vel belyses her, det fremgår jo at de er branche medlemmer. Ellers er det jo meningsløst at de er her.

Som en politisk debat hvor partierne ikke må diskutere indbyrdes eller kommentere modpartens politik....

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

I gamle dage lavede Dali en masse forskellige højttalere - både med bånd, og plastikfilm foran basenheden, alm. dynamiske højttalere og de eksperimenterede med elektrostater.

Jeg vil derfor mene at Dali i dag har en mere ensartet serie af højttalere end tidligere. Samtidig er Dali så store at de ikke kan leve af at producere High End højttalere (hvilket de jo heller aldrig har gjort eller sagt de vil gøre).

Jeg er iøvrigt fuldstændig ligeglad med hvilken strategi og bestyrelse de har (selvom jeg faktisk kender begge), ligesom jeg heller ikke kender til strategi eller organisatoriske forhold hos andre producenter.

Disse forhold ville jeg sætte mig ind i hvis jeg var aktieanalytiker - men det er jeg ikke, jeg er blot en helt almindelig musiklytter. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

groove.. nogle kunne jo misfortolke det til miskrediterende markedsføring... og da Duelund nok ikke vil risikerer den slags beskyldninger, selvom han har reelle hensigter, ja, så lader han helt værd.

det kunne også tænkes han ved noget han bare ikke må sige.

men gør vi ikke alle det? 

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke er enig i filosofi, forretningsmetoder, produktprogram, etc. kan man vel sige det på en fornuftig måde uden tilsvining, Så forskellen imellem leverandørene træder frem til forbrugerens bedste.

Det er i brugerens interesse. Jeg hader produkter der markedsføres ens selv om alle kan konstatere at de er vidt forskellige.

Men kan man ikke argumentere for ens egne tanker uden tilsvining af andres er det da klogt at tie...

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Alt det du nævner kramer71 kan vel være lige meget, hvis bare folk kan lide dalis produkter! Jeg mener det er ihvertfald for mig mere vigtigt hvordan de lyder end hvordan de er bygget eller hvordan virksomheden bliver styret,,,bare mine 2 øre.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige poientere hvis nogle er i tvivl:

1. Det er spørgsmål jeg stiller fordi jeg er nysgerrig, og jeg kender faktisk ikke svarene på dem - selvom jeg da har mine formodninger. Men gætteri er ikke meget værd her. Jeg synes da bare at der er meget der åbentlyst kan ses, også ud fra disse fora.

2. Det er ikke en diskussion om Dalis produkter lydmæssige kvaliteter - sådan i snæver forstand.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Den kære Jensen,  har lige et par bemærkninger omkring højtalere,  som igennem et praktisk eksempel med at sammenligne dali ms5 og mahler, får mig til at ytre mig lidt kritisk omkring dali. Jeg placeret indlæget her, da jeg mener det er lidt off topic det andet sted.

jensen skrev:

Men så kan alle få denne at tygge på , hvad koster enheder i dali wilson sonus faber vienna jmlap logan ja kan blive ved , hvad mon det koster at lave en stor krell en thule ML R-Audio MAC også vidre ja hvad tro i.

ja bla bla verden er en stor børnehave

Vi kan jo se at nogle nye se typer fra Dali, hvad mon den ekstra dyre diskantenhed plus lidt dyrere komponenter har kostet ? - ha-ha, Det er jo ikke et spørgsmål om at modellerne kan holde lidt ekstra tid på markedet, men fordi, man for en helt ubetydelig produktsomkostningsmæssig stigning får en god undskyldning for at hæve prisen helt uproportionalt.

Enig, se versionerne burde ikke ha betydet så kraftig en prisstigning, men hvis de er blevet bedre er det vel kun fair ? selvom de måske koster det samme at lave ? eller 80 kr mere.

Men der er jo det om sagen, at der jo ikke ligefrem er gode grunde til at spare på enhederne. Jeg synes det er noget pissnak med, at det bare skal være sat godt sammen. Sådan noget fis. Det skal være top kram, sat ordentligt sammen. (sådan virker ms5 nu også på mig - der er ikke sparet voldsomt og ikke mange steder)

til den pris bør der heller ik være sparet mange steder.

Omkostningerne til enheder er som du siger helt ubetydeligt i dag, hvor omkostningerne til højtalerne ikke har en skid med prisen at gøre. Jeg fatter bare ikke hvorfor man ikke leverer mere kram for pengene.

Man saver den gren over man selv sidder på. Det er kortsigtede strategier. Derfor kan jeg godt lide når nogle sælger højtalere med lav avance. - det giver kultur, troværdighed og et navn.

Nej hvis priserne blev sat ned ville vi jo ik ha noget at snobbe efter  hvorfor lave en højttaler der spiller optimalt og holder i 38 år ? hvad skal de så lave til næste år ?

Der er mange gode professionelle grunde til, at Jensen sælger højtalere frem for Dali - på et ekstremt tyndt salgsmæssigt "net". Og som ikke lige knytter sig til forskellen mellem de to højtalere.

Hvad er Dalis Brand ? - Det gamle er jo slidt ned ! - hvad adskiller Dali fra andre Ht mærker i dag ?

Dali er stadig et meget respekteret mærke blandt store dele af befolkningen, de har hørt om det.  var ude og se på højttalere med en kammerat, selvom jeg prøvede ihærdigt at tale ham fra det, ville han ha dali blue 6006, for dali er dansk kvalitet   han er overbevist om at han med det køb har noget af det bedste penge kan købe (havde ingen grund til at modsige ham, (så sagde, ja de er fede)

Det er højttalernes svar på jordbær. dansk er bedst (eller lidt dansk)

Ramme alt og alle, lige fra den fattige studerende til direktøren og alle ind imellem..

Hvad er prisstrategien ?

Ramme alt og alle, lige fra den fattige studerende til direktøren og alle ind imellem..

Og hvad er hifiklubbens brand. Hvad er den ledelsesmæssige strategi i at indføre franchising og samtidigt kalde sig klub ?

Hvordan er bestyrelsen sammensat ? - vil de også kunne drive en køleskabsfabrik ?

Ja, tror det ville ligne punkt 1

næsten sjv. er vel kun ûberbossen der er fjernet ?

Set ude fra. Det virker ikke tilstrækkeligt kompetent. Og det skal det dælme være når gnisten ikke længere er til stede. Tid til nogle svære valg.

Men mon ik de har et idegrundlag på deres hjemmeside ?

Danish Audiophile Loudspeaker Industry grew out of Scandinavia’s leading audio retail chain in 1983, when the staff realized that customers often requested combinations of size, shape, performance and price that existing brands could not deliver. Driven by raw enthusiasm and unbridled optimism, DALI set out to build those loudspeakers.

Constant monitoring of consumer feedback and close attention to the real needs of the music lover and home cinema enthusiast continue to form the basis of DALI’s expansion and success in countries around the globe.

Explosive growth worldwide and a reputation for quality, reliability and integrity, DALI offers an exciting range to suit every taste from the cost-conscious Concept series to the ultimate performance speaker the MegaLine.
DALI achieves a new level of sophistication in loudspeakers that are as attractive to the eye as they are to the ear.

Located in the beautiful rural countryside in the heartland of Denmark, DALI’s laboratory, factory and warehouse occupy 18,000 square meters including cabinet making, spray paint shop and state of the art research and development facilities equipped with the most advanced technologies available.

The artists, artisans, craftsmen, technicians and engineers who make up the DALI team are naturally inspired by the long Scandinavian tradition of fine furniture craftsmanship as well as the Danish academic tradition of theoretical research in the acoustic sciences. By combining these two distinguished traditions, DALI has mastered the art of creating high performance loudspeakers with elegant exterior design that also contributes to their sound quality.
Because standard, off-the-shelf drivers cannot live up to DALI’s strict requirements, drivers are designed from scratch by DALI engineers in close collaboration with top engineers from some of the world’s leading driver manufacturers.
Acknowledging the importance of pride of workmanship, DALI abolished assembly line production years ago, replacing them with one or two-person workstations where the workers take personal responsibility for the assembly, testing and packing of every speaker. As a result, each DALI speaker carries a label with the builder’s signature to state that visual, audio as well as electro acoustic inspection and test has been performed successfully.

This unswerving commitment to excellence shines through in every DALI loudspeaker.

In Admiration of Music.

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

ha-ha - det er sgu morsom læsning.

Det fanger meget godt udviklingen:

"Driven by raw enthusiasm and unbridled optimism, DALI set out to build those loudspeakers"

....

Efter 20 år:

"Located in the beautiful rural countryside in the heartland of Denmark..."

Og så en masse turist - vikinge sprog-snak. Hold kæft, man må håbe at der ikke kommer professionelle fra udlandet forbi den side. Eller hvad med turisten som tror at der står en mand med lang skæg og hamrer nye enheder ud foran smedjen.

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Citér:

Skrevet af kramer71

Ok! Det var sq da noget af en udmelding. Har du eller Jensen nogle fakta til at bevise denne påstand? Evt. et link til den tråd du har citeret Jensen fra?

Hvis prisen på en højttaler ikke har det fjerneste med prisen på "råvarerne" at gøre, hvad er den så bestemt af? Den "forfærdelige" direktions velbefindende?  

Hvad gør de højttalerproducenter, der køber enheder til deres højttalere af andre firmaer så, når leverandøren hæver prisen? Æder de omkostningen og siger "sikke da noe lård!" eller hvad?

Hvis en producent ikke måtte tjene ret meget på sine produkter, for at køberne stadig ville se ham / hende som værende seriøs, så skal han til gengæld sælge en h*lvedes masse af sine produkter for at kunne holde biksen kørende. Det er der skam også en masse firmaer, der gør.

Men hvor de konkurerer på prisen på et marked med rigtigt mange kunder, vil jeg mene, at en mere eksklusiv (for det skal de jo også være, ik?) HT-producent opererer på et marked med markant færre kunder er nødt til at have en større fortjenste på varen. Det er efter min mening simpel logik, det du nævner dér, er ren og skær ønsketænkning. Medmindre selvfølgelig, at du kan komme med et konkret eksempel?

Jeg vil godt give dig ret i, at prisen på SE-modellerne i Evidence-serien er temmeligt høje. Jeg har ikke hørt hverken den gamle eller den nye, så jeg kan ikke udtale mig om prisen er retfærdiggjort af opdateringerne.

Citér:

Skrevet af live21 (flere gange)

Hvis en virksomhed, og her snakker vi ikke kun om Dali og diverse andre HT-producenter, har kapitalen, størrelsen, evnen og et tilpads stort produktsortiment til at ramme et marked så bredt, tror du så ikke det er enhver direktørs / aktionærs våde drøm?

Citér:

Skrevet af kramer71

"Driven by raw enthusiasm and unbridled optimism, DALI set out to build those loudspeakers"

....

Efter 20 år:

Og så en masse turist - vikinge sprog-snak. Hold kæft, man må håbe at der ikke kommer professionelle fra udlandet forbi den side.

Ehhh, hvordan er det lige du ser Dali's strategi-udvikling gennem 20 år, ud fra det du nævner, du har læst??

Citér:

Skrevet af live21

Dali er stadig et meget respekteret mærke blandt store dele af befolkningen, de har hørt om det.  var ude og se på højttalere med en kammerat, selvom jeg prøvede ihærdigt at tale ham fra det, ville han ha dali blue 6006, for dali er dansk kvalitet   han er overbevist om at han med det køb har noget af det bedste penge kan købe (havde ingen grund til at modsige ham, (så sagde, ja de er fede)

Kom nu med et konkret eksempel i stedet for at svine!!

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Stang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Man saver den gren over man selv sidder på. Det er kortsigtede strategier. Derfor kan jeg godt lide når nogle sælger højtalere med lav avance. - detive gr kultur, troværdighed og et navn.

Ehhh Har jeg forstået denne tråd rigtigt? Er den ikke en slags rygklapperi til den goe hr. Jensen? If so, kan det med den lave avance da godt undre bare en smule? Tror da nok det er muligt, at finde flere gode eksempler på, at manden 100% score kassen på, at sælge VA til den hungrende folk! 

Der er HELT sikkert mange grunde til han sælger VA. Men den største er vel at tjene PENGE

Hvad er prisstrategien ?

Nu er jeg jo ikke udpræget Dali mand. Men vil da gå udfra at koncernen, er drevet som alle andre middel store virksomheder, med dertil hørende professionelle folk bag! Og hvorfor fanden er det vigtigt om de kan drive en køleskabsfabrik?

[/QUOTE]
Til top Vis Stang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stang

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Ehhh Har jeg forstået denne tråd rigtigt? Er den ikke en slags rygklapperi til den goe hr. Jensen? If so, kan det med den lave avance da godt undre bare en smule? Tror da nok det er muligt, at finde flere gode eksempler på, at manden 100% score kassen på, at sælge VA til den hungrende folk!

Næ tro jeg ikke det er , men kommer fra dette indlæg

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15456&PN=1& TPN=1

Jeg behøver ikke et klap , folk har vel øre om de kan lide det de høre er da helt op til dem selv det har jeg da lært at bruge mine høre til.

mere er der ikke det .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Kramer, jeg forstår stadig ikke helt hvorfor du synes Dali har "problemer". Er det kun i dine øjne de har problemer, eller frygter du eks. at de ikke vil kunne overleve i fremtiden?

Så vidt jeg ser det, så har de et stærkt produktsortiment, der er skræddersyet til forskellige ønsker og krav fra kunderne. Ingen problemer der.

Som Jamo måtte erkende, så er markedet for store kassehøjttalere vigende, så i den forstand har de jo alle "problemer".

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 04:15 | IP-adresse registreret  

PS: jeg skriver med rødt her, så sku alle være med 

Jannik K. skrev:

Citér:

Skrevet af kramer71

Ok! Det var sq da noget af en udmelding. Har du eller Jensen nogle fakta til at bevise denne påstand? Evt. et link til den tråd du har citeret Jensen fra?

Hvis prisen på en højttaler ikke har det fjerneste med prisen på "råvarerne" at gøre, hvad er den så bestemt af? Den "forfærdelige" direktions velbefindende?  

Hvad gør de højttalerproducenter, der køber enheder til deres højttalere af andre firmaer så, når leverandøren hæver prisen? Æder de omkostningen og siger "sikke da noe lård!" eller hvad?

Hvis en producent ikke måtte tjene ret meget på sine produkter, for at køberne stadig ville se ham / hende som værende seriøs, så skal han til gengæld sælge en h*lvedes masse af sine produkter for at kunne holde biksen kørende. Det er der skam også en masse firmaer, der gør.

Men hvor de konkurerer på prisen på et marked med rigtigt mange kunder, vil jeg mene, at en mere eksklusiv (for det skal de jo også være, ik?) HT-producent opererer på et marked med markant færre kunder er nødt til at have en større fortjenste på varen. Det er efter min mening simpel logik, det du nævner dér, er ren og skær ønsketænkning. Medmindre selvfølgelig, at du kan komme med et konkret eksempel?

Jeg vil godt give dig ret i, at prisen på SE-modellerne i Evidence-serien er temmeligt høje. Jeg har ikke hørt hverken den gamle eller den nye, så jeg kan ikke udtale mig om prisen er retfærdiggjort af opdateringerne.

Citér:

Skrevet af live21 (flere gange)

Hvis en virksomhed, og her snakker vi ikke kun om Dali og diverse andre HT-producenter, har kapitalen, størrelsen, evnen og et tilpads stort produktsortiment til at ramme et marked så bredt, tror du så ikke det er enhver direktørs / aktionærs våde drøm?

Citér:

Har jeg sagt andet ? mener hverken det er positivt eller negativt, det er en måde at køre sin forretning på..  (men den er bare meget udtalt ved dali, ik mange producenter der har fra 1 k op til 120 k pr stk, hvilket igen ikke er negativt ment)

Skrevet af kramer71

....

Efter 20 år:

Og så en masse turist - vikinge sprog-snak. Hold kæft, man må håbe at der ikke kommer professionelle fra udlandet forbi den side.

Ehhh, hvordan er det lige du ser Dali's strategi-udvikling gennem 20 år, ud fra det du nævner, du har læst??

Citér:

Skrevet af live21

Kom nu med et konkret eksempel i stedet for at svine!!

Jannik, du er bedre end som så ? hvor sviner jeg ? dali er et meget respekteret mærke ? eller er det fordi jeg tilfældigvis ik synes om blue serien ? hjælp mig lidt for jeg kan ik se det !!! så tag lige selv at kom med et eksempel..

Mvh Jannik

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum