Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 11:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: hvem var CTA? 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 November 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Ja det er måske at gå over stregen

(der var et tidligere indlæg, som ikke var ok )

Hvad vil han opnå?

Men når en der INTET har at miste (eller hvad det nu er) i den grad undergraver to andre, der prøver at lave en forretning. Så bliver jeg squ sur. Jeg håber denne CTA bliver ansat et sted, hvor jeg kan skaffe indkøbspriserne. Så skal jeg squ skriver hvad tingen koster, så man kan se at det er noget sludder.

Hvis alle vist hvad tingene koster fra fabrikanten, så ville alle nok føle sig snydt, hele tiden. men det bliver tingene altså ikke ringere af.

Når han nu kender alle, hvor skriver han så ikke hvad dst enheder koster hos dst. Eller hvad et kabinet koster hos Hornslet. Så ville alle da, også brække sig over højttaler priser. Men mig bekendt, så dst ikke millionærer, og hr. Hornslet heller ikke.

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du nu læser den aktuelle tråd igen, vil du opdage at det ikke var CTACTA der startede med at afsløre priserne på ICE modulerne.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 November 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg slet ikke, om det overhovedet er en god idé at involvere sig i denne debat, men hvorfor er det relevant, hvad det ene eller andet produkt koster fra fabrikken?

Så vidt jeg har læst, prøver CTA kun at undergrave forretningen for de virksomheder, der efter alle rimelige vurderinger lader til at være nogle svindlere. Man er ikke en svindler, fordi man sælger noget med fortjeneste, eller fordi man forarbejder nogle billigere dele til et dyrere produkt (det er vel, B&O gør). Men er en svindler, hvis man bryder loven og lover kunderne noget, man ikke kan eller har til hensigt at holde.

Kort sagt: hvad er din pointe?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 17 November 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Næææh... Det var vist Hurtig der mente han kendte priserne, men det gør vel ikke ctacta's indlæg bedre?

Iøvrigt påfaldende at ctacta mener han kender priserne for vores kabinetter bedre end vi selv gør.

Vi skriver lidt privat med manden nu og alle hans priser er baseret på styktal på mindst 200 af gangen. Altså et helt andet udgangspunkt end vores.

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 November 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Hvis du nu læser den aktuelle tråd igen, vil du opdage at det ikke var CTACTA der startede med at afsløre priserne på ICE modulerne.

Enig, men ARs priser, blev der jo svaret på. At de slet ikke holdt i det den sammenhæng.

Denne CTA kommer med, vil jeg tro, fortrolige (som de nu kan blive) priser fra B&O. Og han afslører jo sig selv som branche medlem. Med mindre han bruger 1000 moduler selv 

Jeg kan bare ikke se, hvad det er han vil opnå, med at skyde efter dem, med den slag oplysning.

Med mindre hans egne produkter, også icepower baseret, er på trapperne. Men alle link osv er jo væk.

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 November 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Er det 200 til privaten?

Hvorfor er han ikke branchemedlem?

Er hans kabinetter ikke noget med MDF og glas/plastik plader. Så tror fanden da at hans er billige

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 November 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Er det 200 til privaten?

Hvorfor er han ikke branchemedlem?

Er hans kabinetter ikke noget med MDF og glas/plastik plader. Så tror fanden da at hans er billige

ctacta laver, som du sikkert allerede ved, ONYX .. det er et produkt der ikke kan købes i DK. han har ingen markedsføring i DK, og har derfor ingen kommerciel interesse i det danske marked. Derfor er han ikke branchemedlem. (vi har vores 'virke' på det danske marked, da vi er et dansk onlinemagasin)

hvad er du vil opnå med denne personhetz? har han sagt noget slemt til dig, eller er der en anden dagsorden?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 November 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hej Witzel

Den med at han ikke sælger i dk… ja, ok, men den er måske lidt tynd.

I dette tilfælde, giver det jo et helt forkert indtryk.

Det er ikke en person hetz. Men hvem er det der er personlig. Mig der spørg om hvad han opnår ved at opgive sine højvolumen  priser, og siger at AR og JJAZ tjener alt for meget, eller ham som i mellem linierne, siger at de samme tager R’en på folk.

Jeg har ALDRIG før set nogen skrive noget sådan.

Men vi kan jo bede om en kunde liste, og spørge dem om de ved at det er en MDF (eller hvad det nu er) kasse, med et par tusindes kroners elektronik i.

Jeg syntes det er så røvet over for AR og JJAZ, at komme med sådan en pris.

1. den er baseret på langet flere end de to køber (tror jeg)

2. han kan være nok så lige glad med hvad de tjener, så længe de ikke stjæler hans kunder. (hvilket det jo ikke ligefrem tyder på)

Det kunne være sjovt om nogen andre branchemedlemmer, kom med en kommentar.

Brian f.eks. hvad er dine indkøbspriser?

Jensen, hvad giver du for et sæt Mahler?

Osv osv.

Hvad tror du svaret er?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 17 November 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Der er vist nogen der virkelig har ondt i røven var?  Må jeg anbefale at dem der har ondt, går ned og køber noget salve. Nå, men til det mere alvorlige.

Lad mig lige understrege et par ting.

1) Hurtig var den der først kom på banen med en påstand om at ICEpower modulerne står i 350,- stykket.

2) Dette tillod jeg mig at "rette" ved at oplyse den faktiske pris på 1000ASP modulerne. Og ja det er en enkeltstykspris og 500/1000 stk.pris der er opgivet.

3) Engrospriser er ingen erhvervshemmelighed! Mange virksomheder oplyser dem åbenlyst, lad mig f.eks nævne Intel, Microsoft m.m. ICEpower angiver ingen steder at de oplyste priser er fortrolige og er undergive en NDA.

Men der er jo åbenbart stadig så meget woodoo og ugennemsigtighed i denne branche at det næsten er til at brække sig over. Avancer som ikke engang narkokarteller kan nikke genkendende til... måske tøjbranchen.

A) Hvorfor oplyste jeg så prisen? Det gjorde jeg udfra den betragtning at hvis Hurtig fyrede en usandhed af, så skulle den berigtiges med de faktiske forhold og omstændigheder. Det er det så blevet og det er der åbenbart nogen der ikke bryder sig om. Det er sgu bare ærgeligt, så burde Jazz, måske have holdt sig helt udenom debatten med sin kommentar om at den oplyste pris ikke lå i nærheden af det oplyste.

B) Hvorfor er der nogen der påstår at deres forretning undergraves? Det aner jeg virkelig ikke, de føler måske at deres kunder nu føler at de har taget dem i røven? Måske. Men hvorfor skulle de det? Der indgår jo som Peter AR siger rigtig mange timer i montage m.m. og der er jo også mange udgifter som selvstændig ikke? Og det skal kunden betale for uanset hvad.

Branchen herhjemme har avancer på 35% til over flere 100%.

Og til Sam25, at lave et kabinet der består af 2 stk. metalkabinetter, der er udskåret på CNC-laser, bukket på CNC, håndsvejset og håndslebet, malet og lakeret, samt en MDF-ramme der ligeledes er CNC-udfræset, samlet, slebet, som sendes til maler der grunder og giver 4 lag coating for at opnå en spejlblank glans 95 overflade, og som polers manuelt i 30-45 min. og så få udskåret og facetslebet 8mm sort glas, der til sidst bliver hærdet, er en langt mere kompliceret process end at lave et kabinet i rustfrit stål der bliver Tic-sjevset. Eneste årsag til at prisen kommer ned er VOLUME, alstå styktal. Så drop din uvidende bemærkning kammerat

Hvad er din pointe Sam25 med denne tråd? Har du læst retningslinjerne? At en tråd ikke må bruges til personhetz?

Men igen og fasthold dette, Hurtig kom med en udmelding som jeg så tillod mig at berigtige. Hvad er det lige der gør at det er så forfærdeligt at sandheden kommer frem? Er det fordi at de produkter hvor "dimsen" indgår er at lægge den i, skrue sammen, monter stik, og sæt så lige udsalgsprisen pænt højt?

Bemærk også at stykprisen kun falder ca. 33% fra at købe rigtig mange i forhold til en håndfuld. Pointen er at de uanset hvad, er meget billige.

Jeg er ikke ude efter Jazz eller AR, bemærk lige det! AR var ude med riven i et indlæg hvor han forsøgte at nedgøre nogle ting, men lad børnene hyle og vræle. Det er og bliver vist bare en børnehave herinde

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej Christian

Nu løser problemet sig af sig selv. Det er nok en med ondt i livet her:

sam25 skrev:

Næ, men det kan da være jeg bare skulle skride!

Det er nok ikke så tosset en ide

Det er rigtig, udbyttet er meget lille i langt de fleste indlæg/ tråde. Og jeg er helt åbenlyst meget langt fra bla. dit stade, i indsigt og vide om næsten alt.

Kære hifi4all, kan i slette mig og mine indlæg?

Jeg er ikke sur eller noget, bare p***e træt af hifi4all

Farvel

fra http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16756&T PN=3

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 November 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej Svend,

Ja det forklarer alt. Det er da utroligt at lidt gennemsigtighed kan skabe så meget påstyr, men det er måske en meget usund branche der ikke har forstået at forny sig igennem mange årtier.

Det sjove er også at dem vi forhandlede med angående salg og distribution herhjemme, mente at jeg prisfastsatte produkterne ALT for billigt, derfor ville de have noget med det at gøre, for det så meget mere kostbart ud end prisskiltet, og de ville blot fjerne markedsandele på produkter som der i forvejen var en høj avance på. Bob bob. Mafiatilstande siger jeg bare!

Nå men IT-branchen var meget interesserede, men produkterne var bare ikke helt billige nok til storsalg og volume, men det bliver den næste generation så, og det er vi gået igang med at udvikle.

Jeg tør slet ikke tænke på den ballade der bliver til den tid på marked. Så bliver det nok svinet til med påstandene om at en pc aldrig kan blive musikalsk m.m.

Der er virkelig mange der har ondt i nummeren herhjemme

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Ja lad os håbe at problemet er løst. Desværre tror jeg at vores ven har overset muligheden for at lukke sin profil ned.  

Så lad os se om det ikke skulle komme flere udfald fra denne kant.

Omtaler af avancer mm. er aldrig populært ... men uden profit er der ingen brancher der kan overleve i længden.

Ctacta, du bør overveje at læse historien om B&O om hvordan man i 1970'erne fandt ud af at man var nødt til at lave noget der var helt anderledes end de japanske fabrikanter, idet man vidste at man aldrig kunne komme til at tjene penge på det produktionsomfang man kunne opnå, hvis man lavede det samme som japanerne.

SATMIT 

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 November 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Satmit,

Du har helt ret, men hellere sandheden end et par usandheder og løse rygter. Jeg har bogen og kender hele B&O's historie, har været ansat der i 5 år, men nicheproduktion er mange ting. Hvor svært kan det være at putte et færdigt modul i en kasse?

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 November 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Først vil jeg sige de oplyste priser fra ctacta skal ganges med omkring to og du har vores indkøbspriser ved store styktal, basta.

ctacta skrev:
Det er og bliver vist bare en børnehave herinde

Ja, specielt med dine komplet useriøse indlæg, det taler for sig selv. Dine antagelser og micro-"klogskab" ikke kan bruges til noget som helst. Det du prøver på er at lave undergravende virksomhed. Naturligvis, hos useriøse firmaer kan du få blå-stemple for det, men andre steder er du på "den sorte liste" for evigt. Oh, ja du er også populær hos dem, der aldrig har oplevet andet end MP3 og PC lydkort, det skal vi da ikke glemme

ctacta, alle dine antagelser er grebet ud af den blå luft. Sammenlign venligst effektforstærkere med f.eks en 2N3773 (blot et eksempel), og de koster ca. 15 dkr. ved 100 stk. (der sidder 4 stk. i ICEpower pr. modul til ca. samme pris). Hvorfor skulle forstærkere med ICEpower være billigere at producere end f.eks. en Gryphon? Vi bruger bl.a. lytter og fuld skærmet audiophile-grade traffoer lavet på præcis samme fabrik/maskine som Gryphon, så ingen forskel der! Jo, Gryphon har dyre kabinetter, men ikke forstærkere der bl.a. er hardwired med 99,999% flad-støbt fin-sølv, og ja, design er en smagssag, men Gryphon er ikke tabt bag en vogn. Så kan man også sammenligne lydkvaliteten, det er jo det, der efter min mening mest kommer an på. Nej, ctacta, et par færdige moduler: Så let er det IKKE, hvis man vil have bedste lyd, for både prisen, og uanset pris!

Hvis nogle er utilfredse med prisen, så byg det selv billigere! Næ, det kan man bare ikke uden der produceres et ufatteligt stort styktal (vel ikke at glemme erfaring for hvordan det skal laves rigtig).

Bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 18 November 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Peter-AR: undskyld hvis jeg bryder ind, måske offtopic?
Du må have hørt CTA's HTPC siden du kan kritisere hans referencer. Hvad syntes du så om den? Hvad manglede den? Var det "musik", detailer eller hvad? Hvad var der i kassen og hvad blev der spillet på?

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 19 November 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hej Madkruse,

Det kan jeg nemt forestille mig med standard ICEpower, ASP1000. Vi sælger dem til den pris de er værd, altså standard ASP 1000 modellen (natirligvis ikke den mega-modificeret model (eAR1001 Ultra) med special-udviklede komponenter for MEGET bedre lyd), se tilbudsavisen her på siden, så forstår du hvad jeg mener.

Bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 November 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Først vil jeg sige de oplyste priser fra ctacta skal ganges med omkring to og du har vores indkøbspriser ved store styktal, basta.

Peter, du er godt klar over at man tisser i sengen hvis man leger med ild og lyver ikke? Skal jeg virkelig til at sende dig et "postkort"?

EDIT: Men der må være noget om snakken i det jeg beskrev ikke?

Annoncør: Acoustic Reality Annoncetype: Tilbud
Kategori: Effektforstærker Garanti: 2 år og 0 måneder
Indrykket: 19-11-2004 Pris før: 14999 DKK

Nu kun:

4999,-

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 19 November 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ja, der er noget om snakken, hvis man blot tager et modul, og putter den i en kasse, det har jeg altid sagt. MEN jeg står totalt ved mit ord, at de kan ikke spille musik, selvom nogle mener det. Jeg har også altid sagt, det er og bliver til Home Theatre, og ikke til musik. OG DOG, til denne pris, så ER de ok, intet slår dem til prisen. Altså, hvis man går rundt med drømmen om at finde noget bedre til PRISEN, så glem det.

Ja, hvis man kan nøjes med 500 Watt mindre, så kan man spare 500 dkr.

Bedste hilsner,
Peter

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 November 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Peter, du er godt klar over at man tisser i sengen hvis man leger med ild og lyver ikke? Skal jeg virkelig til at sende dig et "postkort"?

Så du vil også svine ham i en PB ?

Der er åbenbart forskel på den pris folk køber ind til !

Så er der og forskel på om man modificer icepower modulet eller ej.

Der er end da forskel på terminal og kabinet.

Der er forskel strømforsyning.

Alt i alt 2 ikke ens lydende forstærker, dog fra begyndelsen samme indmad.

Hvad der det så folk kan blive sure over ?

Kig i en thule forstærker og spørg dig selv om den nu koster så meget at lave som du gav. Nej self tjerner de på den !
Der er mange folk i en kæde fra udvikling -> salg der skal have løn + "husleje" osv.

Alt i alt bliver det stadig 2 forskellige forstærker !

(ps. jeg læste engang om 2 forskelle dac´s der brugte samme opamp´s
Og de kostede ikke engang det samme)

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 19 November 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hvad der kan spille musik og hvad der ikke kan er vel et holdningsspørgsmål ikke Peter? Jeg betvivler ikke at man kan opnå noget bedre, men merprisen står for flertallet af mennesker på denne planet ikke i fornuftigt forhold.

Nu vil jeg selvfølgelig ikke forlange at du indrømme at du har nogle kunder som fik opgraderet deres gamle ICE med de nye som du kalder ferrari-tunet, og som ikke kunne høre en mærkbar forskel som den du oplever.

Om de så har nogle ekstremt dårlige højttalere, kabler, eller formeget ørevoks eller bare dårlig musiksmag, det finder vi nok aldrig ud af.

Men det ville da være fedt hvis du offentliggør noget teknisk dokumentation i form af målinger. Og ja jeg ved godt at ørene er det bedste instrument, men vi er desværre ikke alle kalibreret ens i vores øre eller mellem dem.

Venligst,

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum