Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 09:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vær mere aktive! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Phoenix4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hej igen venner.

Nogen vil måske mene at jeg som helt ny bruger ikke har ret til at udtale mig om dette emne, men det gør jeg alligevel!

Jeg vil bare lige brokke mig lidt over at der er for mange passive brugere på HIFI4ALL! Det jeg mener er at tit ser man debatindlæg som har fået f.eks. 8 svar men 200 besøgende?! Jeg mener bare at folk da viser en eller anden form for interesse ved at gå ind og læse i fora, men de gider/har ikke tid til selv at besvare dem? Hvordan kan det være? Nu må vi altså tage os sammen, det er da lidt mærkeligt bare at gå ind og lure sådan hele tiden, er det ik?

Nå men inden jeg kommer for godt i gang må jeg hellere lige sige at jeg ikke er ude på at såre eller nedgøre nogen herinde, jeg ønsker kun at fora bliver et mere aktivt og rart sted at være!

Håber ikke at alle herinde hader mig nu, for det var bestemt ikke det der var min intention!

Over and out

Phoenix4ever 

Til top Vis Phoenix4ever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phoenix4ever Besøg Phoenix4ever's Websted

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu ellers generelt svarprocenten (på de interessante inlæg) er ret høj.

Hvis jeg svarer på et indlæg, er jeg da typisk også lige inde og læse de efterfølgende indlæg - og svarer da ikke nødvendigvis på dem alle.

Hellere få gode og konstruktive indlæg, end mange og tynde indlæg

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror bare at du skal vende dig til at brugerne er anderledes herinde, ned så mange andre steder.

For det første er gennemsnitsalderen NOGET højere end mange andre foraer, for det andet har jeg ikke indtryk af at der er så mange hardcore computerbrugere.

Det bevirker nok af folk kun svarer når de har noget nyt at sige, og også kun svarer når de har noget relevant at sige. Det er i mine øjne positivt, så kan jeg godt undvære så mange svar.

Jeg må da også indrømme at jeg er vant til flere svar hurtigere, men det har så også den bagdel er der bare kommer meget spam.

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

nu er jeg ikke selv en af de hardcore debattører, men alligevel:

nu skal man jo kun svare hvis man har noget fornuftigt at sige!

jeg mener; det ville være katastrofalt hvis folk der reelt ikke vidste noget om et emne alligevel gav råd på området, ikke :-)

indlæggene skal også have en vis kvalitativ standard for, i mine øjne, at have relevans, hvorfor det er ok at tie hvis man ikke kan bidrage med noget fornuftigt. ikke at man skal have berøringsangst, men alligevel...

men ja - jo flere GODE svar jo bedre :-)

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Tjaa, altså efter 1681 indlæg føler jeg mig nu ikke truffen.

Kan godt følge dig lidt måske, men det er jo ikke altid at man har noget at bidrage med og så er det vel bedst at lade værre og ind imellem kan det da være ganske interessant at følge med i en tråd og måske blive klogere på noget man ikke ved så meget om i forvejen.

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Har også tit selv undret mig over det. Jeg har dog konkluderet at mange der går ind i et emne og bare kigger uden at kommentere indlægene, kan være fordi de ikke har forstand på det der diskuteres, men alligvel synes at det er interessant. Giver det nogen mening?.  Sådan er det i hvert fald i mange af mine tilfælde. Jeg går tit lige ind og lure lidt, men jeg har ikke meget forstand på hifi og kan derfor ikke "tillade" mig at kommentere ret meget. Jeg lærer dog lidt hele tiden netop ved at læse de forskellige emner igennem

(edit) ok der var lige en del der var hurtigere end mig

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med alle de forudgående...

(Og vi ønsker ikke indlæg som dette, vel? )

Phoenix4ever
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hey Alle

Dejligt I gider at deltage i denne debat, hehe

Til tobywan (og andre)> Det kan du have ret i, jeg forlanger jo heller ikke at man skal TVINGE folk til at svare, det er det sidste jeg ønsker! Men det virker bare lidt underligt at det kun er ca. 5% af alle der har kigget, som har svaret! Det kan da ikke være så spændende så? Men selvfølgelig der kan være visse emner som man ikke har så meget forstand på eller ikke ønsker at udtale sig om, men hvis man ved noget om det og har en holdning til det kan man da ligeså godt prøve at hjælpe andre ik? Det er i hvert fald min holdning!

Nå men løber igen  

Til top Vis Phoenix4ever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phoenix4ever Besøg Phoenix4ever's Websted

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Korrekt... Man kan sagtens synes et indlæg er spændende uden at kommentere det... Selv tjekker jeg MANGE indlæg uden at skrive i det...

Sååå ja sådan er det...

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger da på masser af indlæg, uden at svare. Hvis emnet omhandler noget jeg ikke ved noget om, er der jo ingen grund til at poste en eller anden ligegyldig bemærkning (som man ofte ser på mange internet fora). Der er heller ingen grund til at poste et svar, som en anden bruger allerede har givet.

Men hvis jeg mener at have noget information der kan bruges, eller kunne hjælpe den der spørger, skriver jeg naturligvis. Og skriver gerne uddybende, hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok i første forsøg.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Tjaa, altså efter 1681 indlæg føler jeg mig nu ikke truffen.

Du var vel retteligt kun oppe på 1680 før ovenstående indlæg   

Og så fik jeg lige lavet et til selv....

Men seriøst. Det er altid ærgeligt at lave et indlæg og bagefter se at eks 250 har læst men kun 2 svaret. Men uagtet dette er det vel bedre at få 2 seriøse indlæg end 20 x "fyld"

Brian

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg svarer stort set aldrig (har gjort meget lidt, mest under musik) det skyldes jeg ganske enkelt ikke har forstand på det,  jeg kender ikke (har hørt) ret meget Hi Fi derfor kan jeg ikke svarer. Jeg kigger på de indslag der ud fra overskriften kunne havde en relevans for mig, altså noget jeg kunne bruge til køb af nyt anlæg. Er der dog nogen der spørger om noget jeg kan svarer på gør jeg det gerne.

Mvh.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

ja nu har jeg læst denne tråd to gange, nu må jeg jo hellere svare

ofte søger folk konkrete erfaringer med et givent produkt.. og hvis kun en ud af 200 har hørt produktet ordentligt, ja så sku man da helst kun få et svar

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

1:
Overskriften siger et - og selve indlægget siger noget andet. Overskriften har interesse - indlægget har ikke. Hvis vi kunne blive rigtigt gode til at skrive en rammende overskrift, så ville statistikken blive anderledes. Men der kommer nye folk til hele tiden - velkommen til for øvrigt - som ikke har forstået/lært det at gebærde sig i fora (flertal af forum ;-) i alle dens detaljer og finurligheder. Sådan er livet. Sådan er vi forskellige. Og heldigvis for det. Den er først gal, hvis vi ikke vil tage ved lære.

2:
Jeg er nysgerrig af natur: Ind og se, hvad der bliver "sagt". Men ingen grund til at blande sig, med mindre jeg har noget konstruktivt og lærerigt at "sige".

Jeg er ikke tilhænger at debat for debattens skyld -det er jeg for meget tekniker og logikker (hedder det det?) til.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

tit kan det også skyldes at man ikke udfra overskriften kan se om det er spændende. Eller at man blot kigger ind for at se om der er sket noget nyt siden man fulgte med sidst.

Mange herinde skriver også relativt lange indlæg hvilket gør at man ikke svare på så mange indlæg

Endelig er det bedre med få gode indlæg end mange uden indhold.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke nogen hardcore bruger af dette forum, men når jeg ind imellem klikker mig ind på en tråd og opdager, at det er de sædvanlige emner, med de sædvanlige debattører, som kommer med de samme råd gang på gang, så må jeg indrømme at jeg hurtigt klikker på "tilbage knappen".

Der findes bestemt også mange interessante tråde, men der kan være langt mellem snapsene. Det kan måske være en del af forklaringen på den lave svar-procent.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Da jeg nu, ligesom Live21, har læst denne tråd 2 gange er jeg også forpligtet til at svare . Jeg mener ikke man skal svare medmindre man har noget fornuftigt at bidrage med i debatten. Personligt runder jeg snart de 1000 indlæg så jeg ligger heller ikke på den lade side, men om det er fornuftigt må andre vurdere    

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

samme anledning....

Hvis man læser mange tråde ... inkl. denne ... så burde de fleste nok skrive mindre herinde. For løseligt anslået har mindre end halvdelen af indlæggene et hifimæssigt indhold der kan bære et indlæg!

Det gælder i øvrigt også dette indlæg ... så jeg stopper h...

TPNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Bemærk venligst at flertalsformen af forum er fora. Der skal ikke sættes diverse yderligere endelser på...

Nu får jeg nok tæsk.... Men jeg var jo nødt til at svare eftersom jeg havde læst hvad der stod....

Til top Vis TPNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPNielsen

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

For mig at se, kører denne tråd som rigtig mange andre; der er de trofaste "jeg skriver lige et eller andet på 2 linier, for så har jeg set mig selv og de har set mig", uden at tilføje noget af værdi til emnet.

Det nye jeg vil tilføje er at denne type indlæg og debatter burde holdes i chatten, ikke her. Et indlæg er altså ikke blot en kommentar, i stil med Live21s som eksempel blandt mange.

Jeg ville personligt fortrække endnu færre svar, hvis svarene er som flere af dem der er på denne tråd. Men ved også, som en af dem hvis svar typisk er over 3 linier, hvor relativt vanskeligt det er at svare andre så der er noget i svaret der har kalorier i sig. Det tager faktisk lidt tid at tænke og formulere sig og skrive uden alt for mange stavefjel (!) og det tidsforbrug virker unaturligt i sammenhæng med netmediets natur, hvor alt helst bare skal gå stærkt.

Og jeg har en anden pointe, nu hvor jeg er igang: der er godt nok mange indlæg jeg ikke gider slå op på, fordi de har et meget lavt kalorietal, i stil med "Nye højttalere - hvad skal jeg købe?" Her kan man så for 117. gang læse om en typisk yngre fyr der ikke rigtig gider undersøge sagen ordentligt selv. Og hvilke svar får han; typisk 10 svar med konkrete forslag (hvoraf de 5 er udenfor hans økonomiske ramme som han har fortalt om) og fem andre der starter - rigtig pædagogisk- med at spørge hvad musik han hører.

Jeg er fuldstændig overbevist om at hvis spørgeren gad tænke sig ordentligt om, formulere spørgsmålet så det er koncist, viser der boller på suppen, og kan vække svarerens lyst, så bliver der flere som svarer - kvalitativt og ikke bare de her reflekssvar afgivet i halvsovende tilstand.

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes