Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 20:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvordan får i tid og plads til det. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har på det sidste gået og overvejet om jeg skal stoppe med alt det her surround hysteri. Jeg bor sammen med min kæreste i en 2 vær. lejlighed og vi snakker om at købe hus indenfor de næste par år.

Men når vi så skal kigge på hus, så skal jeg jo sørge for at der er rum nok i huset til både børn og mit anlæg. Dette kan jo godt blive lidt svært. Og hvad gør man så..?  Jeg vil da helst have en kælder jeg kan bygge om til hjemmebio, men er dette realistisk. Ikke for mig tror jeg. Hvad nu hvis man finder drømmehuset, men der er ikke plads til et stort surround-anlæg. Hvad siger jeres kærester til i har kæmpe anlæg stående i stuen? min er ikke glad for det, og jeg synes da heller ikke det vil være pænt når nu vi engang køber hus, og stuen absolut skal indrettes efter mit anlæg.

Til dem der har små børn: Hvordan kan i få tid til at se film og passe børn og alt hvad det medfører?

Blot nogle få tanker som i gerne må kommentere

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Ja se det er et nemt svar man gør det bare .

hvorfor gå og tænke så meget over det ene og det andet , bare gør det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

nu er jeg lige flyttet sammen med damen.. er ung endnu så børn først senere.. men jeg sætter min fod ned og siger basta for mit anlæg ska der være plads til... og her i juletiden er hun muggen over hun ik må pynte det med nisser og alt muligt andet skrammel...

vi har da os snakket om hus og sådan og det har jeg været hurtig ude og sagt helle for kælderen men om jeg får det er ik sikkert...

det gælder vel bare om at finde noget som ik fylder alverden og stadig lyder rigtig godt, for jeg mener anlæg skal der være plads til.. også selvom der render små børn rundt og 3 hunde
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Elleson Audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har det modsatte problem, jeg HAR kælder og jeg HAR et lytterum, men hyænen vil have fars skulpturer i stuen..

Men ellers som Jensen siger..Man gør det bare..

Martin Logan Clarity
RA Standard Blue
Aksa Equbrillium
CD søges

Savner du en "mis" til de ensomme dage? Tjek mit WWW
Til top Vis Elleson Audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elleson Audio Besøg Elleson Audio's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Elleson Audio skrev:

Jeg har det modsatte problem, jeg HAR kælder og jeg HAR et lytterum, men hyænen vil have fars skulpturer i stuen..

Men ellers som Jensen siger..Man gør det bare..

Ja hvis jeg skulle have slag for alt det jeg har haft inde , så var jeg meget flad nu .

Se lige nu sidder hun og råber du henter julle (min datter på 2år) og yes jeg henter med glæde min lille datter da hun kan forstå far og alt hans hifi .

Hvis man er smart og man har mange børn så snak med dem og overtal dem til at holde med far så gør alt godt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

ikke noget problem med børn og kone. Har selv et par unger (6 og 3 år) og de kender godt fars ømhed for anlægget. Det er IKKE noget problem hos os. Jeg har jo ikke snurrerundt anlæg men har dog et rimligt anlæg og når det en dag bliver udbygget, er der ingen problemer der. Ok, jo mindre det er, jo bedre syntes konen, men bare det ser "godt" ud i hendes øjne, er der ikke problemer. At hun ryster på hovedet en gang imellem af ens ideer og ønsker er en anden sag. Nu igen og kan du ikke nøjes........

Har ikke hus med kælder (huse er MEGET dyre her i kbh området), men dog rimelig plads i vores rækkehus (135m2)...

Tiden.... ja nu er jeg heldig, at have skiftene vagttider, så jeg har jævnligt fri  i dagtimerne og så bliver der lukket op for anlægget, så det hele gynger med...

Så bare hold dig til din hobby og fortsæt med dine ideer og ønsker...

Luke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 December 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Hver ting til sin tid...

Har to drenge en på 1,5 og 4,5

Jeg synes ikke jeg lider noget savn ...

Hmm. .. Man prioriterer nok bare lidt anderledes når der kommer småfolk i huset

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Tja... jeg købte huset med kælderen til surround.

Datteren (2 år) sover jo ved 19-20 tiden, og ellers render hun også tit rundt i kælderen når jeg er der (så bliver jeg heller ikke for hurtigt færdig ).

Men indrømmet, det bliver kun til 1-2 aftener om ugen, men der skal være tid til det hele...

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

En kommentar til det med børn. Jov efter vi fik knægten blev det svære at finde tid, men i de første par år sover de faktisk forbavsende meget midt på dagen, så i weekenden bliver det til et par timer hver dag. I løbet af en normal uge er det nok kun 1-2 timer der er tid til. Jeg har anlæget i samme stue som vi har vores tv, så det er lidt problematisk når konen skal se Taggert .

En anden ting jeg kom til at tænke på er som jeg bliver ældre og opgraderer anlæget har jeg fået råd til stadigt bedre ting, men tiden syntes at gå modsat i samme hast. Nu venter vi vores næste, så det skal blive rigtig spændende om der så er tid overhovedet. Måske er det som med bleer, man skal bare lige overstå et bestemt tidsrum, så bliver der tid til hifi igen. En anden mulighed er jo at sætte et ekstra TV op langt fra stuen hvor der kører Byggemand Bob ... det virker i alt fald i øjeblikket
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

En dag flytter de hjemmefra, og så er man pludselig på pension, men så er det jo godt at bion står færdig og klar til brug

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Heh, ja jeg ville jo nok ikke være en god far hvis jeg sagde at jeg allerede glæder mig, men børns S/N er jo ikke super sammen med Hifi
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 December 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Ja, nogle gange skal man ikke tænke så meget over tingene, men gøre hvad man har lyst til. Hvor der er vilje er der vej!

Det gælder for den sags skyld også optimering af anlægget som vi jo alle godt kan li' at rode med. Man skal huske at sætte sig ned og nyde!!

Et tip jeg har givet før. Jeg skriver her mens jeg lytter til lidt god gammeldags hifi - optimal udnyttelse af tiden...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes