Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ny "stereobænk" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er på jagt efter en ny stereobænk eller hvad man kan kalde det. Den reol jeg bruger er alt for stor til mit lille værelse, og højttalerne står for klemt. Når man den skal kunne rumme Surround Receiver, DVD-Afspiller, CD-Afspiller og evt. også Stereo forstærker og så TV øverst. Det må helst ikke koste over 400 kr. Jeg har kigget lidt på nogen ikea produkter og fandt flg.:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDispl ay ?catalogId=10101&storeId=14&langId=-12&produ ctId =42079

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDispl ay ?catalogId=10101&storeId=14&langId=-12&produ ctId =47395

Ved den i det sidste link, kan jeg bare stille CD-Afspiller oven på DVD-Afspilleren. Det gør jeg pt. og der er ikke nogen problemer mht. varme eller lign..

Men er der nogen der kan anbefale andre ting?

Forresten var der engang en der postede et billede af en højttalerstander købt i Ikea. Den havde beton fod og så gik der 4 sølvfarvede runde stænger op og oven på dem var der en plade hvor højttaleren skulle stå. Nogen der kan skaffe link til den?

Forresten skal tingene helst være på lager i Odense, men hvis de ikke er, så går det nok.
Mange tusind tak!

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Tror ikke den er dyb nok, den er jo kun 38cm dyb. Jeg ved ihvertfald min H/K reciever ikke ville kunne stå der

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Brug hellere de 400 kroner i din trælast, og lav et simpelt møbel selv. De der tingester kan rent ud sagt ikke holde til en sk*d.

Hvad angår højttalerstativerne, så er de endnu værre. Det skal i hvert fald være meget små højttalere der skal være på dem. Jeg kender en der købte dem, og der var ikke gået en weekend før den ene højttaler (Avance Sigma 620) lå på gulvet, med ridser i både gulv og højttaler til følge. Det vil jeg godt advare imod, det vil jeg.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg stereobænke er nogen af de grimmeste møbler der kan opdrives. Jeg synes en langt mere elegant løsning er, at få anlægget op på væggen.

Et eksempel herpå er Montana's skyline serie, der måske overskrider dit budget, men som tilgengæld løser dit pladsproblem.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

wigant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Link til højtalerstativer:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?catalogId=10101&storeId=14&productId=32212&lang Id=-12&parentCats=10115*10170

Som præsten siger er de ikke de mest stabile. Har dog selv brugt dem til et sæt BW Dm303. Hvis du vil bruge dem til andet end små satelihøjt. kan det anbefales at skrue en træplade på topladen (da den vist kun er 10cm x 10 cm). Det gjorde jeg i sin tid og det virkede OK. Der er skruehuller i toppladen så du skal bare have fat i lidt træ og nogle skruer.

Til top Vis wigant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wigant

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes