| Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jomfru-teflon = teflon med begrænset seksuel erfaring?
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger


Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Der findes også såkaldt genbrugs teflon. Normalt anses jomfru teflon (eller virgin teflon) for at give endnu lavere friktion (hvilket vel egentlig ikke i andre sammenhænge er specielt jomfrueligt ).
Formodentlig er den dielektriske konstant for jomfru teflon en anelse lavere end for almindelig teflon. Teflon har konstanten 2,2 hvor fx. polystyren har 2,5 (luft er referencen med konstanten 1,0). __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
|
Ja. Der findes også såkaldt genbrugs teflon. Normalt anses jomfru teflon (eller virgin teflon) for at give endnu lavere friktion (hvilket vel egentlig ikke i andre sammenhænge er specielt jomfrueligt ).
ved ikke hvorfor jeg valgte dem :-)
Formodentlig er den dielektriske konstant for jomfru teflon en anelse lavere end for almindelig teflon. Teflon har konstanten 2,2 hvor fx. polystyren har 2,5 (luft er referencen med konstanten 1,0).
|
|
|
takker __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja da. men så er de nok ikke....
nej, det er for plat 
hvor mange skiver kan man skære af et helt rugbrød ?
en... __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæ hæ!
Nu er teflon debatten vist kommet på "glat" bane .
Men for dem der osse interesserer sig for al mulig unyttig viden, så kan man berige sig selv her http://www.teflon.com/NASApp/Teflon/TeflonPageServlet?pageId =/consumer/na/eng/industrial/productTypes/productTypes/indus trialProductTypes.html
Med enhver oplysning om Teflon. Jeg har ikke kunnet finde noget der hedder jomfru teflon på duponts hjemmeside.
Jeg har dog fundet ud af, at man kan købe 100lb = ca. 50 kg. Teflon for mellem 800-1.000 $. Hvis man køber mere ad gangen, så falder prisen. 8X50kg går vist for 7.000$.
"Today, the family of Teflon® fluoropolymers from DuPont consists of: PTFE, the original resin; FEP, introduced in 1960; Tefzel® ETFE in 1970; and PFA, in 1972. "
Hver type findes så i forskellige former, såsom granulat, pulver, film, coatings osv. Hertil kan man få det med forskellige egenskaber, idet fremstillingsprocesser af forskellig art og med forskelligt formål, fordrer forskellige parametre på en række områder.
Den lille kemiker er særdeles velkommen til at kommentere ovenstående, så mystikken om materialet kan fjernes og erstattes af alm sund fornuft.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT: jeg så også nogen kabler der var lavet af Jomfru kobber... Kan desværre ikke finde på nogen sjove kommentarer lige nu
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
i vores seng siger de fjederne er lavet af jomfru stål...
som om de ellers kunne huske de en gang havde været noget andet  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger


Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lader til at vi nu atter bevæger os ud i fysikken og kemien. Helt utrolig så klog man kan blive af at beskæftige sig med Hifi
Til alm. reference lidt om virgin Teflon:
http://www.usseal.com/PTFE/PTFE.htm
og her er forklaringer til forskellige typer teflon mv:
www.welchfluorocarbon.com/techdata.htm
Nu da jeg nærlæser disse links, kan jeg se at der øjensynlig er stor forskel på de elektriske egenskaber og at virgin versus non-virgin åbenbart ikke er en absolut størrelse. Ligesom Jomfu olivenolie kan være mange ting, så er virgin teflon også mange ting og der findes øjensylig forskellige modifikationer til Dupont's teflon afhængig af hvad man skal bruge det til. (Til stegepander betyder temperaturen selvfølgelig mere end non-slip virkningen, hvorimod evnen til at klare høje temperaturer betyder mindre for belægningen i gasrør). __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
| hvor mange skiver kan man skære af et helt rugbrød ?
en... |
|
|
men hvis et rugbrød består af en skive er det så ikke helt stadigvæk
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
| Ligesom Jomfu olivenolie kan være mange ting... |
|
|
Mange ting?
Det er det første pres af oliven. Hvad ellers kan det være?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
LP plader kan være fremstillet af jomfruvinyl, men den er vist go´nok. I øvrigt tror jeg det dersens jomfru teflon noget er introduceret af NO. De fremhæver i hvert tilfælde kvaliteten af Teflon, der anvendes i deres kabler. Nu kan I jo selv studere, hvad der findes af typer på Dupont´s hjemmeside. Når der tales om jomfru Teflon, så må det jo forholde sig således, at nogen oparbejder gammelt teflon. Det gøres sikkert, fordi nyt teflon er tilpas dyrt til, at der kan være en økonomisk idé i en oparbejdning. Så vidt jeg kan forstå, så leverer Dupont alene nyt teflon fra deres kemiske fabrikker. Det oparbejdede er typisk fremstillet på én eller anden granuleringsvirksomhed, som laver granulat af snartsagt hvad som helst. F.eks. cykelgranulat, sofagranulat, flyvemaskinegranulat, tandpastatubegranulat, teflongranulat, hamstergranulat, computergranulat og jomfru hifibladsskribentgranulat.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
3DX skrev:
| hvor mange skiver kan man skære af et helt rugbrød ?
en... |
|
|
men hvis et rugbrød består af en skive er det så ikke helt stadigvæk
|
|
|
jo, det er det vel.
men efter man har skåret den første skive, er det ikke helt mere  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
3DX skrev:
| hvor mange skiver kan man skære af et helt rugbrød ?
en... |
|
|
men hvis et rugbrød består af en skive er det så ikke helt stadigvæk
|
|
|
OT:
Ikke hvis du spiser skiven...
Nu kan jeg ikke 100% følge den overførte betydning af jeres samtale, men jeg får det til:
3DX: Hvor mange gange kan man tage en jomfrus mødom - én... kyhn: Men hvis en jomfru = en mødom, er hun så ikke stadig jomfru hvis man tager mødommen? (nej - så ville hun jo være ingenting)
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
så hvis hun ikke er jomfru er hun ingen ting i din verden....
NU må vi hellere stoppe
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt om jomfru PTFE! Øjensynligt er det rent PTFE uden procesafhængige modifikationer. Det er åbenbart meget vanskeligt at bearbejde, men til gengæld har det særdeles gode temperaturmæssige, kemiske og nonstick egenskaber. PTFE polytetrafluoroethylene Basic PTFE is a linear polymer of TFE and is a true homopolymer. Virgin (pure) PTFE is the most unusual and exhibits the best performance in terms of temperature resistance, chemical resistance, and non-stick properties. Its major disadvantage is that it does not actually melt when heated and therefore is difficult to process, and very unconventional techniques are needed to mold, extrude and weld it.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
så hvis hun ikke er jomfru er hun ingen ting i din verden....
NU må vi hellere stoppe
|
|
|
Nej, det var bare den konklusion man kunne udlede af dit eksempel 
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
så hvis hun ikke er jomfru er hun ingen ting i din verden....
|
|
|
nej det ville jeg ikke mene 
hvem siger der manger kvinder i hifi verden dette er da sublim hifi humor  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |