Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Jomfru teflon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

er der nogen af jer der ved hvad det er ?

kan teflon genbruges ?

se evt. link:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4912



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

kan teflon genbruges ?

Jomfru-teflon = teflon med begrænset seksuel erfaring?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
kan teflon genbruges ?

Kan jomfruer?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
walin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 530
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Ja. Der findes også såkaldt genbrugs teflon. Normalt anses jomfru teflon (eller virgin teflon) for at give endnu lavere friktion (hvilket vel egentlig ikke i andre sammenhænge er specielt jomfrueligt ).

Formodentlig er den dielektriske konstant for jomfru teflon en anelse lavere end for almindelig teflon. Teflon har konstanten 2,2 hvor fx. polystyren har 2,5  (luft er referencen med konstanten 1,0).



__________________
- Klaus -
                    Island s are where the Sea ends.
Til top Vis walin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af walin
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

3DX skrev:
kan teflon genbruges ?

Kan jomfruer?

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

walin skrev:

Ja. Der findes også såkaldt genbrugs teflon. Normalt anses jomfru teflon (eller virgin teflon) for at give endnu lavere friktion (hvilket vel egentlig ikke i andre sammenhænge er specielt jomfrueligt ).

   ved ikke hvorfor jeg valgte dem :-)

Formodentlig er den dielektriske konstant for jomfru teflon en anelse lavere end for almindelig teflon. Teflon har konstanten 2,2 hvor fx. polystyren har 2,5  (luft er referencen med konstanten 1,0).

takker



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
NriK skrev:

3DX skrev:
kan teflon genbruges ?

Kan jomfruer?

 

ja da. men så er de nok ikke....

nej, det er for plat

hvor mange skiver kan man skære af et helt rugbrød ?

en...



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hæ hæ!

Nu er teflon debatten vist kommet på "glat" bane.

Men for dem der osse interesserer sig for al mulig unyttig viden, så kan man berige sig selv her http://www.teflon.com/NASApp/Teflon/TeflonPageServlet?pageId =/consumer/na/eng/industrial/productTypes/productTypes/indus trialProductTypes.html

Med enhver oplysning om Teflon.
Jeg har ikke kunnet finde noget der hedder jomfru teflon på duponts hjemmeside.

Jeg har dog fundet ud af, at man kan købe 100lb = ca. 50 kg. Teflon for mellem 800-1.000 $.
Hvis man køber mere ad gangen, så falder prisen. 8X50kg går vist for 7.000$.

"Today, the family of Teflon® fluoropolymers from DuPont consists of: PTFE, the original resin; FEP, introduced in 1960; Tefzel® ETFE in 1970; and PFA, in 1972. "

Hver type findes så i forskellige former, såsom granulat, pulver, film, coatings osv.
Hertil kan man få det med forskellige egenskaber, idet fremstillingsprocesser af forskellig art og med forskelligt formål, fordrer forskellige parametre på en række områder.

Den lille kemiker er særdeles velkommen til at kommentere ovenstående, så mystikken om materialet kan fjernes og erstattes af alm sund fornuft.


Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

OT: jeg så også nogen kabler der var lavet af Jomfru kobber... Kan desværre ikke finde på nogen sjove kommentarer lige nu
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

i vores seng siger de fjederne er lavet af jomfru stål...

som om de ellers kunne huske de en gang havde været noget andet



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
walin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 530
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Lader til at vi nu atter bevæger os ud i fysikken og kemien. Helt utrolig så klog man kan blive af at beskæftige sig med Hifi


Til alm. reference lidt om virgin Teflon:

http://www.usseal.com/PTFE/PTFE.htm

og her er forklaringer til forskellige typer teflon mv:

www.welchfluorocarbon.com/techdata.htm

Nu da jeg nærlæser disse links, kan jeg se at der øjensynlig er stor forskel på de elektriske egenskaber og at virgin versus non-virgin åbenbart ikke er en absolut størrelse. Ligesom Jomfu olivenolie kan være mange ting, så er virgin teflon også mange ting og der findes øjensylig forskellige modifikationer til Dupont's teflon afhængig af hvad man skal bruge det til. (Til stegepander betyder temperaturen selvfølgelig mere end non-slip virkningen, hvorimod evnen til at klare høje temperaturer betyder mindre for belægningen i gasrør).



__________________
- Klaus -
                    Island s are where the Sea ends.
Til top Vis walin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af walin
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
hvor mange skiver kan man skære af et helt rugbrød ?

en...

men hvis et rugbrød består af en skive er det så ikke helt stadigvæk

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

walin skrev:
Ligesom Jomfu olivenolie kan være mange ting...

Mange ting?

Det er det første pres af oliven. Hvad ellers kan det være?

 

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

LP plader kan være fremstillet af jomfruvinyl, men den er vist go´nok.
I øvrigt tror jeg det dersens jomfru teflon noget er introduceret af NO. De fremhæver i hvert tilfælde kvaliteten af Teflon, der anvendes i deres kabler.
Nu kan I jo selv studere, hvad der findes af typer på Dupont´s hjemmeside.

Når der tales om jomfru Teflon, så må det jo forholde sig således, at nogen oparbejder gammelt teflon. Det gøres sikkert, fordi nyt teflon er tilpas dyrt til, at der kan være en økonomisk idé i en oparbejdning.
Så vidt jeg kan forstå, så leverer Dupont alene nyt teflon fra deres kemiske fabrikker.
Det oparbejdede er typisk fremstillet på én eller anden granuleringsvirksomhed, som laver granulat af snartsagt hvad som helst.
F.eks. cykelgranulat, sofagranulat, flyvemaskinegranulat, tandpastatubegranulat, teflongranulat, hamstergranulat, computergranulat og jomfru hifibladsskribentgranulat.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
3DX skrev:
hvor mange skiver kan man skære af et helt rugbrød ?

en...

men hvis et rugbrød består af en skive er det så ikke helt stadigvæk

jo, det er det vel.

men efter man har skåret den første skive, er det ikke helt mere



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
3DX skrev:
hvor mange skiver kan man skære af et helt rugbrød ?

en...

men hvis et rugbrød består af en skive er det så ikke helt stadigvæk

OT:

Ikke hvis du spiser skiven...

Nu kan jeg ikke 100% følge den overførte betydning af jeres samtale, men jeg får det til:

3DX: Hvor mange gange kan man tage en jomfrus mødom - én...
kyhn: Men hvis en jomfru = en mødom, er hun så ikke stadig jomfru hvis man tager mødommen? (nej - så ville hun jo være ingenting)

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

så hvis hun ikke er jomfru er hun ingen ting i din verden....

NU må vi hellere stoppe

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Her er lidt om jomfru PTFE!
Øjensynligt er det rent PTFE uden procesafhængige modifikationer.
Det er åbenbart meget vanskeligt at bearbejde, men til gengæld har det særdeles gode temperaturmæssige, kemiske og nonstick egenskaber.

PTFE polytetrafluoroethylene Basic PTFE is a linear polymer of TFE and is a true homopolymer. Virgin (pure) PTFE is the most unusual and exhibits the best performance in terms of temperature resistance, chemical resistance, and non-stick properties. Its major disadvantage is that it does not actually melt when heated and therefore is difficult to process, and very unconventional techniques are needed to mold, extrude and weld it.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

så hvis hun ikke er jomfru er hun ingen ting i din verden....

NU må vi hellere stoppe

Nej, det var bare den konklusion man kunne udlede af dit eksempel

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

så hvis hun ikke er jomfru er hun ingen ting i din verden....

nej det ville jeg ikke mene

hvem siger der manger kvinder i hifi verden  dette er da sublim hifi humor



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes