Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 06:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad skal man vaelge, goere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 04:35 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder her paa forummet og kigger paa alle de dejlige anlaeg som folk har staaende osv. og saa er det jeg kommer til at taenke. (hmm det knager)

Jeg har ikke de aller bedste hoejttalere dali 5005 og SA1250. Jeg har ogsaa 2 hjemmebygget ren kl.A effektblokke. Og en hjemme bygget preamp.

Saa er det jeg taenke hvad skal en som invistere i foerst, naar jeg engang vil lave en opgradering. Skal det vare en ny preamp eller nye hoejttalere. jeg taenker bare paa hvis jeg gaar ud og koeber en preamp til 10k vil jeg saa faa meget ud af den med de hoejttalere jeg har? men hvis jeg derimod gaar ud og koeber nye hoejttalere vil jeg saa ikke bare blive i stand til at hoere hvor daarlig min preamp er

Jeg er meget forvirret, i det lange loeb, hvad skal jeg invistere i foerst?

Jeg tror der er mange her inde som mig som er har lidt High-end men gerne vil gaa hele vejen men bare ikke har oekonomien paa engang. Saa jeg vil gerne hoere hvilken vej i ville opgradere, og hvordan i evt har gjort det med jeres HiFi.

EDIT: glemte lige en ting hvad med signal kilden, hvornaar skal man opgradere den i forloebet?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

Tja, nu melder historien ikke rigtig noget om hvordan resten af dit udstyr ser ud.. dvs hvordan din forstærker lyder - har ingen anelse om hvordan hjemmebyg kan stå distancen med proffesionelt konstrueret amp-lyd

Jeg ville nu nok starte med forstærkeren! med en god, solid amp kan man faktisk presse meget rigtig god lyd ud af et par 1250'ere.. Desuden mener jeg man får mere ud af musikken når højtaleren bliver presset til sit max - modsat hvis forstærkeren skal yde sit max konstant!
og med hensyn til signalkilden vil jeg også mene, at når der først er rigtig styr over sagerne (en kraftig forstærker) kan man begynde at fine-tune lyden med en ordentlig kilde! Men det er selvfølgelig lidt afhængig af det udstyr du har i forvejen, hvis det er en billig 500 kr cd ville jeg nok starte der..
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2006 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Jeg taenker ikke rigtig paa specifikt udstyr. Men mere paa den "rigtige" maade at opgradere paa.

De amps jeg har ligger i den rigtig gode ende af forstaerkere, de yder dog ikke saa meget men de spiller kanon godt. Saa i mit tilfaelde vil jeg gerne vide hvad jeg skal opgradere med naeste gang. Jeg taenker igen ikke paa specifikt udstyr, men de tanker og overvejelser man burde goere.

Haaber lidt paa at jeres tanker og overvejelser kan bruges af andre her inde som er i samme situration som mig

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Der findes vel ikke en facit-liste.

Du skal lede efter det "svage led" i dit setup.

Og hvad er lige det svage led hos dig ? Ikke nødvendigvis det samme som hos mig eller din nabo, men sikkert det samme som hos nogle helt andre.
Du er mao. nødt til at prøve dig frem. Og du kan jo starte med den enhed, du har størst mistillid til.
Signalkilde - kabel - preamp - kabel - amp - kabel - højttalere.

Når du så har udskiftet det "svage led" til noget bedre, kan du tage turen igen, og igen, og ...........
Hifi-dille-skruen har faktisk kun én ende, og det er "starten", hvor du drejer på "skruen"

Nu skriver du selv, dine forstærkere ligger i den gode ende, og så er det jo nok ikke her, du skal starte, eller er det ?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Grunden Til at jeg ikke helt ved hvordan jeg vil opgradere naar pengene er til det er fordi jeg har taenkt mig at koebe en Sidewinder 3, men synes ikke rigtig jeg vil ofre saa mange penge paa den hvis jeg ikke faar saerlig meget ud af den.

Jeg ved mine kabler er det absolutte svageste led ind til videre, saa de bliver alle udskiftet naar jeg laver den naeste opgradering. Saa nu maa vi se hvad der sker, men jeg er nok mest hooked paa at faa en ny preamp saa jeg kan faa min plov i omdrejninger igen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes