| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indstiksmoduler til hifi, er nærmest forbeholdt RIAA-dele, som man ikke behøver at købe med et apparat fra start. Computerbranchen har forlængst sat skub i en udvikling, hvor man ikke behøver at skifte hele computeren, når en ny teknologi dukker op på grafikkort m.m. Hvorfor ikke bruge denne ide i hifi ? Er det fordi man vil tvinge forbrugeren til at købe et helt nyt apparat hver gang, med den træghed det nu giver ? Med træghed, mener jeg det at forbrugeren jo kun skifter hele apparatet, hvis der er en større forskel. Computerbranchen lever jo fint på, at folk lokkes til stille og roligt at udbygge deres maskine, og ikke lægger mærke til hvor meget det faktisk koster sammenlagt. Er der nogen mærker der bruger det med moduler ? Jeg ved at Mark Levinson har givet mulighed for at opgradere enkelte modeller, men det er jo kun ét firma. Hvilke andre kører efter de principper ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
accuphase,bla deres store cd maskiner har plads til indtil flere moduler,forstærkerne ligeledes bla riaa og AD.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
|
|
|
Spencer skrev:
Indstiksmoduler til hifi, er nærmest forbeholdt RIAA-dele, som man ikke behøver at købe med et apparat fra start.
Computerbranchen har forlængst sat skub i en udvikling, hvor man ikke behøver at skifte hele computeren, når en ny teknologi dukker op på grafikkort m.m.
Hvorfor ikke bruge denne ide i hifi ?
Er det fordi man vil tvinge forbrugeren til at købe et helt nyt apparat hver gang, med den træghed det nu giver ?
Med træghed, mener jeg det at forbrugeren jo kun skifter hele apparatet, hvis der er en større forskel. Computerbranchen lever jo fint på, at folk lokkes til stille og roligt at udbygge deres maskine, og ikke lægger mærke til hvor meget det faktisk koster sammenlagt.
Er der nogen mærker der bruger det med moduler ? Jeg ved at Mark Levinson har givet mulighed for at opgradere enkelte modeller, men det er jo kun ét firma.
Hvilke andre kører efter de principper ? |
|
|
Jeg kan kun bifalde ideen. Jeg investerede faktisk en formue i Proceed surround udstyr i sin tid, da de lovede at apparaterne var fremtidssikret netop via indstiksmoduler. Desværre holdt løfterne kun kort tid. Mærket er som bekendt gået ind. Men ellers skulle man kunne finde princippet hos bl.a. Meridian, Theta og Onkyo - mig bekendt.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
|
|
|
Hvis det ikke var fordi det var dig som stiller spørgsmålet ville jeg da med glæde svare og kender da ihvertfald to yderst seriøse producenter som excellere i netop dette, men ak Spencer gider dig ikke.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Hvis det ikke var fordi det var dig som stiller spørgsmålet ville jeg da med glæde svare og kender da ihvertfald to yderst seriøse producenter som excellere i netop dette, men ak Spencer gider dig ikke. |
|
|
Kom nu bare med det!!! Jeg tror Spencer spiser aftensmad nu.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Hvis det ikke var fordi det var dig som stiller spørgsmålet ville jeg da med glæde svare og kender da ihvertfald to yderst seriøse producenter som excellere i netop dette, men ak Spencer gider dig ikke. |
|
|
Prøv med en mavesyretablet - så får du det straks meget bedre. Hvis du ikke kan skille emner fra personlige problemer, så bør du nok gå en tur, og få lidt frisk luft (over hele kroppen - uha).
EDIT: Det minder mig om at jeg faktisk savner Mr.Antisilver lidt.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også at Tact i starten profilerede sig på at de var modulopbyggede.
Det holdt heller ikke lang tid, i hvert fald ikke med opgraderinger når der kom nye modeller. Jeg ved ikke om teknologien er så "vild" at det kun kan lade sig gøre at opgradere ved at skifte det hele ud. Lidt som motherboardet på en pc? De har dog løse A/D D/A konvertere, så lidt har man da ud af det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en AMC AV81HT forforstærker engang, som jeg købte, kort tid efter at den kom frem.
Her var det også lovet at der ville komme et THX indstiksmodul, men det kom aldrig.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| Hvis det ikke var fordi det var dig som stiller
spørgsmålet ville jeg da med glæde svare og kender da ihvertfald to
yderst seriøse producenter som excellere i netop dette, men ak Spencer
gider dig ikke. |
|
|
Der er vist ingen grund til at poste sådan et indlæg. Det bringer ingen
videre i debatten, og gider du ikke deltage af den ene eller anden
grund, er det jo bare at lade tråden være.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg havde en AMC AV81HT forforstærker engang, som jeg købte, kort tid efter at den kom frem.
Her var det også lovet at der ville komme et THX indstiksmodul, men det kom aldrig. |
|
|
Ja, sådan en havde jeg også. En kammerat spurgte ganske relevant, hvordan den kunne blive THX godkendt ved at sætte et modul i. Den måtte jo nødvendigvis have de fleste af kvaliteterne allerede inden.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare har da en DVD maskine som skulle kunne opgraderes til de nye standarder.Denon er også kommet med et nyt board til deres top DVD maskine.Du kan også sende Audio Aero Capitole cd mask. til fabrikken og få monteret et indgangsboard til eks. preforstærker det koster bare.Min Flight forforstærker kan også eftermonteres med et Riaa modul ifølge Jensen er det dog ikke færdigudviklet, det er nævnt i manualen så jeg.Tule har deres digiboard som ekstra tilbehør til deres billigere serie mask.
Måske ikke lige et ad on kort som Spencer måske har i tankerne i nogle tilfælde skal maskinerne sendes ind.Tror ikke fabrikanterne er så glade for gør det selv board.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Tror ikke fabrikanterne er så glade for gør det selv board. |
|
|
Hehe  - nej der kan nok være noget dér. Men bare det at et apparat ikke er forældet to måneder efter køb, er nærmest det der irriterer mig ved nogle mærker. Hvis en MKII af et aller andet mærke, ikke kan opgraderes til MKIII uden at hele printkortet skal skiftes. Når et helt kort skal skiftes, er det jo egentlig en ny model - skulle jeg mene. Det jeg efterlyser lidt, er en digital forforstærker, hvor teknologien løbende kan opgraderes. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nærmeste er vel Tact hvad med at prøve RCS 2.2??Eller den nye de skulle komme med i fremtiden.
Jeg håbede lidt på i sin tid at jeg bare kunne købe et indgangs print og kabler + ny bagplade til Audio Aero Capitole men nej den skulle til fabrikken, på sin vis kan jeg godt forstå at de ikke vil sælge tingene i løssalg.
Alternativt kunne du måske selv udvikle.
Det er nu nok heller ikke let for producenterne for de DSP ic'er og lign. er jo ikke competible med de nye modeller og der sker jo tit noget her. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |