Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Jeg har tinnitus og mangler en lydmåler.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyhrberg8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen…

Årsagen til jeg henvender mig er, at jeg lider af tinnitus og derfor ofte anvender ørepropper for at begrænse skaden.

Men det er ofte svært at vurdere, hvornår det er nødvendigt at anvende disse ørepropper, hvorfor jeg har besluttet at anskaffe mig en lydmåler til dette formål.

Det skal være en lydmåler, der er så lille, at den kan medbringes i lommen under cafebesøg, biografture, byture osv.

Det eneste produkt jeg har kendskab til er den såkaldte PocketEar(http://www.bksv.com/default.asp?id=2538).

Problemet med dette produkt er, at det blot angiver ved farverne rød, gul og grøn, hvorvidt lydniveauet er henholdsvis over, omkring eller under et niveau på 65, 85 eller 105 db.

Jeg ønsker derimod et instrument, der kan angive lydstyrken, enten analogt eller digitalt, så jeg har noget mere konkret at forholde mig til. Jeg kender til RadioShack, men da denne måler omkring 22 cm i længden, er den ikke til at medbringe i lommen.

Jeg har søgt alle steder, men ingen har kunnet hjælpe, og tænkte derfor det ville være en god ide at spørge herinde, hvor folk har ”fingeren på pulsen” indenfor den elektroniske verden.

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Mads…

Til top Vis Dyhrberg8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyhrberg8000

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Er en mobiltlf. egentlig sikker? - For ellers ville sådan en med dB måler da være et must! 

Dyhrberg8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006
Sendt: 11 August 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Godt tænkt  - det var egentligt også hvad jeg først gik efter, men efter at have undersøgt lidt omkring det, har jeg fundet ud af, at disse db-målere i mobiltelefoner er alt for upålidelige..

Desværre....

Til top Vis Dyhrberg8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyhrberg8000

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 August 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Nokia 5140i på arbejdet. Den har indbygget dB-måler, men jeg har ingen anelse om, hvor nøjagtig den er. Sikkert ikke særlig.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 August 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Lad være med at måle lyd. Hvis det føles ubehageligt, så stik af eller prop fingrene i ørerne.

Jeg har selv mild tinnitus, der lyder som støj i et smalt bånd omkring 10kHz. Man vænner sig til det, og min hørelse er målt normal i øvrigt!

Ved længere støjudsættelse skal du have en frekvensuafhængig øreprop, altså en, der dæmper alle frekvenser lige meget - jeg husker ikke navnet, men måske kan andre?

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 11 August 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 11 August 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Nokia 5140i er faktisk ikke så ringe til at måle, den er go til at give en indikator for hvor megen støj der er

Mvh. Benfi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes