Hej alle sammen…
Årsagen til jeg henvender mig er, at jeg lider af tinnitus og derfor ofte anvender ørepropper for at begrænse skaden.
Men det er ofte svært at vurdere, hvornår det er nødvendigt at anvende disse ørepropper, hvorfor jeg har besluttet at anskaffe mig en lydmåler til dette formål.
Det skal være en lydmåler, der er så lille, at den kan medbringes i lommen under cafebesøg, biografture, byture osv.
Det eneste produkt jeg har kendskab til er den såkaldte PocketEar(http://www.bksv.com/default.asp?id=2538).
Problemet med dette produkt er, at det blot angiver ved farverne rød, gul og grøn, hvorvidt lydniveauet er henholdsvis over, omkring eller under et niveau på 65, 85 eller 105 db.
Jeg ønsker derimod et instrument, der kan angive lydstyrken, enten analogt eller digitalt, så jeg har noget mere konkret at forholde mig til. Jeg kender til RadioShack, men da denne måler omkring 22 cm i længden, er den ikke til at medbringe i lommen.
Jeg har søgt alle steder, men ingen har kunnet hjælpe, og tænkte derfor det ville være en god ide at spørge herinde, hvor folk har ”fingeren på pulsen” indenfor den elektroniske verden.
Med venlig hilsen og på forhånd tak
Mads…