Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg indimellem skal udskifte mit anlæg, leder jeg tit på nettet efter anmeldelser af det gældende produkt.
Mit problem er bare, at folk - det være sig private som professionelle - som regel altid er for positive. Altså, uanset hvilket apparat eller højttaler jeg interesserer mig for, kan jeg altid kun finde rosende omtale. Og det er uanset om det er billige eller dyre produkter.
Udfordringen lyder: Kan I finde en test, hvor et produkt bliver omtalt som værende dårligt eller ubrugeligt til prisen?
Jeg åbner selv ballet med testen af Eben X-centric her på siden, der var rimelig enig med testen i High Fidelity om at der er noget galt med den højttaler. http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=934&zoneid=3
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at hvis en negativ anmeldelse rent faktisk har _ret_ i at produktet er "ubrugeligt" til prisen, så er det netop et så ligegyldigt produkt at der ikke er nogen der snakker om det. Derfor giver det lidt sig selv at der er få negative anmeldelser af interessante produkter. Det skal virkelig være et produkt der "skiller vandene", såsom Eben eksemplet. Det bunder igen i diskussionen: Skal en test være objektiv eller subjektiv? De fleste anmeldere forsøger at være objektive, og i ekstrem grad High Fidelity. Dvs. hvis anmelderen ikke selv synes produktet er interessant, så forsøger han at forholde sig til om ANDRE kunne synes at produktet er interessant. For at sætte det på spidsen, så nytter det ikke noget at teste en Cerwin Vega højttaler og konkludere at det er en elendig højttaler fordi jeg hører jazz hele dagen - produktet bør i mine øjne testes ud fra de præmisser produktet selv lægger op til.
Bortset fra det, så finder du mange flere direkte negative anmeldelser af video-produkter end af audio-produkter, af den simple årsag at det er langt nemmere at forholde sig objektivt til et video-produkt. Kritiserer du et audio-produkt, især hvis det er ud fra den subjektive opfattelse og ikke den tekniske konstruktion, så er du sikker på at komme i modvind, fordi du ikke kan lægge hårde facts på bordet som argumenter. Det er mere håndgribeligt at påvise at et TV har en skæv farvetemperatur. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
hclyd Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 06 Juni 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svend P.
De kan være svære at finde, fordi nogle tests ikke bliver publiceret, netop af ovennævnte årsager.
Hvilken producent vil gerne have negative tests frem? De ryger i skralderen, og prøver enten at rette lyden på produktet, eller der kommer bare ikke nogen test af apparatet.
Må gerne finde og læse tests af de produkter jeg har med at gøre.
Mvh. __________________ www.lydcentrum.dk, www.canton.de, www.lua.de rør og matchende højttalere, med høj følsomhed.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Når jeg indimellem skal udskifte mit anlæg, leder jeg tit på nettet efter anmeldelser af det gældende produkt.
Mit problem er bare, at folk - det være sig private som professionelle - som regel altid er for positive. Altså, uanset hvilket apparat eller højttaler jeg interesserer mig for, kan jeg altid kun finde rosende omtale. Og det er uanset om det er billige eller dyre produkter.
Udfordringen lyder: Kan I finde en test, hvor et produkt bliver omtalt som værende dårligt eller ubrugeligt til prisen?
Jeg åbner selv ballet med testen af Eben X-centric her på siden, der var rimelig enig med testen i High Fidelity om at der er noget galt med den højttaler. http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=934&zoneid=3
|
|
|
Hej Svend P.
Det er nu ikke alle, der er enig i at netop Eben X-Centric skulle være et mindre godt produkt til prisen.
Norske "Fidelity" har i deres blad nr 19 (nr.2 2006) testet EBEN X-Centric og finder den ganske interessant og yderst vellydende i hele frekvensområdet og oplever endvidere, at den går væsentligt dybere, end producenten opgiver. Testen blev iøvrigt lavet af Roy Ervin Solstad.
Jeg har selv lyttet til Eben X-Centric og kan ikke nikke genkendende til Hifi4all's anmelderens ankepunkter af denne spændende standerhøjttaler.
Men, som tingene har vist sig, så har vi alle forskellige opfattelser af hvad der lyder mest rigtigt, eller forkert. Subjektivitet er et nøgleord, når der bliver tetstet rpodukter i hifibranchen.
Mvh. Rune
|
Til top |
|
|
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faglig korruption, venners hjælp til lancering af produkter er ikke helt ualmindligt i HiFi branchen.
Det har været et enkelt tilfælle her i landet hvor der var tale om hvad jeg vil kalde rent fup!
Det drejede sig om en prototype af en power-amp som blev testet selvom der var hysterisk mængde af selvsving,
hvis ledninger ikke lå på millimeteren i kabinettet, en "mindre" fejl i "spillen" var termisk runaway med nogle former for belastninger og det viste klart at varen ikke var klar til produktion eller en test i medierne,
men fik alligevel fik den "ære" at score 13 tal i ydelse. .......bravo
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En side der efter min mening er rimelig ubrugelig er:
http://www.audioreview.com/
Man kan godt finde en enkelt negativ anmeldelse af et produkt, men så er der 10 andre der er positive, og så er man ikke hjulpet. Min pointe er, at der er ikke forskel på anmeldelserne. Det billige grej får samme karakterer og ros som det dyre grej, og gennemsnitskarakteren er stort set den samme for alt udstyret.
|
Til top |
|
|
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan være flere grunde til den manglende negative omtale af produkterne
For mit eget vedkommende, prøver jeg altid at gøre anmeldelsen så nuanceret som muligt, fordi læserne af anmeldelsen har forskellige forventninger og ønsker til grejet.
Lidt som Otto var inde på i sit indlæg! At kigge objektivt på grejet, men ud for dets egen forudsætninger At kigge på hvad grejet kan - under hvilke vilkår grejet kan det, som det kan.
En lille surroundreceiver kan f.eks spille ringe hvis højttalerne man bruger er for krævende, men spille udemærket med et lille sæt højttalere. Er det tilfældet, vil jeg hellere forklare under hvilke præmisser grejet yder optimal og hvornår man bør gå videre i sin søgning.
Men det betyder ikke, at jeg ikke vil sige noget negativt om produkterne - Alle anmeldelserne indeholder ikke kun rosende ord - bestemt ikke!
En anden ting er også, at uanset hvor objektivt man prøver at være under en anmeldelse, ser man det stadig med sine egne "briller" på og det vil altid have en indflydelse i vurderingen af produktet. Når alt dette er sagt, så er der langt imellem produkter der fortjener en omgang skæl'ud!!
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 18 August 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen går hend og siger. DET ER NOGET l**t. men det kan jo siges pænt. det har high fidelity gjodt.
I testen af Pioneers top dvd-afspiller skriver de at billedet er fantastisk men lyden som cd-afspiller er noget ringe. sådan forstår jeg det. så noget negativt findes der nu.
|
Til top |
|
|