Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 04 December 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad står en euro i idag?
Jeg er ikke så meget inde i det der med valuta, men den skifter så vidt jeg ved i forhold til den danske kr, så hvordan man et produkt have en fast pris i euro, med mindre man kommer af med mere for varen end man havde regnet med? 
|
Til top |
|
|
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
Sendt: 04 December 2006 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2006 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker den kunne jeg ikke finde, men viste heller ikke helt hvad jeg skulle lede under
Men det besvar ikke helt mit undrende spørgsmål idét min logik siger mig, at når der handles i euro til kr. så må den faktuelle pris være forskellig "på dagen"?
|
Til top |
|
|
mich1352 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2006 kl. 03:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er den os  Hvis man f.eks. skal overføre penge i Euro bliver det udregnet efter dagens kurs.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2006 kl. 03:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Ja, det er den os 
Hvis man f.eks. skal overføre penge i Euro bliver det udregnet efter dagens kurs.
|
|
|
Oki så spørger jeg måske dumt, men vil det sige, at man som dansker aldrig kan regne med den pris som et produkt står opført til, feks på nettet, når så regningen kommer... Lidt skræmmende med det som jeg har kig på i øjeblikket hvis det er tilfældet 
|
Til top |
|
|
mich1352 Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2006 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
mich1352 skrev:
Ja, det er den os 
Hvis man f.eks. skal overføre penge i Euro bliver det udregnet efter dagens kurs.
|
|
|
Oki så spørger jeg måske dumt, men vil det sige, at man som dansker aldrig kan regne med den pris som et produkt står opført til, feks på nettet, når så regningen kommer... Lidt skræmmende med det som jeg har kig på i øjeblikket hvis det er tilfældet 
|
|
|
Hvis du betaler med kort, så er det den kurs der er i købsøjeblikket. Hvis du betaler via bankoverførsel, så er den kurs der gælder når der overføres.
Men bare rolig, det er utrolig sjældent at den stiger/falder mere end 0,1 om dagen. Så det skal være et meget dyrt produkt du skal købe, før det har noget at sige 
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2006 kl. 03:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
rattanhuset skrev:
mich1352 skrev:
Ja, det er den os 
|
|
|
|
|
|
Hvis du betaler med kort, så er det den kurs der er i købsøjeblikket. Hvis du betaler via bankoverførsel, så er den kurs der gælder når der overføres.
Men bare rolig, det er utrolig sjældent at den stiger/falder mere end 0,1 om dagen. Så det skal være et meget dyrt produkt du skal købe, før det har noget at sige 
|
|
|
Oki tak.. jeg var bange for at det kunne være meget værre.. med 0.1% kan det dog være ligemeget, så dyrt er det heller ikke
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 04 December 2006 kl. 05:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skyldes at den danske krone er "låst" til euro`en hvis kronen falder i forhold til euro , så går natioanalbanken ind og støtteopkøber så kursen kan holdes 
Derfor kunne vi lige så godt have euro i dk  __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 04 December 2006 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Derfor kunne vi lige så godt have euro i dk  |
|
|
Ellers tak, kroner eg meget pænere!
Og ville det ikke medføre en masse forpligtelser? Jeg ved i hvert fald, at det ikke kun har indflydelse på hvilken møntfod vi skal bruge hvis vi skifter til euro.
Men det skal jo nok komme en dag. Det holder jo ikke med en milliard forskellige møntfødder i en globaliseret verden...
Lad os nyde kronen mens vi har den! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 04 December 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Det skyldes at den danske krone er "låst" til euro`en hvis kronen falder i forhold til euro , så går natioanalbanken ind og støtteopkøber så kursen kan holdes 
Derfor kunne vi lige så godt have euro i dk 
|
|
|
ikke helt rigtigt, hvis euroen bliver indført er der prisstigninger over hele linien, sådan var det i hvert fald i resten af europa, alle priser bliver rundet op så de passer til den nye valuta
|
Til top |
|
|
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
Sendt: 04 December 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men nu er alt under 1kroner jo sådan set også noget pjat  25øre og 50øre, burde bare afskaffes med det samme.. og samtidig kan de lige afskaffe alt under 10cents.. mvh Mikael __________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 04 December 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurra for den danske krone!
Den kan vi være stolte af! Tyskerne finder det eksotisk at tage til Danmark, når de er nødt til at veksle. Vi andre har fundet fidusen og bruger visa i udlandet!
mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 05 December 2006 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Finn29 skrev:
|
|
|
ikke helt rigtigt, hvis euroen bliver indført er der prisstigninger over hele linien, sådan var det i hvert fald i resten af europa, alle priser bliver rundet op så de passer til den nye valuta |
|
|
Det er desværre faktisk en korrekt påstand - i Tyskland kalder de dem Teuro __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 05 December 2006 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontant fa eu til dk ca 7,34
overføre ca 7,45
og det er næsten altid det samme.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 05 December 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Finn29 skrev:
|
|
|
ikke helt rigtigt, hvis euroen bliver indført er der prisstigninger over hele linien, sådan var det i hvert fald i resten af europa, alle priser bliver rundet op så de passer til den nye valuta
|
|
|
Ja OG!!!
Jeg har min egen detailforretning, så detville da være en kærkommen lejlighed  __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 05 December 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
brasch skrev:
Finn29 skrev:
|
|
|
|
|
|
Ja OG!!!
Jeg har min egen detailforretning, så detville da være en kærkommen lejlighed 
|
|
|
det bliver nok også dyrere for dig at købe ind til den og du skal betale mere i MOMS!!!
var nu egentlig ikke rigtigt for at være imod den jeg nævnte det, mere information. synes hellere alle de andre lande skulle indføre danske kroner.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
det bliver nok også dyrere for dig at købe ind til den og du skal betale mere i MOMS!!!
var nu egentlig ikke rigtigt for at være imod den jeg nævnte det, mere information. synes hellere alle de andre lande skulle indføre danske kroner. |
|
|
Hvilken god idé! Og så underlægge sig dansk styre, så vi kunne få genoprettet vores herredømme som i vikingetiden __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|