Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjælp til nyt anlæg - 5000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jimmy8300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hvad skal jeg vælge gulv højttalere til et rum på ca. 60 kvm.  og til nedenstående anlæg og med max pris på 5000,00 kr. 

Jeg skal for første gang i mit over 30 år lange liv have noget ordentligt anlæg i min stue ( slut med rack´s )

Jeg har ikke så meget forstand på det, men har købt brugt forstærker og sådan en cd afspiller som er i to dele..  

Forstærker: Thule IA 60

Cd:  Cambridge Audio (Discnmagic + DAC3)

Glæder mig til at høre jeres råd og skulle i have det rigtige sæt til salg, så er det jo perfekt.

Skal spille Ester Brohus, U2, Michael Jackson og meget andet. Ja alt på nær jazz.

Tak.

Til top Vis Jimmy8300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jimmy8300

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Du kan starte med at skrive en beskrivende overskrift..

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

En mere sigende overskrift vil nok give flere hits!

Og måske lidt om musiksmag og forventninger til lyd og om du spiller højt m.m.

Anyway, så synes jeg det her sæt Altec Lansing 511 ser spændende ud:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=36078

Men kender det ikke andet end fra annoncen.

Jeg ville helt sikkert slæbe Thule'en med, hvis jeg skulle ud til sælger og se om den kunne trække dem ordentligt.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har rettet overskriften ... tsk tsk

(og brug rapport knappen! så retter jeg også når det ikke kun er tilfældigt jeg falder over det)

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Jimmy8300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Sorry. Jeg er ikke så habil ved en computer.  Tak for hjælpen med overskrift til dig Zorglob og så tak for tip til Svend P.

Mht. musiksmag, så er det alt fra Ester Brohus til Michael Jackson og U2. Lidt blandet kan man vel sige, ja faktisk alt på nær jazz.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Har du ellers nogen kommentarer til mit forslag med de Altec Lansing. Hvis du bor i nærheden, var det jo nemt at køre forbi for at høre dem. Så kan både du og os andre blive lidt klogere på, hvad du efterlyser.

Ellers var der noget som Avance, der skulle være en god allrounder, men det her sæt står i Kbh., så det er nok ikke så nemt for dig at lytte til:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=34792

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Vil også gerne anbefale Avance. Eller måske Dali 850, hvis din Thule kan trække dem? Kender ikke IA60.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Er lige med Præsten her. Et sæt Dali 850 kunne være ok, og så burde der være 2500 kr tilovers til en sub, som der godt kunne være brug for på 60 kvm, hvis der skal være dunk i maven.

Jimmy8300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Jeg søgte lige på altec lansing og der var ikke andet end computerhøjtt..  Men de der Avance lyder spændende, men der er jo lidt langt.  Dali 850, kan de trækkes af en 60 w Thule? 

Jimmy8300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Dali 850.  Er det afløseren til den gamle 18 mk2? 

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Jimmy8300 skrev:
Jeg søgte lige på altec lansing og der var ikke andet end computerhøjtt..  Men de der Avance lyder spændende, men der er jo lidt langt.  Dali 850, kan de trækkes af en 60 w Thule? 

Men det er jo derfor jeg er lidt hooked på dem! Det er et ukendt mærke i Danmark (i hvertfald indenfor seriøst hifi). Men de har en forbindelse/samarbejde med JBL, som jeg ikke kender i detaljer, og hvis nyprisen holder bare nogenlunde, så er der altså tale om hvad der ligner et kup. Jeg har et sæt Altec Lansing computerhøjttalere, der er helt forrygende til prisen, he.

De står i østjylland, så det var da værd at undersøge.

Ellers er det jo bare at vente på at der kommer et sæt Avance eller andet til salg tættere på hvor du bor.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Jimmy8300 skrev:
Dali 850.  Er det afløseren til den gamle 18 mk2? 

Ja det er så. Den er efter min mening noget bedre end 18'eren, og den er ikke nær så slem for forstærkeren.

Men 2 x 60 W er formentlig ikke for meget, når du har så stort et rum.

Som regel går et sæt for 2500-3000 kr, så du har jo i princippet 2000-2500 kr til en kraftigere effektforstærker ved siden af.

Det bedste match jeg lige kan komme i tanke om, skulle være en NAD 216 eller noget klasse D/ICE forstærker. 

Jimmy8300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

kan jeg koble en effektforstærker til den Thule jeg har købt?

Jeg trode faktisk at det skulle være sådan nogle specielle sæt, hvor forforstærker og eff. forstærker var lavet til hinanden.

Men hva ved jeg  - ikke meget om hi-fi

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Den skal have pre-out, hvilket jeg ikke ved om den har. Ellers kan du jo overveje at købe en anden forforstærker. Jeg ville ikke kunne leve uden en fjenbetjening til volumen, som jeg ikke umiddelbart kan se Thule'en har.

Jimmy8300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

har lige løftet Thule-drengen og der er det såkaldte pre out.  Nå, men så må jeg hellere få en forforstærker også.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror SvendP lavede en lille slåfejl i at skrive forforstærker. Når du har Pre-out på din Thule, har du nemlig mulighed for at koble en anden effektforstærker på, og bruge din Thule som forforstærker. Dvs, at hvis du efter køb af højttalere finder ud af at du mangler effekt, kan du senere køber en effektforstærker og koble på. Det kunne for eksempel være en NAD 218, en 2x200W sag, der plejer at blive solgt for ca 3500.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

hej Jimmy8300,

tidligere har jeg spillet med en Thule IA 50 på et sæt HF 275, hvilket i mine øre lød super godt.

Du kan evt. overveje et sæt HF 275 helios som dem her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48154553

De skal nok kunne spille din "koncertsal" af en stue op

Venligst

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Jeg tror SvendP lavede en lille slåfejl i at skrive forforstærker. Når du har Pre-out på din Thule, har du nemlig mulighed for at koble en anden effektforstærker på, og bruge din Thule som forforstærker. Dvs, at hvis du efter køb af højttalere finder ud af at du mangler effekt, kan du senere køber en effektforstærker og koble på. Det kunne for eksempel være en NAD 218, en 2x200W sag, der plejer at blive solgt for ca 3500.

Det jeg mente var, at hvis Thule'en ikke havde haft pre-out, kunne han jo overveje at købe en forforstærker sammen med effektforstærkeren. Men det er jo også bare at gøre det hele mere kompliceret på nuværende tidspunkt, så lad os til en start holde fast i Thule'en.

Jeg ved ikke helt med HF275. Er den ikke lidt død i sværet? Er det ikke noget med et ret kompliceret delefilter med en masse komponenter, og en lav driftseffekt?

Og det sæt i DBA er da vist prissat rimelig højt, eller tager jeg helt fejl? Jeg synes jeg har set sæt til det halve? 

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Præsten skrev:

Det jeg mente var, at hvis Thule'en ikke havde haft pre-out, kunne han jo overveje at købe en forforstærker sammen med effektforstærkeren. Men det er jo også bare at gøre det hele mere kompliceret på nuværende tidspunkt, så lad os til en start holde fast i Thule'en.

Jeg ved ikke helt med HF275. Er den ikke lidt død i sværet? Er det ikke noget med et ret kompliceret delefilter med en masse komponenter, og en lav driftseffekt?

Og det sæt i DBA er da vist prissat rimelig højt, eller tager jeg helt fejl? Jeg synes jeg har set sæt til det halve? 

hej svend P,
du har ret i at der er et sæt til ca. det halve i den blå - såvidt jeg kan se er det HF 275. Dem jeg linker til er HF 275 HELIOS, der er en opdateret version, der efter sigende skulle spille meget bedre.
Det kan da godt være at højttaleren som sådan ikke er topmoderne, men jeg vil alligevel fastholde at de til pengene spiller supergodt.

venligst

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej Jimmy.

Din Thule IA60 (er det tilfældigvis en "B"-model? så blir det bare endnu bedre), burde sagtens kunne få et sæt 850 op at synge.

Som Præsten og Svend kan jeg osse varmt anbefale Avance Signature 8 mk II/III. Det er en fremragende højttaler, særligt i en stor stue som din.

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes