| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle,
Jeg søger lidt råd og vejledning angående indretning af et decideret lytterum. Om kort tid får jeg råderet over et 40 kvm stort kælder lokale med beton vægge og loft samt pergo (laminat) gulv. Der er vinduer i den ene ende (4,5 m x 0,6 m )1,7 meter over gulvet, disse skal ikke blændes på nogen måde da de giver et godt lys i rummet hele dagen og der skal ikke laves hjemmebio eller andet der kræver dæmpning af lyset.
Det er som i nok kan fornemme ret lyd hårdt og ikke overvældende godt i forhold til afslappet lytning. Jeg vil derfor høre om de der har erfaringer med indretning af lokaler til musik om der er nogle retningslinier, tommelfinger råd , eller andet man bør sikre sig indne man går igang. Jeg har tænkt på om der er nogen som har levet egentlige beregninger på hvilke typer af modificeringer der bedst, evt hvilke dæmpematerialer der gode og typen af absorbere, diffusere og reflektore.jeg ikke tror at "Trial and Error" metoden er særligt god (tidsmæssigt) i en sådan undersøgelse.
Men lad mig høre om jeres erfaringer og lad endelig de gode råd flyde i min retning, jeg er meget spændt på at se hvor langt dette "projekt" kan komme
Med venlig hilsen
John Mogensen
__________________ Nur in der begrenzung zeigt sich der Meister
|