Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bedrageri (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
huztler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej medlemmer..

Jeg havde bestilt nogle varer hos www.katronics.de sidste år.

Men fik så af vide at de ikke kunne levere varen, og dette selvom jeg havde betalt. Og den dag idag kæmper jeg stadig med at få pengene tilbage. Er der andre der har haft problemer med dem.

Da man som enkeltmand har svært ved at få penge ud af dem ville det hjælpe hvis vi slog os sammen, da politiets bedrageri afdeling så vil gå ind i sagen.

Kan dog være det blot er mig der er uheldig. De har skrevet til mig 3-4 gange at pengene er ved at blive sat ind, men er aldrig sket.

Min email adresse er kasper@huztler.com

mvh Kasper Nielsen

Til top Vis huztler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af huztler

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Det lyder sgu surt...! Hvor mange penge drejer det sig egentlig om?
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

huztler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

I mit tilfælde er det 4000 dkk.

Så overlever da, men irriterende..

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg lover, at jeg ikke vil købe for så meget som en bøjet eurocent hos ovenstående firma!!! Sig det videre!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Der har været et lignende indlæg, hvor der var en henvisning til tysk instans man kunne klage til.

Kan ikke lige huske hvad tråden hed, men det er ikke mere endet par måneder siden.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

huztler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Der har været et lignende indlæg, hvor der var en henvisning til tysk instans man kunne klage til.

Kan ikke lige huske hvad tråden hed, men det er ikke mere endet par måneder siden.

Ok takker vil prøve at finde det..

MVH Kasper Nielsen

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det ikke få at være skadesfro overhovedet, men at betale 4000kr på forskud til et tysk firma, eller for den sags skyld et dansk er da helt hen i vejret!!

Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Der var også en som havde det samme problem, jeg kan ikke huske om det var i dette forum, men han sagde til forhandleren at han ville oprette en side hvor deres navn indgik i hans url. Derefter ville han begynde at svine dem til og sprede oplysninger om dem i forums i tyskland. Kort efter fik han et tilbud om at få pengene tilbage mod at lukke siden. Jeg havde krævet pengene tilbage og alle de ekstraomkostninger jeg måtte afholde. Held og lykke med at få pengene tilbage.

Det ser ud til at inden man handler hos en hvilken som helst forhandler så er det vist fornuftigt at bruge søgefunktionen i dette forum for at se om denne har været nævnt før. Det vil jeg gøre fremover.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

huztler skrev:

Hej medlemmer..

Jeg havde bestilt nogle varer hos www.katronics.de sidste år.

Men fik så af vide at de ikke kunne levere varen, og dette selvom jeg havde betalt. Og den dag idag kæmper jeg stadig med at få pengene tilbage. Er der andre der har haft problemer med dem.

Da man som enkeltmand har svært ved at få penge ud af dem ville det hjælpe hvis vi slog os sammen, da politiets bedrageri afdeling så vil gå ind i sagen.

Kan dog være det blot er mig der er uheldig. De har skrevet til mig 3-4 gange at pengene er ved at blive sat ind, men er aldrig sket.

Min email adresse er kasper@huztler.com

mvh Kasper Nielsen

Hvordan betalte du? Kreditkort? Så henvend dig til dit pengeinstitut. Og betaler man kontant eller via bankoverførelser, så bede man selv om problemer. Du får ikke meget ud af at rette henvendelse til politiet, de går kun ind i sager hvis der er mange tilfælde (oplagte sager) Du er henvist til selv at løse problemet, læs dette:

Et udenlandsk klagenævn
Har du på en rejse, ved postordre eller på en udenlandsk hjemmeside på Internettet købt varer af en sælger, der ikke har forretning eller kontor i Danmark, kan du i visse lande få behandlet en klage ved et klagenævn i et andet EU-land. Det samme gælder, hvis du har fået udført en tjenesteydelse af en udenlandsk erhvervsrivende, f.eks. i forbindelse med en rejse.

Er varen købt på en hjemmeside, der ikke specielt henvender sig til danske forbrugere, kan du ikke klage til Forbrugerklagenævnet eller andre danske klagenævn. I stedet vil du ofte have mulighed for at klage til et tilsvarende klagenævn i det land, hvor virksomheden, du har købt varen af, hører hjemme.

Da det for dig som forbruger kan være svært at finde ud af hvilke klagenævn, der findes i andre lande, har EU-Kommissionen opbygget en database, der indeholder en fortegnelse over de nationale organer, som har ansvaret for udenretslig bilæggelse af tvister på forbrugerområdet i de forskellige medlemslande.

For at lette forbrugernes adgang til relevante udenretslige organer i andre medlemslande er der etableret et netværk mellem de europæiske myndigheder og organer med ansvar for udenretlig tvistløsning på forbrugerområdet (EEJ-Net  -  European Extra-Judicial Network). Forbrugerstyrelsen deltager i dette netværkssamarbejde.

Samtidig er der etableret nationale kontaktcentre  (Clearing Houses) i hver medlemsstat. Det nationale kontaktcenter skal gøre det muligt for forbrugere at henvende sig til et enkelt kontaktsted i medlemsstaten for at få oplysning om nationale ordninger og i grænseoverskridende sager at få lettere og hurtigere adgang til ordninger til udenretslig bilæggelse af konflikter (i leverandørens land). Et kontaktcenter skal samtidig fordele og ekspedere klager fra forbrugere i de øvrige medlemsstater over varer og tjenester leveret i det pågældende land til de respektive nationale klageorganer.

Forbrugerstyrelsen vil fungere som det danske kontaktcenter.

På EU-Kommissionens hjemmeside finder du en oversigt over klagenævnene i EU  http://europa.eu.int/comm/consumers/redress/out_of_court/com mu/database.htm De klagenævn, som fremgår af denne liste, lever efter medlemslandenes opfattelse op til en fælles standard for, hvad man kan forvente af et klagenævn.

Til brug for grænseoverskridende klager har EU-Kommissionen udarbejdet et klageskema på de 11officielle EU-sprog (undtagen græsk). Klageskema http://www.net-tjek.dk/klager/euklag.htm i hvordan du udfylder skemaet finder du på Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

DaTil brug for grænseoverskridende klager har EU-Kommissionen udarbejdet et klageskema på de 11officielle EU-sprog (undtagen græsk). 

Hehe....det burde da netop være på græsk!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Taget ved nummeren, nemlig!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

huztler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Endnu gang tak for responsen..

Fik endelig fat i  www.katronics.de pr. tlf (de har ignoreret mine mail de sidste 2 uger..) Men som altid sagde de at de ikke kunne sige mere end at pengene var på vej.. har de været siden september..

Men som luis figo siger, så kunne jeg bruge dette indlæg som argument.. Så det prøvede jeg, så må vi se om de rykker på det..

Tak for opbakningen..

Og ja.. det var nok dumt at indbetale penge før produktet var sendt, men ifølge loven må de jo ikke hæve pengene før de har sendt varen..  så regnede med man kunne stole på dem.. my bad.. :)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Guldberg skrev:

Det ikke få at være skadesfro overhovedet, men at betale 4000kr på forskud til et tysk firma, eller for den sags skyld et dansk er da helt hen i vejret!!

Der er absolut intet dumt ved det - metoden bliver mere og mere udbredt for overhovedet at få firmaerne til at ville sende til Danmark. Desværre kan det bare ikke fortælle hvilke firmaer der er seriøse og den eneste måde at få hints på er derfor f.eks. at spørge folk herinde omkring hvilke firmaer der kan anbefales.

Det er absolut en tillidssag, og desværre er der dårlige eksempler imellem!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Enig Ronin.

Jeg har en gang sendt 20.000 kr til Holland for en cykel. Det var der ingen problemer i. Jeg havde fået forhandleren anbefalet på nettet, og var derfor rimelig tryg.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Guldberg skrev:

Der er absolut intet dumt ved det.....

Jeg skal ikke sige om det er dumt eller ej, men forbrugerrådet fraråder at man bruger denne betalingsform. Det er den mest usikre af alle i forhold til at kunne få sine penge igen i tilfælde af problemer. Man har stort set ingen muligheder.

Hvis man betaler med betalingskort er det banken eller PBS der skal erstatte (ikke altid, men i det nævnte eksempel er der ingen tvivl om at banken ville skulle dække tabet hvis der var brugt betalingskort)

Jeg ville finde et andet sted at handle...

mvh

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Enig Ronin.

Jeg har en gang sendt 20.000 kr til Holland for en cykel. Det var der ingen problemer i. Jeg havde fået forhandleren anbefalet på nettet, og var derfor rimelig tryg.

For én cykel!!!! jeg håber det er en motorcykel   
Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

huztler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen og tak for de mange besvarelser, det satte skub i tingene.

Jeg har nu fået pengene, efter 4mnd ventetid ;)

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Det var godt det lykkedes til sidst!

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

falk skrev:
Svend P skrev:

Enig Ronin.

Jeg har en gang sendt 20.000 kr til Holland for en cykel. Det var der ingen problemer i. Jeg havde fået forhandleren anbefalet på nettet, og var derfor rimelig tryg.

For én cykel!!!! jeg håber det er en motorcykel   

Det håber jeg også.

Hej huztler
Det var godt, du fik din penge.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

ost.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 11 Februar 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Et godt råd. Køb aldrig før du har set, eller fået varen i hånden. Er det udstyr så bed om en afprøvning. Vil du selv være bekendtat sælge en vare der er defekt, eller være endnu!  at sælge en vare du ikke har.

Til top Vis ost.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ost.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes