| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
I takt med at min cd-samling bliver større og større, så det kniber lidt med pladsen. Jeg har derfor tænkt mig at rydde lidt op i samlingen.
Så er der nogen herinde, som kender et sted i Århus, hvor man kan komme af med sine gamle cd'er/plader og bytte til noget tilsvarende? Jeg kender Badstue Rock i Århus C, men tager de i mod brugte skiver?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Badstue Rock tager imod brugte skiver.(Er et stykke tid siden jeg var dernede, men der gjorde de)
Pladekisten i Jægergårdsgade sælger og tager imod brugte lp´er så mon ikke også han klarer cd´er __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Badstue Rock tager imod brugte skiver.(Er et stykke tid siden jeg var dernede, men der gjorde de)
Pladekisten i Jægergårdsgade sælger og tager imod brugte lp´er så mon ikke også han klarer cd´er |
|
|
Hej Thue Ved du sådan ca., hvad de giver pr. cd i gennemsnit? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der laesehesten i silkeborg! Mener han gir' ok priser!
Du kan da smide en liste paa KSB
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hej
I takt med at min cd-samling bliver større og større, så det kniber lidt med pladsen. Jeg har derfor tænkt mig at rydde lidt op i samlingen.
Så er der nogen herinde, som kender et sted i Århus, hvor man kan komme af med sine gamle cd'er/plader og bytte til noget tilsvarende? Jeg kender Badstue Rock i Århus C, men tager de i mod brugte skiver?
|
|
|
Jeg solgte engang en pæn stak i Accord. Det har jeg fortrudt. Både fordi jeg ikke fik særligt meget ud af det, men også fordi fik solgt et par stykker, som jeg senere er kommet til at savne. Gem dem i en kasse på loftet istedet. __________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
madklub skrev:
AM-E skrev:
Hej
|
|
|
Jeg solgte engang en pæn stak i Accord. Det har jeg fortrudt. Både fordi jeg ikke fik særligt meget ud af det, men også fordi fik solgt et par stykker, som jeg senere er kommet til at savne.
Gem dem i en kasse på loftet istedet.
|
|
|
Jeg har desværre begrænset plads i min studiebolig. Vi har dog kælderrum, meeen... Desuden har jeg lagt alle mine cd'er ind på en harddisk. Må jeg spørge hvad du fik pr. stk, sådan ca.? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
20-30 kr. Det er 10 år siden. Hvis du har lagt dem ind på harddisk, må du ikke sælge dem.
__________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
madklub skrev:
20-30 kr. Det er 10 år siden. Hvis du har lagt dem ind på harddisk, må du ikke sælge dem.
|
|
|
Ja, det er jo egentlig logik for perlehøns! Sjovt at jeg slet ikke havde tænkt på det  Jeg tror bare de bliver nede i kælderen...ellers må mine forældre opbevare dem for mig  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
madklub skrev:
AM-E skrev:
Hej
|
|
|
Jeg solgte engang en pæn stak i Accord. Det har jeg fortrudt. Både fordi jeg ikke fik særligt meget ud af det, men også fordi fik solgt et par stykker, som jeg senere er kommet til at savne.
|
|
|
Jeg har desværre begrænset plads i min studiebolig. Vi har dog kælderrum, meeen...
Desuden har jeg lagt alle mine cd'er ind på en harddisk.
Må jeg spørge hvad du fik pr. stk, sådan ca.?
|
|
|
Dårlig undskyldning. Brug kælderummet! Hvad vil du gøre hvis teknikken svigter? Jeg tror, at der er mange der kommet i "uføre" pga. blind tillid til computerteknologien. Meget risikabelt! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jo også lige siges, at det ikke er alle CD'er, som skal gemmes væk. De cd'er jeg lytter til, og som er på min HDD bliver...de skiver jeg ikke har rørt, må dog lade livet. Vi har to cykler i kælderrummet, så meget plads er der sku ikke...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
AM-E skrev:
madklub skrev:
AM-E skrev:
Hej
|
|
|
|
|
|
Jeg har desværre begrænset plads i min studiebolig. Vi har dog kælderrum, meeen...
Desuden har jeg lagt alle mine cd'er ind på en harddisk.
Må jeg spørge hvad du fik pr. stk, sådan ca.?
|
|
|
Dårlig undskyldning. Brug kælderummet! Hvad vil du gøre hvis teknikken svigter? Jeg tror, at der er mange der kommet i "uføre" pga. blind tillid til computerteknologien. Meget risikabelt!
Mvh. Niels
|
|
|
Enig. Din harddisk kan crashe hvert øjeblik, det skal være, og hvis du ikke lige har back-up, der er ajour (det har man hørt om før), så har du ingen mulighed for at genskabe noget som helst uden dine cd'er. Ansku dine cd'er som en slags "negativer", hvortil du altid kan gå tilbage, hvis noget går galt. Det er ikke et opmuntrende perspektiv at skulle rippe f.eks. 1000 cd'er igen efter et hd-crash, men hvis du ikke har cd'erne, har du ikke engang muligheden. 
Plads? Ja, hvis cd'erne absolut ikke kan være på din egen bopæl, må du være lidt kreativ, men opgiv dem ikke!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
madklub skrev:
|
|
|
Selvfølgelig må man gerne sælge dem. Det er en udbredt misforståelse af man ikke må. Der er intet ulovligt i at beholde musikken på harddisken og sælge original cd'erne.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
madklub skrev:
|
|
|
Selvfølgelig må man gerne sælge dem. Det er en udbredt misforståelse af man ikke må.
Der er intet ulovligt i at beholde musikken på harddisken og sælge original cd'erne.
|
|
|
Det må du gerne lige referere til i den danske lov. Kan du ikke linke til den paragraf hvor det står? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
el_serpiente skrev:
madklub skrev:
|
|
|
Selvfølgelig må man gerne sælge dem. Det er en udbredt misforståelse af man ikke må.
Der er intet ulovligt i at beholde musikken på harddisken og sælge original cd'erne.
|
|
|
Det må du gerne lige referere til i den danske lov. Kan du ikke linke til den paragraf hvor det står?
|
|
|
Det står på Forbrugerstyrelsens hjemmeside (kan ikke lige huske hvor). __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
AkilleuZ skrev:
el_serpiente skrev:
madklub skrev:
|
|
|
|
|
|
Det må du gerne lige referere til i den danske lov. Kan du ikke linke til den paragraf hvor det står?
|
|
|
Det står på Forbrugerstyrelsens hjemmeside (kan ikke lige huske hvor).
|
|
|
http://www.forbrug.dk/raad/rbbilledelyd/digital-kopi/hvad-ma a-du/
"Du må gerne :
- Kopiere en lovlig cd eller dvd til personlig brug og herefter sælge originalen."
__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
flpdk skrev:
AkilleuZ skrev:
el_serpiente skrev:
madklub skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det står på Forbrugerstyrelsens hjemmeside (kan ikke lige huske hvor).
|
|
|
http://www.forbrug.dk/raad/rbbilledelyd/digital-kopi/hvad-ma a-du/
"Du må gerne :
- Kopiere en lovlig cd eller dvd til personlig brug og herefter sælge originalen."
|
|
|
Som skal forstås: Er der en kopibeskyttelse du er nød til at bryde, må du ikke. Mener jeg der står et andet sted. Men gem dine cd´er. Det er surt hvis din HD går itu. Hvor mange cd´er drejer det sig om ? __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo latterligt at man godt må sælge de CD'er man har kopieret.
Det er ikke logisk.
Hvorfor må jeg så ikke kopiere en Cd jeg har lånt?
Hvis jeg nå 'køber' den af min ven for et bøjet søm og han 'køber' den tilbage når jeg har rippet den?
__________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ophavsretsloven er udformet som den er, syntes jeg du skal spørge politikerne om.
Jeg syntes sådan set ikke at det er så ulogisk, men sådan er vi jo så forskellige.
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare endnu et eksempel på at vores politike har hovedet under armen, når de laver love.
Når jeg køber en CD, opfatter jeg det som om at jeg køber et stk. rettighed til musikken på CD'en. Hvis jeg sælger CD'en igen følger rettigheden med (ifølge min logik).
På den måde som loven er nu opstår der jo en 'ny' rettighed hver gang CD'en sælges.
Jeg kan ikke se logikken - men det er nok bare mig. __________________ madklub
|
| Til top |
|
| |