| Forfatter |
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær iøvrigt mærke til artiklen i Metro Express som skriver at TDC er seriøst ved at gå ind til at kunne tilbyde at se Film over 1mbit forbindelser. Går ud fra at dit 'apparat' også skal kunne tilbyde dette.
__________________ Low Budget Z1 Projektorsetup 4.0 lyd
fra denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6570&PN =1&TPN=7
Er dette ikke på kanten af loven? Ligger de ikke op til at man streamer film til hinanden?
APG er jo lige fortiden på jagt efter KISS da de tilbyder at man kan se film fra hinandens DVD-afspillere! Det er jo noget lign. som TDC gør.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ud fra, at det TDC vil tilbyde, er noget useriøst pjat i still med online salg af "musik" i ækle dårlige formater som .wma og .mp3.....
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
Webmonkey. Mpeg4 tillader ifølge TDC et god kvalitet ved 1mbit. |
|
|
'
Der er også nogle der mener, at VCD er "god" kvalitet.
MPEG4, som Divx ;-) er baseret på, synes jeg ikke er god kvalitet (sammenlignet med selv en dårlig dvd)
Og hvad med lyden? Når man nu har udstyret i orden, skulle man da gerne have 5.1.....
Jeg mener at dette med film via streaming (og Divx ;-) / XVID m.m.) er useriøst. Ligesom audiophiler ikke kan snuppe MP3, OGG, WMA...... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan godt have en AC-3 stream i en dvix :) tvivler dog på den vil være til stede ved netstreaming
__________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey-> Jeg er helt enig i dine betragtninger. Spørgsmålet er vel om TDC tænker på en særlig Mpeg4 komprimering, som tillader højere kvalitet. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
| man kan godt have en AC-3 stream i en dvix :) tvivler dog på den vil være til stede ved netstreaming |
|
|
Det er jeg godt klar over, men man skal afsætte 384-448Kbit til lyden af strømmen.....
Og hvis der opstrå congestion på linien? så er det jo værre en en gammel ridset skive.... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Men har man penge nok, slipper de vel uden om loven som de plejer, se bare på deres news.tele.dk (TDC Verdens 4. største pirat) Det var der engang en artikel der omtalte |
|
|
Sikke da noget fis at fyre af. TDC stiller en news server til rådighed ja, at folk så vælger at benytte dette til noget ulovligt, er en helt anden sag. I det omfang TDC informeres om, at der ligger ulovligefiler på serveren bliver de også slettet. Når folk går ned og ulovligt kopierer en CD fra biblioteket, gør det så bibliotekerne til DKs 5. største "pirat"?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jev har ikke sagt at TDC er verdens 4. største Pirat. dette mener jeg heller ikke. Der var bare engang en avis der omtalte det. for et stykke tid siden. Efter at avisen omtalte det, lukkedeTDC nogle af de ulovlige servere. Mener der står noget om det på www.newz.dk.
Nej men vi kan hurtigt blive enige om at det er ulovligt at "ligge op" til kopiering og sætte server op til formålet. Det er jo på det grundlag at man prøver på at knalde de så kaldte P2P klienter.
I mine øjne burde alle servere på news lukkes, ikke kun på TDC men alle der ligger i Danmark. Men eftersom der ikke er nogen der lukker for dem, såååå?!?!
Prøv engang at tage et kig på en news server og søg efter f.eks. MP3 så vil du finde utallige af server hvor det er frittilgængeligt. Dette synes jeg er forkasteligt.
Men dette er der jo nok delte meninger om. Men en som mig som godt kan lide at høre "ordenlig" musik, synes ikke at det er vær at høre en MP3, det lyder forfærdeligt.
Men vil lige understrege HØJT OG TYDELIGT. Det er ikke mig der anklager TDC, så bare engang en artikel om det. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må du meget undskylde AkilleuZ. Jeg misforstod dit indlæg. Newsgrupperne bruges altså også til meget konstruktivt, og rigtigt mange mennesker bruger dem til at hente hjælp fra og snakke med ligesindede. At der deles filer er selvfølgelig ikke i orden, og de forskellige udbydere kunne da også være bedre til at skride ind.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med tanke på TDC´s kabelnet og selector-bokse med lyd og billedudfald og mono, hvor stereo eller surround er lovet; hvordan kommer det så lige til at gå med MPEG4 eller mere??? The danish con (TDC) får da ikke så meget som en bøjet 5øre af mig!!!
|
| Til top |
|
| |