Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Litteratur til rookie (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FactOfTheDay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Godaften

Jeg har endelig besluttet mig for at det gamle anlæg jeg fik i fødselsdagsgave da jeg fyldte 12 (eller var det 10?!) skal lade livet til fordel for et nyt og bedre.

I den forbindelse leder jeg efter lidt læsning der kan hjælpe mig til at foretage et fornuftigt valg. Problemet er, at jeg kun kan finde hardcore-litteratur, eksempelvis artikler om hvorfor impedansen på en rørforstærker er mere transcedent end switch-delayet på en transistorforstærker (fiktivt, men i forstår hvad jeg mener...). Jeg har overvejet High Fidelity, men det indeholder så vidt jeg kan se mest tests og anmeldelser - og det er alt for tidligt for mit vedkommende - jeg skal først have den mest basale viden på plads.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, inden jeg kommer til at brænde tre månedslønne af på et par papkasser og en forstærker med indlagte blylodder.

- Fact Of The Day

Til top Vis FactOfTheDay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FactOfTheDay

Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

The complete guide to high-end audio kan købes på amazon. Bogen er på engelsk og koster nok omkring 300. Hvis dine engelskkundskaber er i top, og du har tiden til at læe en bog før du bruger dine penge, så kan denne bog varmt anbefales.
Til top Vis Friis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friis

FactOfTheDay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret

Jeg ville sætte pris på noget dansk litteratur. Ikke at jeg ikke kan kæmpe mig igennem en engelsk bog, det ville bare blive en kamp - og det er ikke meningen...

Keep 'em coming

Til top Vis FactOfTheDay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FactOfTheDay

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hej.. Ved godt det ikke er direkte litteratur. men du kunne kigge lidt rundt i de forskellige fora inde på denne side. De er meget lærreige for begyndere, og sågar hardcore nørder.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

FactOfTheDay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Satser mere på noget i stil med "Hi-Fi for dummies", altså en bog der tager mig i hånden og gennemgår alt fra en ende af - foraet her vil jeg gemme til når jeg har nogle mere specifikke spørgsmål .

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Brug foraet her som "lærebog" og gem søgefunktionen til du har
specifikke spørgsmål

High fidelity har gennem årene haft en del lærerige artikelserie om
alt mellem himmel og jord. Du skal dog nok på det nærmeste
(hoved)bibliotek og låne de sidste ~10 årgange for at få det hele
dækket. Udover dette kan jeg ikke rigtigt komme på noget på tryk
(på dansk)

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

udviklingen går vist hurtigere end bøgerne når i trykken..:):)
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

FactOfTheDay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Well, jeg har pt. ikke brug for at vide hvilken ny teknologi, der er den bedste, derimod hvordan en integreret forstærker er i forhold til for- og effetkforstærker, hvad alle tallene betyder o.s.v. - og det har vel næppe ændret sig meget de sidste par år...

Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

FactOfTheDay skrev:
Well, jeg har pt. ikke brug for at vide hvilken ny teknologi, der er den bedste, derimod hvordan en integreret forstærker er i forhold til for- og effetkforstærker, hvad alle tallene betyder o.s.v. - og det har vel næppe ændret sig meget de sidste par år...

Det har du ret i. Men som nævnt tidligere i tråden tror jeg at du også der vil få mere ud af forumet end en bog. I et forum kan du få en uddybning der kan skæres ud i pap og vendes på alle leder. Sidder du fast i en bog, tja så sidder du sku fast. Prøv at oprette en tråd med spørgsmål til de basale ting du gerne vil vide - jeg tror du vil blive overrasket over responsen

Til top Vis Friis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friis

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes