| Forfatter |
|
stjalke Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mig, eller er HIFI4ALL blevet en HIFI Klubben reklame-side??
Først var der en nyhed om Gale, og nu en om Valhalla's VT Feet -- begge kopieret direkte af, fra HIFI Klubbens hjemmeside.
Når man bringer en nyhed, bør det gøres klart, hvis man citerer et andet site!!
Jeg har stor respekt for HIFI4ALL, mest fordi de forholder sig objektivt til tingene, men bliver sku fortørnet når jeg ser en nyhed, kopieret direkte af fra HIFI Klubbens hjemmeside!
.. Det vel at mærke, uden at det gøres klart, at hvad der nu engang står i nyheden, er taget fra et andet site, og derved ikke nødvendigvis representerer HIFI4ALL's meninger og holdninger.
Jeg kan ikke tro at HIFI4ALL mener at:
"3090W er den største subwoofer i Gale´s populære højttalerserie. Med 12-tommer enhed og kraftig forstærker er den en udmærket løsning til film- og musiksystemer, hvor der skal være masser af dynamik og dybbas."
- Thomas Angelbo
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg hifi klub fan, men jeg mener også at nyhederne ikke skal kopieres...
Skribenten må altså gerne komme med sin holdning om emnet..
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo det der hedder en pressemeddelse, hvilket ikke er ualmindeligt i diverse medier.
Det vil sige at det er en producent, importør eller distributør der gør opmærksom på et nyt produkt eller lignende.
Diverse lovord skal naturligvis ligestilles med hvad du ser i reklamer m.m. og dermed tages med et vis forbehold.
Jeg kan ikke se der er noget galt med det princip. Det er jo ikke en test skrevet af en skribent tilknyttet hifi4all!!
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Hvis du kigger lige under overskriften, kan du se at der står "af Hifi Klubben". Dette burde udlukke enhver misforståelse.
|
| Til top |
|
| |
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må erklære mig helt enig med StudioSound her.
Det er da med al tydelighed ikke en artikel der er skrevet af en medarbejder ved hifi4all. Det står jo angivet tydeligt allerede i overskriften. Og almindelig gennemlæsning af det skrevne efterlader da for pokker vel ikke nogen tvivl om at der er tale om en pressemeddelelse. Mon ikke det kan betale sig at læse teksten igennem og trække vejret inden vi farer i blækhuset ?
Ingen sure miner herfra. Pressemeddelelser står at læse alle steder.
|
| Til top |
|
| |
Fynni Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Hej Thomas
Hvis du kigger lige under overskriften, kan du se at der står "af Hifi Klubben". Dette burde udlukke enhver misforståelse.
|
|
|
I den sidste står der nu af Kenneth Rasmussen Men ellers kan jeg kun give jer ret !
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes godt man kan blive lidt forvirret nogle gange. Se på nyheden om Valhalla VTfeet. Der står bare: "Af Kenneth Rasmussen" og nederst på siden er der så link til HFK'en og en adresse til en klub. Betyder det så at Kenneth Rasmussen er fra HifiKlubben? For det er han jo ikke (mange vil vide at Kenneth Rasmussen jo rent faktisk er admin på sitet her). Det er jo tydeligt at teksten fra den nyhed er sakset fra hifiklubben egen side, men Kenneth Rasmussen er måske også ansat ved HFK'en? Hvad skal man tro? Det bør nok stå noget lignende: Af Hifiklubben, redigeret af hifi4all - Kenneth Rasmussen.
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
stjalke skrev:
|
Er det mig, eller er HIFI4ALL blevet en HIFI Klubben reklame-side??
Først var der en nyhed om Gale, og nu en om Valhalla's VT Feet -- begge kopieret direkte af, fra HIFI Klubbens hjemmeside.
Når man bringer en nyhed, bør det gøres klart, hvis man citerer et andet site!!
Jeg har stor respekt for HIFI4ALL, mest fordi de forholder sig objektivt til tingene, men bliver sku fortørnet når jeg ser en nyhed, kopieret direkte af fra HIFI Klubbens hjemmeside!
.. Det vel at mærke, uden at det gøres klart, at hvad der nu engang står i nyheden, er taget fra et andet site, og derved ikke nødvendigvis representerer HIFI4ALL's meninger og holdninger.
Jeg kan ikke tro at HIFI4ALL mener at:
"3090W er den største subwoofer i Gale´s populære højttalerserie. Med 12-tommer enhed og kraftig forstærker er den en udmærket løsning til film- og musiksystemer, hvor der skal være masser af dynamik og dybbas."
- Thomas Angelbo
|
|
|
Hvad er problemet?? Der STÅR Hifi-klubben!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
Jeg synes godt man kan blive lidt forvirret nogle gange. Se på nyheden om Valhalla VTfeet. Der står bare: "Af Kenneth Rasmussen" og nederst på siden er der så link til HFK'en og en adresse til en klub. Betyder det så at Kenneth Rasmussen er fra HifiKlubben? For det er han jo ikke (mange vil vide at Kenneth Rasmussen jo rent faktisk er admin på sitet her). Det er jo tydeligt at teksten fra den nyhed er sakset fra hifiklubben egen side, men Kenneth Rasmussen er måske også ansat ved HFK'en? Hvad skal man tro? Det bør nok stå noget lignende: Af Hifiklubben, redigeret af hifi4all - Kenneth Rasmussen.
vh, Kenneth |
|
|
Den er tages til efterretning!
|
| Til top |
|
| |
stjalke Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synnes godt det kunne gøres lidt tydeligere at en nyhed kommer et andet sted fra..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
vh, Kenneth |
|
|
Vil da bare lige indskyde at klubben også har en Kenneth Rasmussen, en af mine gamle kolegaer, der nu arbejder på klubbens værksted i Nørager....jeg ved ikke om han er blandet ind i pressearbejde, men med mit kendskab til ham og hans mening om parpirarbejde har jeg lidt svært ved at tro det 
Jesper
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fynni skrev:
Svend P skrev:
|
Hej Thomas
|
|
|
I den sidste står der nu af Kenneth Rasmussen Men ellers kan jeg kun give jer ret !
|
|
|
Meget interessant at sammenligne de uredigerede pressemeddelser på hifilink, med dem som Kenneth har redigeret til fint og forståeligt dansk. God service!
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
Kenneth K. skrev:
vh, Kenneth |
|
|
Vil da bare lige indskyde at klubben også har en Kenneth Rasmussen, en af mine gamle kolegaer, der nu arbejder på klubbens værksted i Nørager....jeg ved ikke om han er blandet ind i pressearbejde, men med mit kendskab til ham og hans mening om parpirarbejde har jeg lidt svært ved at tro det 
Jesper |
|
|
Dobbeltgænger?  Nej, det er IKKE samme person - bare lige en note! :O)
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 01 April 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en pressemeddelelse er nogenlunde rimelig i sit udtryk, bruger vi sjældent tid på at redigere teksten. Vi redigerer derimod ALTID billeder på een eller anden måde. De nyheder, hvor der står xxxxxx - redigeret af red eller en anden, er som regel pressemeddelelser, hvor teksten enten er skrevet af een, der ikke helt forstår at udtrykke sig superfedt på skriftlig dansk ELLER at teksten simpelthen er fuldstændig sovset til i superlativer, så man næsten ikke kan få rystet dem af sig.
Det er et tidskrævende arbejde HVER gang.
Det er ok, at man er glad for de dimser, man sælger, så lidt slipper der igennem, men vi forsøger så vidt det er muligt at forholde os til alt, der bringes.
Fx ville vi aldrig skrive "Hvad FANDEN er nu det ?"
|
| Til top |
|
| |