Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad fanden er nu det?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stjalke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Er det mig, eller er HIFI4ALL blevet en HIFI Klubben reklame-side??

Først var der en nyhed om Gale, og nu en om Valhalla's VT Feet -- begge kopieret direkte af, fra HIFI Klubbens hjemmeside.

Når man bringer en nyhed, bør det gøres klart, hvis man citerer et andet site!!

Jeg har stor respekt for HIFI4ALL, mest fordi de forholder sig objektivt til tingene, men bliver sku fortørnet når jeg ser en nyhed, kopieret direkte af fra HIFI Klubbens hjemmeside!

.. Det vel at mærke, uden at det gøres klart, at hvad der nu engang står i nyheden, er taget fra et andet site, og derved ikke nødvendigvis representerer HIFI4ALL's meninger og holdninger.

Jeg kan ikke tro at HIFI4ALL mener at:

"3090W er den største subwoofer i Gale´s populære højttalerserie. Med 12-tommer enhed og kraftig forstærker er den en udmærket løsning til film- og musiksystemer, hvor der skal være masser af dynamik og dybbas."

- Thomas Angelbo

Til top Vis stjalke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stjalke Besøg stjalke's Websted

Tiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg hifi klub fan, men jeg mener også at nyhederne ikke skal kopieres...

Skribenten må altså gerne komme med sin holdning om emnet..

Til top Vis Tiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiger

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo det der hedder en pressemeddelse, hvilket ikke er ualmindeligt i diverse medier.

Det vil sige at det er en producent, importør eller distributør der gør opmærksom på et nyt produkt eller lignende.

Diverse lovord skal naturligvis ligestilles med hvad du ser i reklamer m.m. og dermed tages med et vis forbehold.

Jeg kan ikke se der er noget galt med det princip. Det er jo ikke en test skrevet af en skribent tilknyttet hifi4all!!

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Hvis du kigger lige under overskriften, kan du se at der står "af Hifi Klubben". Dette burde udlukke enhver misforståelse.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

TPNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Jeg må erklære mig helt enig med StudioSound her.

Det er da med al tydelighed ikke en artikel der er skrevet af en medarbejder ved hifi4all. Det står jo angivet tydeligt allerede i overskriften. Og almindelig gennemlæsning af det skrevne efterlader da for pokker vel ikke nogen tvivl om at der er tale om en pressemeddelelse. Mon ikke det kan betale sig at læse teksten igennem og trække vejret inden vi farer i blækhuset ?

Ingen sure miner herfra. Pressemeddelelser står at læse alle steder.

Til top Vis TPNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPNielsen

Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej Thomas

Hvis du kigger lige under overskriften, kan du se at der står "af Hifi Klubben". Dette burde udlukke enhver misforståelse.

I den sidste står der nu af Kenneth Rasmussen  Men ellers kan jeg kun give jer ret !

Til top Vis Fynni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fynni

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jeg synes godt man kan blive lidt forvirret nogle gange. Se på nyheden om Valhalla VTfeet. Der står bare: "Af Kenneth Rasmussen" og nederst på siden er der så link til HFK'en og en adresse til en klub. Betyder det så at Kenneth Rasmussen er fra HifiKlubben? For det er han jo ikke (mange vil vide at Kenneth Rasmussen jo rent faktisk er admin på sitet her). Det er jo tydeligt at teksten fra den nyhed er sakset fra hifiklubben egen side, men Kenneth Rasmussen er måske også ansat ved HFK'en? Hvad skal man tro? Det bør nok stå noget lignende: Af Hifiklubben, redigeret af hifi4all - Kenneth Rasmussen.

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

stjalke skrev:

Er det mig, eller er HIFI4ALL blevet en HIFI Klubben reklame-side??

Først var der en nyhed om Gale, og nu en om Valhalla's VT Feet -- begge kopieret direkte af, fra HIFI Klubbens hjemmeside.

Når man bringer en nyhed, bør det gøres klart, hvis man citerer et andet site!!

Jeg har stor respekt for HIFI4ALL, mest fordi de forholder sig objektivt til tingene, men bliver sku fortørnet når jeg ser en nyhed, kopieret direkte af fra HIFI Klubbens hjemmeside!

.. Det vel at mærke, uden at det gøres klart, at hvad der nu engang står i nyheden, er taget fra et andet site, og derved ikke nødvendigvis representerer HIFI4ALL's meninger og holdninger.

Jeg kan ikke tro at HIFI4ALL mener at:

"3090W er den største subwoofer i Gale´s populære højttalerserie. Med 12-tommer enhed og kraftig forstærker er den en udmærket løsning til film- og musiksystemer, hvor der skal være masser af dynamik og dybbas."

- Thomas Angelbo

Hvad er problemet?? Der STÅR Hifi-klubben!

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:
Jeg synes godt man kan blive lidt forvirret nogle gange. Se på nyheden om Valhalla VTfeet. Der står bare: "Af Kenneth Rasmussen" og nederst på siden er der så link til HFK'en og en adresse til en klub. Betyder det så at Kenneth Rasmussen er fra HifiKlubben? For det er han jo ikke (mange vil vide at Kenneth Rasmussen jo rent faktisk er admin på sitet her). Det er jo tydeligt at teksten fra den nyhed er sakset fra hifiklubben egen side, men Kenneth Rasmussen er måske også ansat ved HFK'en? Hvad skal man tro? Det bør nok stå noget lignende: Af Hifiklubben, redigeret af hifi4all - Kenneth Rasmussen.

vh,
Kenneth

Den er tages til efterretning!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

stjalke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg synnes godt det kunne gøres lidt tydeligere at en nyhed kommer et andet sted fra..
Til top Vis stjalke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stjalke Besøg stjalke's Websted

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 01 April 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:

vh,
Kenneth

Vil da bare lige indskyde at klubben også har en Kenneth Rasmussen, en af mine gamle kolegaer, der nu arbejder på klubbens værksted i Nørager....jeg ved ikke om han er blandet ind i pressearbejde, men med mit kendskab til ham og hans mening om parpirarbejde har jeg lidt svært ved at tro det

Jesper

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 April 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Fynni skrev:
Svend P skrev:

Hej Thomas

I den sidste står der nu af Kenneth Rasmussen  Men ellers kan jeg kun give jer ret !

Meget interessant at sammenligne de uredigerede pressemeddelser på hifilink, med dem som Kenneth har redigeret til fint og forståeligt dansk. God service!

Karsten 

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jesper Bach skrev:

Kenneth K. skrev:

vh,
Kenneth

Vil da bare lige indskyde at klubben også har en Kenneth Rasmussen, en af mine gamle kolegaer, der nu arbejder på klubbens værksted i Nørager....jeg ved ikke om han er blandet ind i pressearbejde, men med mit kendskab til ham og hans mening om parpirarbejde har jeg lidt svært ved at tro det

Jesper

Dobbeltgænger?

Nej, det er IKKE samme person - bare lige en note! :O)
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 April 2004 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Hvis en pressemeddelelse er nogenlunde rimelig i sit udtryk, bruger vi sjældent tid på at redigere teksten. Vi redigerer derimod ALTID billeder på een eller anden måde. De nyheder, hvor der står xxxxxx - redigeret af red eller en anden, er som regel pressemeddelelser, hvor teksten enten er skrevet af een, der ikke helt forstår at udtrykke sig superfedt på skriftlig dansk ELLER at teksten simpelthen er fuldstændig sovset til i superlativer, så man næsten ikke kan få rystet dem af sig.

Det er et tidskrævende arbejde HVER gang.

Det er ok, at man er glad for de dimser, man sælger, så lidt slipper der igennem, men vi forsøger så vidt det er muligt at forholde os til alt, der bringes.

Fx ville vi aldrig skrive "Hvad FANDEN er nu det ?"

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes