| Forfatter |
|
rasmuskarlsen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 10m2 rum, så det er begrænset hvor meget jeg skal spille op. Deruodver har jeg ikke de vildt store højtalere, som trækker 600W pr. styk. Jeg er på SU, så jeg skal have en så bilig som mulig Surround Reciever.
Den skal kunne klare Dolby Digital, DTS og Pro Logic II.
Den skal bruges til 5.1 Surround.
Den skal gerne have Radio indbygget.
Og når jeg mener så billig som muligt, så skal det være under 2000kr.
Ved godt at mange af jer så ville sige. Jamen spar da sammen til noget bedre, eks en til 10000kr. Men nej jeg har ikke mulighed for at spare de penge sammen, så det skal være i den prisklasse jeg har skrevet.
Ved ikke hvad man kan få der, og om man evt kan købe brugt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste der aldrig før klubbens links til at virke. Der er faktisk en tråd en anden tråd om samme emne.
Igen vil jeg foreslå en brugt Marantz SR4200 eller SR4300. SR4200 har ingen 5.1 indgang, 4300 har muligvis.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg linkede til en DENON AVR-1404 surround receiver, til 1999kr
Jámen hvor kan jeg finde sådan en brugt så? Og havd mener du med den ingen 5.1 indgang har? (Mener du ingen 5.1 analog indgang, og så digitalt istedet for)?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Føtex(tror jeg) har ofte en Eltax til 800 bobs med hele svineriet (5x60w uhh) men er ret sikker på at Denonen er bedre __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen den Eltax har da ikke DTS, så vidst jeg husker?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb noget brugt, med et par år på bagen. Så kan du rent faktisk få noget kvalitet.
Det er en ny ELTAX til 800,- ikke!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvor kan man købe sådan noget brugt henne? Og det er os lidt svært at købe brugt, for man ved jo ikke havd man køber osv...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
| Jamen hvor kan man købe sådan noget brugt henne? Og det er os lidt svært at købe brugt, for man ved jo ikke havd man køber osv... |
|
|
der er diverse brugtmarkeder for hifi-grej.
Hifi4all.dk har et brugtmarked (www.hifi4all.dk/markedsplads), hifiklubben har et under www.cybertainment.dk og så er der selvfølgelig www.dba.dk hvor der er en del til salg (klik her)
Skulle du finde noget der lyder interessant, så kan du jo altid spørge de mange "kloge hoveder" herinde. og endelig husk at lytte til det inden du køber.
Hvis du er førstegangskøber, så kan det være en fordel at købe nyt. MEN der er ingen tvivl om, at man får mere for pengene hvis man køber brugt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er første gangs køber, jeg ahr aldrig haft en ordentlig reciever før, det har altid bare været noget mak værk med at koble nogle eldninger sammen i et kredsløb så l**tet har været sluttet til og sådan.
Men hvor god er den reciever jeg nævner i forhold til prisen? Eller findes der en bedre reciever i forhold til denne pris?
DENON AVR-1404 surround receiver
|
| Til top |
|
| |
FireBlade Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg har set den anmeldelse, og kan sige at den jeg linker til er elendig, derudover anmelder de storebroderen DENON AVR-1604, som er en 6.1 Surround reciever, og den får faktisk pænt gode anmeldelser. Den koster 2300kr, og der står SPAR 1500kr på hifiklubbens hp.
VIlle dette ikke være et udemærket køb?
Jeg undrer mig over, hvad nu hvis man ikke vil udnytte det 6.1 lige nu, og kun køre 5.1, kan man så stadig det? Altså DTS, Dolby digital, Pro logic II i 5.1?
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmuskarlsen skrev:
|
hvad mener du med den ingen 5.1 indgang har? (Mener du ingen 5.1 analog indgang, og så digitalt istedet for)?
|
|
|
Yep, ingen analoge 5.1 indgange. Men så tilgængæld DTS og DD decoding. Jeg går ud fra at man har valgt at spare de extra A/D convertere væk.
Mener der var en i tilbudsavisen, men kan ikke finde den længere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad med den jeg anbefaler her i den sidste tråd DENON AVR-1604? Til 2300kr, hvor den normalt koster 3700kr!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
?
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja på mange specs overgår Denon1604 ihvertfald SR4200. Bl.a. er dens crossover til subben valgfrit hvor Marantzen er låst til 100hz. + at den har 5.1 indgang, hvilket jo klart er en fordel hvis du anskaffer din en rimelig dvd-afspiller med SACD og/eller DVD-Audio, eller måske PC via analog. Hvis det "bare" er til film mangles der jo ikke noget, multikanals musik er trods alt ikke slået så meget igennem. + at Denon har den sidste bagkanal.
Det skal dog lige siges at Sr4300 har 6.1 analog indgang, om crossover stadig er låst ved jeg ikke.
Denon 1604 har tilgengæld ingen preouts til andet end subwoofer, hvilket efter min mening helt klart også er en mangler, da det ville åbne mulig for at tilslutte en stereo effekt eller bare integreret forstærker til f.eks. at trække fronthøjtaler som måske kræver noget mere kraft end nogen surround recivere i denne prisklasse kan levere. Dette har alle Marantz.
Men det siger jo stadig intet om hvordan nogen af dem lyder. Umiddelbart er jeg lidt skeptisk overfor en så stor prisnedsættelse, medmindre der er nye modeller på vej og de sidste bare skal væk. Det kunne jo måske godt tyde på at de simpelthen ikke var konkurrence dygtige.
Umiddelbart er jeg selv meget godt tilfreds med min SR4200, selv om jeg savner 5.1 indgang, hvilket jeg dog har planer om der skal bygges ind i form af 3xPCM direkte til DAC'en . Under høje lydtryk begynder den selvfølgelig også at lyde presset (eller måske er det bare pga. mit meget lille værelse) + den måtte da godt være lige en tand mere støjsvag. Det var egenligt kun noget jeg opdagede da jeg så The Others med tæmmelig højt lydtryk.
Mht. til at lyde presset så er det jo noget som specielt størrelsen på netdelen i recieveren har inflydelse på. I SR4200 (sikkert også SR4300) er der 2x 2800uF lytter (har bestemt overvejet at smide størrer i). Ud fra billederne (HF klubben)ser Denon lytter ihvertfald ikke ud til at være størrer.
Nu kan jeg se at du bor i nordjylland og jeg vil da ikke udelukke en mulighed for en a/b test, hvis du kan låne en i HF-Klubben. Jeg har dog ikke umiddelbart planer om at sælge endnu da jeg er rimelig ok tilfreds med den, og skifter nok først når jeg selv har lavet en DIY multikanals preamp til at trække nogle ZapPulse... engang .
Ville helt klart anbefale dig at kigge efter en Sr4300.
|
| Til top |
|
| |