| Forfatter |
|
farmand Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde overvejet stereo og surround, og nu er min konklusion surround. Jeg har haft kig på t743 og 1804, men jeg har aldrig hørt nogen af dem. Jeg skal ned i hifiklubben omkring den 1. juli, og der vil jeg høre begge to, men ind til da vil jeg gerne høre jeres meninger. Jeg ved godt at t743 er dyrere end 1804, så den er højst sandsynlig bedere, men denon er jo billigere, så sig hvorfor en der er best value for money.
Den skal trække et concept surroundsetup bestående af
front: concept 6
bag: concept 6
Center: concept center
på forhånd tak! __________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor concept 6 til bagkanalerne og ikke concept 2 ??
Om du er til NAD eller Denon må du lytte dig frem til i Hifi-klubben .
Mvh.
aceh
|
| Til top |
|
| |
farmand Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Concept 6 i bagkanalerne fordi hvis jeg investerer i concept 2 skal jeg alligevel have højtalerstands og så overløber prisen concept 6's værdi (jeg formoder at det ikke giver en optimal lydkvalitet hvis man hænger højtalerne i søm).
Jeg skal jo ned i hifiklubben omkring den 1. men jeg vil jo gerne lige høre jeres mening i forvejen! __________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
farmand Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der kan give mig et bud på hvorfor en der er bedst i stereo? Jeg lægger nemlig mest vægt på stereo. __________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er slet ikke nogen konkurrence.
AVR-1804 er en udmærket surround receiver, og til den nye pris er den bestemt et meget potent valgt til prisen. Rent surroundmæssigt ligger den nok lige ove ren T743.
Når vi snakker stereo er der slet ikke noget at snakke om. NAD vinder med begge hænder bundet på ryggen. Tag et par gode musikskiver med ned i din lokale HiFi klub, og lyt på de to overfor hinanden med samme skive. NAD spiller bare bedre musik.
Jeg ville nok i øvrigt vælge nogle vægmonterede concept2, hvis det var mig. Det giver lidt ekstra luft i budgettet til en ordentlig sub.
|
| Til top |
|
| |
farmand Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, her kommer det nye problem. Hvis jeg vælger denon så kan jeg desværre ikke få en cd-afspiller i sølv, men så vil jeg lige høre om dvd-700 eller 1400 er i nærheden af en af denons cdafspillere rent kvalitetsmæssigt?
__________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan bedre betale sig med en nad dvd/cd afspiller, nad t743, concept 2 med vægbeslag og concept 8 som front. det er nogenlunde samme pris vi taler om.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
farmand Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ellerede concept 6, og jeg har et lille rum (lidt over 10 m2), så jeg behøves ikke concept 8. Men inden jeg runder af vil jeg lige høre om der er andre alternativer til omkring de 5.000 (grænsen er 5.500 kr.).
EDIT: forresten vil det være klogt at købe concept 8 og så bruge concept 6 som bag? er NAD'en stærk nok til at trække dem? __________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv en Nad 742 (mener det er samme effekttrin der ligger i 43eren) og der køre jeg med effekttrin på front og bag (Dali 606 & 202) men det er strengt taget ikke nødvendigt, men mere fordi jeg allerede havde effekttrinet til frontene og så fandt jeg det til baghøjtalere billigt efter. Og man kan da spille lidt højere, men ikke noget der er overvældende. Men hvis du vil koble 6eren på bagkanelen og et sæt 8er på front, kan det godt være at den får en del svad på panden, men der gør Denon med garanti også __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
farmand Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville t753 klare mosten med concept 8 som front og concept 6 som bag (den vejer trosalt næsten dobbelt så meget som 1804, og det siger jo en hel del)? __________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja... har hørt cencept 8 med med en væsentlig mindre forstærker, der skal ikke møj til at trække den, der skal sq alligevel en hel del til at tvinge en nad i knæ...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad 743 banker en 1804 med flere længder i både stereo og surround IMHO, og så har den pre-out på alle kanaler.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja.. den med pre out er ret essentiel når dyret engang skal opgraderes...
|
| Til top |
|
| |
farmand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK! situationen har taget en drastisk vending, og nu overvejer jeg t753 med c8 som front og c6 som bag. Er der alternativer til det, eller sparker nad bare røv (jeg tænker på harmonisk karton (harmon karddon) og lign.). Jeg bliver nødt til at arbejde lidt ekstra, men sådan er hifi jo  __________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad sparker bare røv , NAD RULES
kender kun til Nad og har selv været yderst tilfreds med mit, men prøv at høre på en H/K de skulle også være rigtig gode. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du værelse kun er lidt over 10 m2 vil det være nok med concept 6 og 2 som front- og bagkanaler. For store enheder i et for lille rum kan dræbe god lyd! Og concept 6 kan altså også godt spille højt! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
farmand Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
|
Hvis du værelse kun er lidt over 10 m2 vil det være nok med concept 6 og 2 som front- og bagkanaler. For store enheder i et for lille rum kan dræbe god lyd! Og concept 6 kan altså også godt spille højt! |
|
|
Du har sikkert ret... Jeg tror jeg køber t743 når jeg får råd i slutningen af sommerferien. Men jeg skal lige høre om det er nødvendigt at investere i t533 eller om t513 er passende (Jeg vil lige bemærke at dvd-audio ikke skal inddrages i konklusionen)? En anden ting jeg lige skal have svar på er om de såkaldte VTfeets (kan købes i HIFI klubben) er et eller lamt påfund eller om de virker bedre end almindelige spikes. __________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
533 har vist bedre lyd del.... og så er sen jo sat ned.
vtfeets. jeg har fået demonstreret principperne bag, men sælgeren sagde det selv: det er ikke altid de er bedre end spikes, det kommer an på, ja det hele, setup og lytterum.
men dn underbo vil sikkert være glad.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. afkobling: Køb SD dæmpefødder. De virker bare! Hvis ikke du kender dem så prøv at søge i forum efter "SD". __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan de (sd) egentlig købes på fyn?
|
| Til top |
|
| |