Forfatter |
|
Bjur Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg skal ud og investere i nogle højtalere til min reciever som formodentlig bliver en Denon AVR-1604 http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1%7Cp%7C30%7C30%7C2308%7 Cpdetail men problemet ligger i at finde det rette surroundhøjtalersæt. Prisen skal ligge på mellem 7-9000 kr. for reciever samt højtalere og dvd mere tror jeg ikke jeg gider ofre. Først så jeg på JAMO A A210PDD http://www.jamo.dk/consumer/products/products.php3?id=A+210& amp; amp; amp;tab=2, men ved ikke om det er godt produkt og om det kan følge med film som Ringenes Herre, hvor der er lydeffekter som er geniale, eller om der er bedre alternativer. Så er jeg blevet anbefalet KEF KHT 2005.2 og Audio Pro Cinema Room ( http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5&emn e=visprodukt&Gruppenr=56&ID_infoside=50037 )Har også kigget på JBL XTi 40 fronthøjtalere til 999 kr. pr. stk. hos Fona, men der skal så endvidere vælges satelithøjtalere samt subwoofer og center. Det skal kunne spille igennem, når der skal ses film og måske også lidt musik. Håber I kan hjælpe med eventuelle løsningsforslag, da jeg virkelig har brug for noget eksperthjælp.
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen eksperter som er flinke nok til at hjælpe? hmm.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
søg og du skal finde, der har været et utal af emner om det samme, prøv at gå emnerne i surround igennem __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg kan se der står er, at du har Pioneer og Sony som udstyr. Ikke nogen model eller billede?
|
Til top |
|
|
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv evt at finde nogle brugte dali, b&W på www.dba.dk
for modeller kan du evt bruge søgefunktionen herinde. der har været utallige tråde omkring specielt brugte dali
|
Til top |
|
|
BinX Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet billedet. Men hvad er forresten erfaringerne med de JBL XTi 40 fronthøjtalere Fona og Electric City har på tilbud til 999 kr. pr. stk. Er det noget der er kvalitet som fronthøjtalere eller hvorledes?
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv lige køb et sæt Dali 450 og synes selv de er RIGTIG gode, de afløste et sæt Dali 606
et sæt 450 burde kunne findes til en 15-2500sættet (mener de kostede 2700stk. fra nye) og til den pris finder du næppe noget bedre nyt. Der er dog flere alternativer til Dali, men man går bare sjældent galt i byen med dem.
de B&Wer jeg har hørt synes jeg også har gjort det godt, dog synes jeg de forhandles til for høje priser brugt (bare min mening), men specielt CDM serien synes jeg er rigtigt gode.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man så købe disse Dali 450 henne? Og har du erfaringer med JBL som jeg nævnte før?
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 450 kan desværre kun fås brugt (www.dba.dk og nogle gange også på denne sides køb & salg)
JBL kender jeg intet til, men før i tiden var de da kendt for kvali, men prøv at gi dem et lyt, det skader jo aldrig __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
B&V DM 603, fyr, ca. 1 år, (nypr.7.400) |
3.000,- | dette kunne også være en udemærket mulighed!!
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, har kigget dba igennem uden at finde nogle DALI 450, men B&V kender jeg absolut intet til, men det lyder som en fornuftig pris, det er vel i dba? Ellers overvejer jeg at købe JBL XTI 40 fra Fona, da sælgeren fortalte mig det var kvalitet, selvom jeg ikke hørte dem, da han ikke havde sat dem til. Evt. nogle Jamo A 330 som baghøjtalere. Den Denon reciever jeg har set på har udgangseffekt på 6x75 w ved 8 ohm og Jamo har 75 w ved 6 ohm. Vil det betyde, at Jamo og Denonen ikke kan spille sammen? Og hvis front har 8 ohm og surroundhøjtalerne har 6 ohm, hvad vil det så betyde?
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 25 Juni 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig fortalte sælgeren dig at det var kvalitet - han skal jo tjene penge ved at sælge dem ik ? 
Kender ikke de omtalte JBL højttalere, men i den prisklasse vi er i her findes der mange spændende højttalere på brugtmarkedet. Det er bare om at få lyttet og søgt! 
|
Til top |
|
|
Bjur Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Denon reciever jeg har set på har udgangseffekt på 6x75 w ved 8 ohm og Jamo har 75 w ved 6 ohm. Vil det betyde, at Jamo og Denonen ikke kan spille sammen? Og hvis front har 8 ohm og surroundhøjtalerne har 6 ohm, hvad vil det så betyde?
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 27 Juni 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjur skrev:
Har fundet billedet. Men hvad er forresten erfaringerne med de JBL XTi 40 fronthøjtalere Fona og Electric City har på tilbud til 999 kr. pr. stk. Er det noget der er kvalitet som fronthøjtalere eller hvorledes? |
|
|
- nej, de nye JBL'er er IKKE var JBL var i fordums tid....men helt "skæve" er de heller ikke og med de priser Fona har p.t. ( halv pris) mener jeg at du skal give dem et seriøst lyt inden de køber Dali el. anden HT.
'har forøvrigt set et par brugte JBL XP 160 til salg her på sitet / DBA til kr. 2.900 - det lyder heller ikke helt forkert. Forudsat at du har pladsen til dem...
mvh.
Jesper/Oldhifinut - som selv har JBL 240Ti - DE spiller 
|
Til top |
|
|