Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: billigste DTS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

hej..

tja.. som overskriften lyder - billigste DTS sorround system? hvad ligger det på ca. og nogen der kan anbefale mig noget.. Jeg har sgu kun omkring 5k til det, fordi jeg også skal have nogle alm. stereo højttalere, men altså, jeg går jo ikke HELT så meget op i det som mange herinde, så hvis i bare vil skrive noget lign. "arh hvis du kun har 5k kan du sgu ligeså godt lade vær med at købe noget" for jeg tror på at jeg burde kunne få noget som dækker mine behov for de penge.. hehe på forhånd tak :):)

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

jeg vrøvler vidst lidt - undskyld for det.

Hvilket DTS sorround system kan i anbefale for under 5k ?

så er den vidst nogenlunde på plads

Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

MagnusHolm skrev:

hej..

tja.. som overskriften lyder - billigste DTS sorround system? hvad ligger det på ca. og nogen der kan anbefale mig noget.. Jeg har sgu kun omkring 5k til det, fordi jeg også skal have nogle alm. stereo højttalere, men altså, jeg går jo ikke HELT så meget op i det som mange herinde, så hvis i bare vil skrive noget lign. "arh hvis du kun har 5k kan du sgu ligeså godt lade vær med at købe noget" for jeg tror på at jeg burde kunne få noget som dækker mine behov for de penge.. Jeg vil mene, du kommer langt, hvis du køber brugt da din budget er ikke ret store. Du kan finde mange produkter her på siden (Køb og salg), som nemt kan dække dit behøv. hehe på forhånd tak :):)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

ja det er skam også en mulighed, men nu spørger jeg jo ikke om hvór jeg kan købe det, jeg spørger mere til råds om hvád jeg skal købe

Guiron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Det afhænger jo netop af om du køber brugt eller nyt...

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Dts system, snakker du så om 6 højttalere, dvd afspiller og reciever for 5K ?

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

nej ikke dvd afspiller.. men jeg vil da gerne købe brugt også hvis det er

kirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kender godt dit problem, jeg sidder selv midt i det.
Jeg har måtte sande at jeg ikke kunne få det anlæg jegf gerne vil have for de 5k jeg  kunne sisponere over.  Derfor valgte jeg at Købe det i bidder. Indtil videre har jeg købt en Dennon arv-1604 og et sæt B&W DM601. Det kom til at koste mig 5400 kr.

Indtil videre køre jeg med et par lidt nedern sony ht som baghøjtalere, for at give lidt rumføelse til film.
Mit anlæg spiller, syntes jeg selv, skide godt stereo, og acseptabelt  souround.

Når det er fuldt udbygget, med sub, center og 3 baghøjtalere kommer det også godt op i pris. Men indtil videre har jeg noget der fungere godt inden for en rimelig prisramme. Men den metode jeg har valgt, kræver lidt at man senere er villig til at smide flere penge efter systemet.

mvh
Kirk
/
http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.ho metheatrebuilder?fuseaction=products.hometheatrebuilder&am p; front=A516C947-F0CE-4FFC-893C83AFD56B197F&centre=258 76A4 1-3EB2-499E-800538CA6A2FE6A2&bracket=low&lHome Theatr eIDs=8CB429CA-C99E-4BA6-8D9901C85D6060C1%2CAE594E2A- 0E12-423 1-AEF893AEF4AD37E5%2CD16BF473-2E32-47E7-87F5F06DA3 07DE7C%2CF 840B5F5-6053-4D61-BBF27B71ED316C4F&Side=228A F414-965D-42 0B-AB7369FEAAC92A12&Subwoofer=77064536-E6C 7-423A-9ACB5CA FF3B4A5AD&Rear=228AF414-965D-420B-AB7369 FEAAC92A12&r ecalculate=Re-calculate

Til top Vis kirk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirk

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Ja, nu faldt Denon jo gevaldigt i pris for et stykke tid siden, så du kan få en Denon 2803 for 4999,- ved Hifiklubben, men du kan selvfølgelig også nøjes med en mindre model, f.eks. 1804 som jeg selv ejer.

Hvis du bestemmer dig for en Denon, så vil jeg gå uden om B&W højttalere, fordi både B&W og Denon har en meget lys klang og det kan blive lidt anstrengende at høre på og lidt for lidt bas. Dali laver gode allround højttaler (har ikke hørt selv, men det er vist den generelle opfattelse her).

Jeg har også set Harman/Kardon AVR8500 til 5000,- brugt og jeg tror ikke der er nogen, der vil sige at du vil blive skuffet med denne forstærker. Harman/Kardon har så vidt jeg ved en mørkere klang en Denon, så her kan B&W højttalere også bruges :)

Hvis du bare skal have et DTS system og ikke går så meget op i om det lyder vildt godt, så smut en tur forbi Bilka og køb en Sony eller lign. til 1500,- og tag den med hjem. Du har 14 dages returret, så kan du altid nå at ombestemme dig, hvis det ikke lyder, som du synes det skal.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

okay jeg tror jeg vil prøve det.. er der ellers nogle som kender sider hvor man kan købe dem? ud over hifiklubben? jeg kender nemlig ikke rigtig andre sider med hifi salg end den.

Men jeg har overvejet lidt at købe en denon forstærker, da jeg har hørt den skulle være bedst.. men kan jeg bruge 2000 på forstærker og så 3000 på højttalere? i så fald jeg køber en denon forstærker/reciver what ever, hvilke højttalere ville så passe, til en 3000 kr. (må gerne overstige lidt, skriver bare 5000 fordi det næsten altid bliver lidt dyrere end forventet)

ellers tak for de gode svar, jeg kan rigtig godt bruge flere af disse brugbare svar!

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 06:02 | IP-adresse registreret  

denon 1603 og et kabel til DVDen ca 2000

Højtalere brugt;

Dali 450/505/606 1500-2000, hvis denonen har pre-out ville jeg vælge 450 og så senere købe en effektforstærker og koble på, da de kræver en del strøm for at spille rigtigt godt, hvis den ikke har ville jeg vælge 505 og muligvis 606, ved ikke hvor kraftig Denonen er, men du kan jo lytte på den i hifiklubben sammen med 5005 og 6006 for at få en idé om hvordan det vil lyde, da 5005 og 6006 er afløserne til 505/606. Der kan du også prøve at lytte til Dali Evidence 470, som egentlig afløste 450eren i sin tid.

Dali sc-7 (center) en 500-1000

og så nogle 202 som rear. 500-1000

dette overskrider nok budgettet lidt, men det kommer an på hvor dygtig du er til at forhandle med priserne, da det skal findes brugt

køre pt med 450 som front, SC-7 som center og 202 som Rear og en cerwin Vega sub, sammen med en NAD surround reciever med 2 effektforstærkere koblet på. Du kan se billeder i min signatur.

held og lykke i jagten

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Hej,

Der er brandudslag på en Sony S-Master receiwer nedsat fra 3.599 til 1.499,- i Fona. Den yder kun 5x50W men har både DTS og DD og S-Master er kendt for at lyde godt. Den ville jeg kigge seriøst på i en fart inden de er udsolgt.

Designet er lidt specielt, men meget stilfuldt og minimalistisk. Så har du da en del knaster at købe højttalere for, måske nogle B&W eller Dali på brugtmarked.

De har også en dvd-afspiller i samme design nedsat fra 1.999 til 999,- i Fona.

God fornøjelse!

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

tonyax - godt forslag, har tænkt på lidt noget lign. det samme (kommer længere nede)

ctacta - WOW, det er sgu billigt.. kunne godt være man skulle få røven med sig og få sådan en i hus, inkl. dvd.

for jeg har faktisk lige fundet på en ide.. at samle et komplet dali concept sorround system.. Så vil jeg altså starte med at købe dali concept 1 og bruge dem til at starte med, og så kan jeg samtidig bruge 4000 kr på en reciver eller noget.. men det med den sony oppe over lyder sgu godt, hvad siger i andre til dali concept 1, eller dali consept 6, og så de to sony ting som ctacta skriver om oppe over, til at starte med? er det dumt eller godt ?

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

hov.. nu får jeg lige at vide at 50 W er for lidt? kan det passe ? altså, jeg vil selvfølgelig gerne kunne spille højt, uden at være bange for at brænde noget af, men går den sony reciver der fint med dali concept 6, hvis man skruer godt op ?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Det er en klasse-D effektdel der skulle yde ret godt, men om den er nok til de højttalere du har kig efter, kan vel kun afprøves. Fona giver fuld returret, så det er vel bare at prøve det af. Men jeg tror du skal være hurtig, de går nok som varmt brød.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

dvs. at jeg sagtens kan tage ned og købe den her kl. 10. når fona åbner, tage i hifi klubben og købe dali højttalere, hjem og prøve lytte og så tage ned og få mine penge igen? jeg kan jo ikke rigtig teste om den kan klare højttalerne, for hvis jeg prøver at skrue meget op, og den så går død, kan jeg jo ikke få mine penge igen for den.. såå..

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Sony skal nok overleve, det er nok dine højttalere der vil lide overlast pga forvrængning. Prøv dog at forhør dig hvad hifiklubben anbefaler af effekt, og vær opmærksom på Ohm belastningen, jeg mener at sony opgiver de 50W ved 4 Ohm.

Jeg tror ikke du finder noget der slår dette tilbud op marked som nyt. Du skal op i en 790'er til +3.000,- for at få 5x100W men så er dit budget også sprunget.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

ja okay, jeg vil bare nødig ødelægge min forstærker eller højttaler, så derfor vil jeg være sikker på det dur sammen.. smutter i hifi klubben senere, og så skriver jeg igen hvad de sagde .. men tak for hjælpen aligevel

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hør nu her:

Alle andre opgiver for høje watt tal, jeg tror den sony er fin.... og til den pris

Alle de andre billige forstærkere 5x85w eller 5x100 til under 10K tror jeg ikke på. Det er løwn det er......Angry nok nærmere 5x18w som en herinde målte sin 5x100 til, kan dog ikke huske hvem.

Den der sony og nogle dalier skal nok spille godt sammen.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

er du sikker ?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes