| Forfatter |
|
Kattefarmer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Går og overvejer at investere i et surround system, så jeg får endnu større udbytte af min ganske velvoksne dvd-samling. Mit eneste problem er at jeg står fuldstændig på bar bund. Er godt klar over at jeg skal bruge en dvd-afspiller, en surround receiver og nogle højtalere. Men kan det virkelig gøre det? Har læst nogle skrive om effektforstærkere og subwoofers...sådan noget skal jeg vel også have investeret i - eller hvad?
Et andet problem er pengepungen. Har læst en del indlæg med personer der investerer op mod 30k...er det ikke muligt at købe et SU venligt anlæg i god kvalitet? (formentlig i et prisleje omkring de 10k plus-minus det løse). Er der evt. nogen der har et forslag til hvilke investeringer jeg bør gøre mig? Bør måske sige at jeg har et Sony 32'' 100hz Widescreen TV...ved ikke om der er surround systemer der passer bedre dertil end andre...
På forhånd tak
Hong-Song Kattefarmer signing out
|
| Til top |
|
| |
Leroy Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, hvad du har brug for, kommer helt an på dine krav til dit fremtidige anlæg.
-SKAL det være nyt eller må det gerne være brugt?
-Hvad for filmgenre, regner du med at bruge det til?
-skal det også bruges til musik? -hvis ja, hvilken genre?
-hvordan vil du ha det til at lyde?
det er en stor fordel, at du har noget at se på eller havde det nok været svært at få et spændende surround-anlæg på benene.
og husk at tynde hvide/røde phonokabler, kun ligger i pakken for, at kunden kan "prøve" det ny-indkøbte udstyr, når man kommer hjem.
det var hvad jeg havde at sige, spørg hvis der er mere. __________________ Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen til!
Wizdrake har klaret det praktiske, jeg vil se om jeg ikke kan klare dine spørgsmål, bare spørg løs, ingen spørgsmål er dumme.
der er en effektforstærker indbygget i en reciever ås i første omgang er det ikke nødvendigt med en ekstra.
en subwoofer er en god ide, men ikke en nødvendighed. den forhindre bare dine højttalere i at dø for tidligt fordi de ikke kan spille højt/bas.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad blev der af de indlæg wizdrake havde lavet?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal holde øje med brugt og demo udsalgene her på siden, der kan du samle dig et ret godt anlæg på dem gode side af 10k. Du kan f.eks se på mit anlæg i min signatur, det er købt brugt og står i små 8k uden cdafspiller. Jeg vil især anbefale demo-køb eller brugt igennem en forretning, så får du garanti med og kan spare en god del penge.
Du kan jo når du finder nogle gode brugte ting lige poste dem her i tråden, så du ikke køver noget skrammel. __________________
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, demo modeller og produkter der lige er/er ved at udgå af produktion er en god handel.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit (i min signatur ) står mig 13.8K med alle højtalere og subwoofer (uden tv). Hvis du så finder en billigere reciever og dvd så er det nemt at finde et til under 10K.
Det her er selvf. købt brugt og er uden kabler (tror jeg har brugt en 500-1000 på dem ) men er købt over 5år sådan ca.
Men hvis du er tændt på brugt køb kan det sagtens lade sig gøre __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Kattefarmer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg siger 10k plus det løse kan vi måske nok svinge budgettet op på en 12-15 stykker også...regner dog med at købe tingene enkeltvis hen af vejen...formentlig startende med en god dvd-afspiller...har i øjeblikket en af de der klassiske supermarkeds tilbudsafspillere. Nogen forslag?
Edit: Og tak for de mange gode svar for øvrigt!
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kattefarmer.
Hvis du vil have en god DVD-afpiller, skulle se om denne Sony stadig er til salg:
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=17724
Det er en Sony DVP-NS905 med SACD. Jeg har selv haft sådan en, og kan
kun sige at det er en lækker afpiller - eneste minus er ca. 1 sek.
pause ved lagskift. Den burde kunne fåes ret billigt!
Jeg har selv en Pioneer DV-370, der har progressive scan (ikke sikkert
dit fjernsyn kan tage det) og æder stort set alle brændte DVD-formater.
Den kan købes til 1000 kr. fra ny og det er leveret og kodefri (flere
forhandlere)! Det er også en ganske fornuftig maskine.
Gode test af begge på www.areadvd.de
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim -> jeg slettede dem igen .. opgave de dumme links ..
__________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |
Demo Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bud ville umiddelbart være en denon 1803 (receiver)
Dali concept 8 (front højtalere)
Dali concept 2 (baghøjtalere)
Dali concept center
Højtalere og receiver kan købes i Hifi klubben
og så en pioneer dv 370 (dvd afspiller)
dvd afspiller kan købes i bl.a. www.tapeconnection.dk
Ellers skal du måske kigge på noget monitor audio bronze serien hos tapeceonnection...
Det ville være mit forslag, men der findes sikkert mange sammensætninger der kan matchte dette...
Du kan garantert få mere for pengene hvis du køber brugt, men mange vælger ikke denne løsning da de mener det er risikabelt - og så er der jo heller ikke noget bedre end noget HELT nyt lige til at tage ud at pakken...
håber det hjalp
Med venlig hilsen: DEMO
|
| Til top |
|
| |
farmand Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Demo skrev:
|
Mit bud ville umiddelbart være en denon 1803 (receiver)
Dali concept 8 (front højtalere)
Dali concept 2 (baghøjtalere)
Dali concept center
Højtalere og receiver kan købes i Hifi klubben
og så en pioneer dv 370 (dvd afspiller)
dvd afspiller kan købes i bl.a. www.tapeconnection.dk
Ellers skal du måske kigge på noget monitor audio bronze serien hos tapeceonnection...
Det ville være mit forslag, men der findes sikkert mange sammensætninger der kan matchte dette...
Du kan garantert få mere for pengene hvis du køber brugt, men mange vælger ikke denne løsning da de mener det er risikabelt - og så er der jo heller ikke noget bedre end noget HELT nyt lige til at tage ud at pakken...
håber det hjalp
Med venlig hilsen: DEMO
|
|
|
Er du sikker på at den denon kan trække concept 8?
Mit bud:
front: Concept 6
bag: concept 2
center: concept center
receiver: nad t743
dvd-afspiller: nad t513
I alt 11800, og så kan du altid købe en subwoofer senere, fordi der er nok bas i disse concept 6, der mangler bare de laveste frekvenser. __________________ You shall be the fellowship of the ring
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behovet for en sub afhænger osse af filmtypen - til actionfilm er det næsten et must (medmindre ens fronter går fint i dybden). På den anden side, ser man mest 'romantiske komedier' (f.eks.), er behovet ikke så stort...
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner (også på SU) tog til hifiklubben. Han købte en af de billige denon recievere, gode kabler (skal gerne ligge omkring 10% af den totale værdi) og Dali's trio system (5.1, dvs inkl. subwoofer).
Det er ikke verdens bedste anlæg, men det spiller sq godt og ligger i et prisleje alle kan være med på. Hvis du vil invistere op mod 10k kr, så kan du få bedre endnu.
|
| Til top |
|
| |