Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz intern lydbehandling? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Elias
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hey alle

Jeg har for nylig skrevet et indlæg med titlen peak. Mit problem var at min nye sr 5400 ose fostærker blinkede nu og da med en lampe hvor der stod peak. Det valgte jeg at tro der bare var et engangstilfælde, men jeg er blevet klogere. Hvis jeg spiller det der ligner 30-40 min. musik lejer min fostærker groft sagt stroboskob lampe. Den blinker konstant med peak lampen. Den tilsluttede lyd enhed er en NADT562, virker det ikke mærkeligt at den kan levere mere end marantzen kan tage. Jeg har prøvet det med både electro beat musik og buddy guy / heavy love.

Den konkrete grund til at peak lampen lyser er efter manualens udsagn følgende:

Denne indikator er en monitor for analoge indgangssignaler. Hvis det valgte analoge lydingangssignal er større end det kapable niveau for intern lydbehandling, vil denne indikator begynde at lyse. Tryk på ATT-knappen hvis dette sker.

ATT knappen dæmper bare lyden, som hvis man skruer ned.

Jeg bor i Holstebro og er ikke just den mest tålmodige af sjæle. Jeg har derfor ikke specielt lyst til at fare frem og tilbage fra Århus til holstebro men min nye amp, for at teste forskellige problemløsningsmuligheder. TC har nemlig aldrig hørt om det før så vi er nød til at forsøge os frem. Forstærkeren er købt .d 8/10/04, så jeg kan selvfølgelig bare retunere den, hvad siger i?

Har i nogle ideér?

mvh.

Elias Ehlers 

Til top Vis Elias's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elias

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det der sker..! at det signal du sender ind i analog indgangen er for kraftigt eller klipper, og forstærkeren gør så opmærksom på dette, og for at du ikke også begynder at forstærke er klippet signal, så kan du trykke på ATT. Knappen, dette lægger en dæmper på før indgangs trinnet på ca. 16db, og det vil også resultere i at styrken bliver laverer, man signalet er ikke så ”belastet” på indgangen. Ofte er problemet størst på hjemme brænde CD-R da fol ofte overstyre disse.

Så din Manantz gør ikke noget forkert, den gør dig opmærksom på at det du sender ind klipper.

Hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Som Peter så korrekt siger, så er der ingen fejl ved din forstærker, har du prøvet med en anden afspiller, det kunne jo være at det hjalp
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Elias
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

hey alle,

når lampen lyser, Skal der så trykkes ATT, dvs. "voldtager" jeg forstærkeren hvis jeg ikke gør det. Slider jeg unødigt. ødelægger jeg noget

har desværre ikke andre enheder

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Du ødelægger ikke noget..! du lytter blot på et signal der klipper lidt. mange andre producenter har blot ikke denne funktion.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Elias
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Tak for det, ingen sved på panden så, ville også helst beholde den. Spiller super til pengene (5.888).

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

tror det er et problem med NAD vs Marantz, for med min T531 blinker den også hvis jeg bruger den analog indgang. Men hvis du bruger den digitale istedet er der ingen problemer ikke hos mig ihvertfald (har en SR4200)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:
tror det er et problem med NAD vs Marantz, for med min T531 blinker den også hvis jeg bruger den analog indgang. Men hvis du bruger den digitale istedet er der ingen problemer ikke hos mig ihvertfald (har en SR4200)

Jeg har også selv en SR4200, og en DENON DCD625. hvis jeg køre analog fra min cd og over til min SR4200 og spiller hjemme brændte cd´er kan den også godt finde på og blinke..... men hvis jeg køre digital fra min cd og over til min SR4200 er der ikke noget....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes