Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvor kraftig en receiver ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChrisB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok erkende at det er ved at være på tide at få skiftet min gamle Denon AVR1400 (pro logic) receiver ud med noget mere up to date.

Jeg var forbi den lokale hi-fi klub for at tage et kig på Denon 2105, da jeg synes den virker som en fornuftig opgradering. Da jeg fortalte ekspedienten at den skulle køre sammen men Dali 8008 som front, mente han bestemt at jeg var bedre tjent med en Denon 2805, som jo bestemt også er lækker, men også (næsten) dobbelt så dyr.

Jeg gik derfra med en blanding af lige dele skepsis og "hifititis". Uanset hvad valget falder på vil det være en anselig opgradering, men...

... er en 2805 de ekstra 3500 kr værd. Og her taler vi kun i forhold til at drive mine fronthøjttalere.

Jeg ved de begger er relativt nye receivere, så hvis der ikke ligefrem er nogen der har førstehånds erfaringer, så sætter jeg også stor pris på generelle vurderinger.

- Chris

Til top Vis ChrisB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChrisB

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Velkommen Til!

jeg vil nok kigge lidt på nogle h/k, marantz, rotel og nad recievere... der er saft og kraft...

Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv et sæt Dali 8008, og de forholdsvis krævende.

Jeg vil give sælgeren ret i at Denon 2105 bliver presset med et sæt 8008 spændt for. Umiddelbart vil jeg mene det bedste ville være at købe en effektforstærker til at trække fronthøjtalerne.

Jeg købte en Rotel RB-980 på 2 x 120W/8 ohm til 1200kr på QXL. Prøv at se om du ikke kan finde noget lignende. Så har du jo lige sparet min. 2000kr, og får stadig mere effekt til dine fronthøjtalere end hvis du havde købt en Denon 2805.
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

ja find en amp til dem istedet, og køb en lidt billigere, bare sørg for den har pre-out. Ellers dur det ikke. Da det er dem du sætter effekten til.

har selv altid kørt med effektforstærker på mine Surround amps.

og så længe du aflaster din reciever med en effektforstærker, har den krafter nok til at spille din center og rear op.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

proac D15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

davs.

jeg kan kun siger det igen og igen lån den med hjem og brug dine øre.

for låne kan du vel sagens i klubben.

Det er jo så god og serviceorenteret forretning at det selvfølgelig er naturligt.kan låne denhjem i weekenden.

da jeg skulle lånee en nad 300S med hjem kunne det pludselig ikke lade sig gøre.

og så fik de ikke solgt noget til mig.

mvh kenn

Til top Vis proac D15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac D15

ChrisB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige svar :)

Proac... Jo jeg fik at vide at jeg kunne få lov at låne en receiver med hjem i weekenden, så jeg går da ud fra at de står ved det.

DTSFreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hey All

dette må jeg lige høre lidt mere på/om.. igen taget udgangs punkt i denon 21/2805

2105 har
Specifikationer:
  • 7x90 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,05% forvrængning)
  • 7x125 watt i 6 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 1kHz, 0,7% forvrængning)

2805 har

Specifikationer:
  • 7x100 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,05% forvrængning)
  • 7x135 watt i 6 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 1kHz, 0,7% forvrængning)

og med en mere vægt på " KUN " 200 gram.. hvordanne kan de 10 watt være så meget mere efktive til hans dali højtaler ??

er i sammen båd.. med med dali SL7 og regner osse med at smide en 2105 på  

Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8

Se pic på WWW :O)
Til top Vis DTSFreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DTSFreak Besøg DTSFreak's Websted

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Velkommen Til!

jeg vil nok kigge lidt på nogle h/k, marantz, rotel og nad recievere... der er saft og kraft...

Kim, hvad er din vurdering af bas kontrollen i NADs produkter i forhold til Denon?

Da jeg var ude og lytte til NAD var konklusionen at bassen ikke var tør nok - for mudret altså. Det var som om jeg savnede noget luft i lyden. Jeg hørte deres stereorecievere og stereoforstærkere på DALI Evidence (indtrykket skyldes ikke højtalerne da jeg også hørte bla. Denon og Rega som sammenligning). 

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

ChrisB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

DTSFreak skrev:

og med en mere vægt på " KUN " 200 gram.. hvordanne kan de 10 watt være så meget mere efktive til hans dali højtaler ??

er i sammen båd.. med med dali SL7 og regner osse med at smide en 2105 på  

Se det var jo præcist hvad jeg selv tænkte. Rent watt mæssigt er der jo ikke den store forskel!? Men måske der er noget jeg har overset (evt. andre faktorer der spiller ind)!?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes