Forfatter |
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 09 November 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle jeg skal ud at købe snurrerundt anlæg (reciever) for "de gamle", men da de ikke har den store tekniske indsigt, tid eller lyst til at lege med og skrue på alle knapper på anlægget er det vigtigt, at det er så let som muligt at bruge. For nemheden skyld og da de pga en stor pejs ikke kan komme til at sidde helt lige for billede og lyd må recieveren meget gerne være en af dem med måle mikrofon, så man ikke selv skal skrue på alt muligt.
Jeg har kigget lidt på følgende mærker og modeller og vil gerne høre jeres mening om hvilket udstyr der går bedst under begrebet "surround for dummies"
Marantz: SR-5400 OSE og SR-7400 (deres hjemmeside er ikke specielt bruger venlig...)
Denon: Div. modeller (synes ikke at nogle af dem var specielt logiske, men "pillede" kun 5 min.)
Yamaha: RX-V1400 (har ikke set den live endnu)
Pioneer: (Ser meget logisk/simpelt ud, det jeg kan finde på nettet...)
Onkyo (??? - er det godt til surround?)
Sony (??? En mulighed? - dur det?)
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv Marantz og er hel vild med det, og synes selv det er rimligt nemt, deres manual (SR4200) er også extrem brugervenlig, med store billeder af bagsiden og logisk forklaring på dansk __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
HK ku være en mulighed? De er efter min mening noget af det mest simple. ;)
Yammien ville jeg nok ikke gå efter - da den for mange godt kan virke som en rimelig stor mundfuld. ;)
|
Til top |
|
|
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en ældre pioneer og det ville være synd og sige den er nem og brugervenlig men det kan jo have ændret sig siden jeg købte min  __________________
|
Til top |
|
|
KRIKSTAR Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak drenge!
Malmgren: Jeg synes nu at Pioneers nye modeller ser meget brugervenlige ud, så måske det har ændret sig? Nå men jeg har jo som sagt ikke pillet så meget ved dem endnu, men alle de test jeg har læst af deres surround recievere siger at de er mgt lette at bruge.
Lorx: HK er desværre ikke en mulighed, da de synes det er grimt 
Tonyax: Måske jeg skulle kigge lidt nærmere på Marantz!
Nogen der ved om de nye modeller fra Marantz er med opsætning via mic.?, eller om deres 7.1 modeller kan biampes, så man får mere effekt i fronterne, hvis man kun vil bruge 5.1, som f.eks. Pioneers modeller kan?
|
Til top |
|
|
High-End ATW Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
azur 540R 6.1 AV Receiver er en uhyggelig nem reciever at bruge. ikke så meget pis, der er de knapper der skal bruges. så der er lagt mere vægt/penge på lydsiden og kvaliteten.
kan varmt anbefales til folk der bare skal tænde på on-knappen, så klarer den stort set resten.
http://www.cambridgeaudio.com/540r_amp.html __________________ System Powered by: Vienna Acoustic - B&W - Cambridge Audio - Classic
|
Til top |
|
|
super Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Lorx siger , så tror jeg heller ikke at det er Yamaha man skal gå efter de virker nemlig meget forvirrende deres menuer m.m.Denon har også virket sådan og tror faktisk stadig at de kræver at man nærlæser op til flere gange deres brugsforviring . Har selv Sony og synes at det er rimeligt overskudeligt og nemt at gå til og det virker
|
Til top |
|
|
KRIKSTAR Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror desværre ikke at den Cambridge er kraftig nok , der bliver nemlig spillet temmeligt højt nogle gange (datter i gymnasiet og to sønner der nogle gange kommer hjem og låner huset til lidt fester og så'nt...)
Med alle dem der har Denon herinde, burde der da være nogen der har erfaring med dette mærke eller...?
Super: Jeg er ikke så glad for sony, men måske jeg kan omvendes?
Måske er Pioneer slet ikke noget dårligt bud?
Hvad med video, satelit, dvd og alm TV-signal? Skal det hele køres gennem forstærkeren, så man kun har et kabel hen til selve skærmen (Mgt. sandsynligt Sharp LC32GA3 LCD-TV).
Ja! jeg er stereomand det er derfor jeg fatter hat af alt det med snurrerundt systemer...  
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En marantz sr5400 og op efter har rigtig god lyd, der er ikke så mange knapper at trykke på men masser af justeringsmuligheder med OSD, det er meget simple menuer og tager ikke ret lang tid sætte op.
Sony syntes jeg er nem at finde rundt i, men jeg vil ikke anbefale det pga der kan findes langt bedre lyd til pengene (i hvert fald i mit tilfælde).
|
Til top |
|
|
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
Sendt: 11 November 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har denon 3805 og jeg syndes den er maget nem at finde ud af __________________
min hjemme bio
|
Til top |
|
|