Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Billigt Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
apacer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 25 December 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Min gamle Himage dvd-afspiller er meget tæt på at afgå ved døden, og jeg har derfor besluttet at investere i en ny. Ved samme lejlighed vil jeg gerne investere i noget surround-sound og har derfor fundet frem til følgende system:

Hardware:

Fjernsyn: Phillips 28" 16:9

DVD-afspiller: Pioneer DV-370, sølv, kodefri

Forstærker + højttalere: Phillips LX600

Kabler:

DVD -> Fjernsyn: Tech+link scart

DVD -> Reciever: Tech+link coax

TV -> Reciever: NoName phono-kabel

Diverse:

Fjernbetjening: SUNWAVE SRC3000

Jeg er godt klar over at det på ingen måde er ypperste kvalitet, men det er hvad jeg har råd til med mit nuværende budget. Nu vil jeg så gerne høre om dette system vil kunne spille et rum op på 15kvm med en nogenlunde lydkvalitet. Systemet skal primært bruges til afspilning af film.

På forhånd tak

Niels Christian

Til top Vis apacer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apacer
 
thg3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 25 December 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hmm... Hvorfor ikke købe en Philips DVD-afspiller som passer sammen med anlægget??? F.eks. Philips DVP630 til 839 kr. i Elgiganten som er en glimrende løsning eller endnu bedre en Philips DVP720SA fra Tapeconnection til 1288 kr.
Til top Vis thg3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thg3
 
apacer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 25 December 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Er de afspillere kodefri ? Det er en rimelig vigtig ting, da en del af mine film er R1 og R3 ... Men hvis de er det, skal de da klart med i overvejelserne :)

 

 

Til top Vis apacer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apacer
 
thg3
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 25 December 2004 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hmm... Nej. Det vil jeg ikke mene... Men min gamle Philips DVD-afspiller kunne køres kodefri ved at trykke med bestemt kode på fjernbetjeningen og ellers laver Tapeconnection dem kodefri for 100 kr. mener jeg, hvis du køber den der!
Til top Vis thg3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thg3
 
apacer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 25 December 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Den dyre af dem du anbefalede koster 200 kr at få gjort kodefri, og da afspilleren i forvejen er for dyr til mit budget, har jeg ikke råd til dette. En anden grund til at jeg vil vælge Pioneer DV-370, er at jeg kun har hørt gode ting om den :)
Til top Vis apacer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apacer
 
apacer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 26 December 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Opper lige tråden engang.
Til top Vis apacer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apacer
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 26 December 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

kender ikke det pågældene system, er sådan set slet ikke til sådanne systemer da jeg ikke mener de er pengene værd, men hvis det kun skal bruges til film er jeg sikker på det er godt nok.

Hvis designet ikke spiller ind kan man sikkert finde noget brugt, men hvis det er hende den "langhåret" der bestemmer, skal der jo også tages højde for det.

Men lyt til det pågældende system og funker det fint i forhold til dine krav, jamen så køb det, hvis ikke, så er det "bare" ud og lede igen



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
apacer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 27 December 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Den største grund til at jeg vælger dette sæt, er at jeg ikke har et særlig stort budget. Den anden grund er at jeg ikke har plads til gulvhøjttalere, og sidst men ikke mindst er det et utrolig lille værelse, der skal spilles op.

 

Til top Vis apacer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af apacer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes