Hej alle,
nu har jeg fået bestilt min Primare SPA20 (bemærk ikke SPA21)
http://www.primaresystems.com/swwwing/app/cm/Browse.jsp?PAGE =1093&PARENT=1055
og jeg har min eksisterende DVD-afspiller NAD T-532
http://www.nadelectronics.com/dvd_players/T532_framset.htm
Mit TV er et Tandberg med 2 scart-stik på bagsiden, og et sæt video/audio-phono på forsiden. Edit: Det er et 32" 16:9, men jeg kan ikke finde et model-nummer nogen steder. Det er ca. 3 år gammelt, købt i Fredgaard (hvis det gir ekstra info
).
Nu er jeg helt ny i dette surround-univers, så hvis jeg stiller indlysende spørgsmål, må I bære over med mig.
Hvordan forbinder jeg bedst disse komponenter?
TV/DVD: Mellem TV og DVD er det oplagte vel scart? I øjeblikket har jeg brugt S-video udgangen på DVD, gennem et 10m(!) s-video-kabel ind i et løst scart-stik, som sat i eet af stikkene på TV'et. Jeg havde en forståelse af, at s-video havde en højere opløsning end de øvrige forbindelser, men har siden læst noget om at s-video kun er beregnet til kopiering, og slet ikke bør fragtes 10m i et kabel?
DVD/Surround: Her synes jeg at have hørt noget om, at koaxial digital kabel er at forestrække, selvom der osse findes en optisk digital udgang?
Såfremt anbefalingen går på scart->scart & koaxial digital, har jeg kigget på XS-serien fra Tech-Link (3m scart, 1m koax). Vil man ryste på hovedet af dette valg? ( http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=1 &ClassID=1)
Jeg vil jo gerne bestille kabler så de er der nogenlunde samtidig med forstærkeren, så derfor vil jeg være rigtigt meget taknemmelig for input.
på forhånd tak for hjælpen, og rigtigt godt nytår til alle!
Lux550