Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Så mangler jeg bare det sidste :D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 30 December 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg står og har købt et sæt dali suite 2,8 med 0,8 som center. Har dali concept som bag. Nu mangler jeg bare en reciever.

Har tænkt meget over at købe en NAD t753, men måske også en Marantz. Jeg har omkring 4-5.000 kr. Det eneste krav jeg har til min kommende reciever er at den skal kunne give mine højtalere alt hvad de har brug for for at køre 100%. Min kæreste hører meget musik, men jeg ser mest film i surround. Jeg har som sagt kig på den NAD men også Marantz 5400 OSE. Der er selvfølgelig også mulighed for at købe brugt, men synes ikke rigtig jeg ser nogen Marantz til salg. Hvilken reciever vil være bedst til mine højtalere?

Evt. nogen der kan bekræfte at NAD mange gange skal til reperation? Har endda hørt at man kalder det for N(næsten) A(altid) D(defekt) =/

Takker for hjælpen

Til top Vis Ryberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryberg

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 December 2004 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

jeg har også en del erfaringer med NAD som ikke virker desværre. faktisk især deres forstærkere. find hellere en brugt Denon AVR 3801/2/3. dem kan du finde til 4000-6500 alt efter stand, model og alder. den passer også bedre til dine højttalere da den er en lille smule lys i lyden hvor Dali'en tilgengæld er en lille smule mørk i lyden.

Nicolai

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret! Men jeg har bare hørt en del dårligt om denon. At de ikke skulle være så gode til at spille stereo. Men det kan da ikke passe at alle NAD bliver defekte :(

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 December 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig bliver alle NAD modeller ikke defekte. Denon spiller spiller iøvrigt rigtig godt stereo efter min mening. Jeg ved godt der er en masse herinde der "hetzer" mod denon. Men der er lige så mange der har noget imod marantz og nad osv. osv.

Det hele er jo  en smagssag og derfor må du også ud og lytte til lidt forskelligt eller låne med hjem. Jeg har selv Denon/dali kombinationen og jeg klager absolut ikke og kan varmt anbefale Denon avr3802-3 som nævnt længere oppe.

Hvis du læser tests af 3803 vil du også se at den har fået fine udemærkelser i stereo. Prøv at søg lidt på nettet.

MVH WRONG

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Ja. Skal nok ud og lytte lidt. PRoblemet er bare at TC ikke har mine dali højtalere, så får nok lidt problemer med at høre forskel på marantz og så denon/dali som de har i HK. Men tror jeg tager i HK og hører nad vs denon. Har lige set en denon 3803 til 6.000 på dba.dk

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 December 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Det er ihvertfald en god forstærker den 3803er. Men hvis du nu spørger Otto i TC lidt pænt kan du sikkert få lov til at låne en marantz med hjem og det samme i hifiklubben. Så kan du jo lave nogle gode A/B/C tests. Jeg ville selv vælge 3803eren til den pris du vil give for det. Ingen tvivl om det. Godt nytår.

MVH WRONG

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Sendt: 31 December 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Helt enig, gå efter den 3083'er. og bare lige for at følge op, jeg syntes også at hetzen mod denon's streogengivelse er helt hen i vejret. især sammen med den lidt mørke dali lyder passer denon rigtig godt. og den klare det super i både surruond og stereo. i surround er denon de andre mærker overlegne efter min mening og på stereo følges Denon, Nad, og Marantz af. tilgengæld kan jeg ikke lide HK'erne jeg syntes der er for meget Amerikaner lyd over mange af dem(sikkert også bare fordi HK/Dali ikke lige er den bedste cocktail).

Nicolai

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 31 December 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke der ligger et problem med NAD går i stykker!!!

Jeg er rigtig godt glad for min T753 og har haft nogen andre stereo modeller der heller ik har haft problemer!!!

Der vil altid være mandags modeller men det gælder jo alle vare...

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt sikkert at du også skal surfe lidt rundt på nettet og læse nogle test af forstærkere. Ikke singel test men især test af flere mod hinanden.

Marantz får meget god omtale her inde og er måske også derfor at ejerne er tilfredse og ikke vil skifte. Derfor ingen brugte....!! Bare en tanke... 

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Ja. havde godt regnet ud at grunden til at folk ikke sælger igen må være de er tilfredse. Har lige set en 3803 til 6k. Kan være det bliver den. Tror bare ikke det bliver marantz da disse jo ikke rigtig kan findes brugt. Derfor vil jeg nok få en bedre reciever i NAD eller Denon. En denon 3803 > Marantz til 6k (for ny) ikke?

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 31 December 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Jeg synes min 3803´er spiller hæderligt stereo, med "Pure Direct" slået til, og efter min mening, så er det "godt nok" til de højtalere du har.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 December 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

ellers kan du jo købe en Marantz 5400 OSE med DVD (mener det er DV4400) for 6K sprit nyt hos audiosound

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Ja den har jeg også kigget på. Har hørt en del godt om 5400 OSE. Men tror bare jeg får mere for pengene ved at købe brugt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes