| Forfatter |
|
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har efter lange overvejelser besluttet mig for at investere i en Denon AVR 3805. Jeg har bare et problem med at finde ud af de rigtige højttalere....
Jeg har et sæt Jamo D365 Højbrølere, der giver en god bas, men ikke nogen specielt detaljeret eller fin lyd. Derudover har jeg et sæt noname 3 vejs (2xbas, 1xmellemtone, 1xdiskant) højttalere. Jeg har planer om at bygge nye kabinetter til de sidst-nævne, for at de bliver lidt mindre, og lettere at hænge op på væggen (eks. til baghøjttalere se: http://www.bsweb.dk/ht_ombyg).
Nu er mit spørgsmål så, om det kan anbefales at jeg investerer i et komplet sæt 5.1 kanals højttalere til maks. 3000,- (Cerwin Vega 5.1X, Dantax etc.), eller om jeg burde investere i en ordentlig center-højttaler. Mine Jamo + noname skal efterhånden som økonomien er til det skiftes ud med nogle mindre højttalere+sub der er af en bedre kvalitet. Har kig på B&W og/eller Dali.
Nogen kvalificerede forslag? __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
du burde helt klart købe nogle ordentlige højttalere til en Denon 3805. at købe et sæt højttalere til denne forstærker er helt hen i vejret. hvis du vil have så billige højttalere kan du ligeså godt købe denon mindste surround forstærker.
men nu hvor du fornuftigt nok har valgt en 3805'er så skal du ud og have nogle gode kvalitet højttalere hvilket mærke og model kommer så meget an på musik smag, pengepung osv.. men jeg kan da anbefale en sæt brugte dali højttalere f.eks et sæt Dali 850 eller lign. dem kan du finde til ca 3000 brugt og der får du virkeligt noget for pengene.. desuden vil jeg anbefale dig at købe bag højttalere og center højttalere som passer godt sammen med dine front højttalere. dvs så de har nogenlunde samme klang, dette er isæt vigtigt at center og front højttalere lyder nogenlunde ens da det eller vil lyde under lidt når der varieres mellem de forskellige højttalere.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 05:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kører med en ren 'egoist' (en-mands) surround opsætning, kan du godt klare dig uden center, hvis du sidder rigtigt (i midten). Ellers ville jeg stærkt anbefale at bruge penge på en god center først - glem ikke, at det meste af lyden fra film kommer netop fra centeren! Derefter skal du sørge for, at dine side/fronter matcher din center lydmæssigt. Baghøjtalerne er vigtige for oplevelsen, men man kan godt leve med en mindre end optimal lyd fra disse, når det skal være. Jeg synes for øvrigt det er en god ide at du opbygger gradvist! Det varer lidt længere, til gengæld får du nok en bedre kvalitet i det lange løb.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har erfaring med at ting der tager tid - bare er bedre (bare spørg kæresten )
Men det kunne være rart at vide om der er en speciel centerhøjttaler der egner sig godt til min Jamo brølere? Mine "noname" højttalere er ved at blive ombygget med nye kabinetter, og enhederne i dem er noget der hedder "peerless". Aner ikke om dette er noget godt eller dårligt, men jeg har aldrig klaget over lyden i dem!
Jeg har kig på følgende centere: "B&W LCR 60 S3", "Dali Concept CT" eller "Dali Blue C1000(LE)"
Jeg er forresten slet ikke fan af HIFI-klubben. Jeg syndes de tager overpriser, fordi de sørger for at være ene-forhandler af de produkter de fører. Derfor kunne det være rart med noget info om hvor man ellers kunne finde noget godt... __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige det sæt jeg også havde tænkt mig, men har bare ikke råd i øjeblikket
Jeg har lyttet til SA 1280, og dem skal jeg have, de lyder godt i mine øre, og de får meget ros i dette forum
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
Et rigtig godt valg til den forstærker vil være en JMlab Cobalt CC800 s, eller hvis den er lidt for dyr så en JMlab Chorus CC 700 s. Jeg vil dog klart mene at en forstærker af den klasse fortjener en center som Cobalt CC800 s. Du skal helt sikkert være tålmodig og invistere i nogle gode højtalere. Der er meget mere lyd at hente i din forstærker, det vil være synd og skam at købe for dårligt udstyr til den, B&W er ikke det bedste køb i prisklassen og slet ikke sammen med Denon. Denon kan have en tendens til at være lidt lyse i det øvre område. En af Focal's stærke sider er, at de er meget åbne uden at være hårde i toppen. et godt mix.
held med det og husk at fortæl hvad dit valg falder på.
http://www.focal.tm.fr/gb/home/cobaltS/cc800s.htm
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen information om hvor JMLab forhandles i DK?
Alle siger at Denon er "lys i diskanten/toppen", men er dette ikke bare et spørgsmål om at indstille equalizeren, så det passer til højttalerne? __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |