Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 22:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dali Suite S1.2 Subwoffer?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg ved der er skrevet side op og side ned om hvilken sub. man skal vælge osv... så derfor vil jeg ikke direkte spørge om det... Men da jeg har den komplette Dali Suite serie, på nær subben, vil jeg jo gerne have fingerne i sådan en.

Altså Dali Suite S1.2: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/aktiv_sub woofer/detail/DALI_Suite_S12_subwoofer.htm?id=3269 #

Mit spørgsmål er så, er det en god sub.?? og får man hvad man betaler for(4999kr)??

Eller skal jeg vælge en anden evt. Dali SWA12 eller ligende, eller et helt andet mærke??

Håber i kan hjælpe, evt. jer som HAR subben, kan fortælle lidt om i er tilfreds med den osv...

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 05:47 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt den - men i det mindste er det et lukket kabinet. Det er mindre kritisk end så mange andre. Men, HØR den! 5000,- er li'godt en slags penge.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har sub'en og er udemærket tilfreds med den. Den kan larme nok, når man ser film, men den kan også bruges, når man hører musik. Frekvensgangen for den kunne dog være en smule bedre.

Mvh. Kim

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

KimTherkelsen skrev:

Jeg har sub'en og er udemærket tilfreds med den. Den kan larme nok, når man ser film, men den kan også bruges, når man hører musik. Frekvensgangen for den kunne dog være en smule bedre.

Mvh. Kim

Ja det jo det med frekvensområdet, den går jo ikke vildt langt ned....

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

CRiM skrev:

Nej, ikke på papiret. Men testet med en tonegenerator fra PC'en, så giver min(e) rigeligt lyd ned til 25Hz...

Jeg har selv to og de gør da jobbet fint - de bliver udelukkende brugt til surround.

Men de bliver muligvis engang byttet til Audio Pro subs (så passer det jo sammen med resten)

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Har haft S1.2 sammen med 2.8, men efter udskiftning af 2.8 til Helicon 400, er den blevet overflødig i forbindelse med surround og er derfor blevet solgt. Helicon 400 kan nemlig gå lige så langt ned i frekvens (hvis ikke længere) end S1.2

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

CRiM skrev:

Nej, ikke på papiret. Men testet med en tonegenerator fra PC'en, så giver min(e) rigeligt lyd ned til 25Hz...

Jeg har selv to og de gør da jobbet fint - de bliver udelukkende brugt til surround.

Men de bliver muligvis engang byttet til Audio Pro subs (så passer det jo sammen med resten)

Okay, det lyder da fint... Skal du så ikke lige sælge den ene nu her???

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

CHTT:

Jeg har testet min med en CD med sinus-toner fra 20Hz til 120Hz i 5Hz skridt. Der kunne jeg konstatere, at der skulle skrues godt op for at få et ordentligt output ved 25Hz (som jeg kunne høre ). Måske skyldes det også lidt, at man er i udkanten af det hørbare område.

Mvh. Kim

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

KimTherkelsen skrev:

CHTT:

Jeg har testet min med en CD med sinus-toner fra 20Hz til 120Hz i 5Hz skridt. Der kunne jeg konstatere, at der skulle skrues godt op for at få et ordentligt output ved 25Hz (som jeg kunne høre ). Måske skyldes det også lidt, at man er i udkanten af det hørbare område.

Mvh. Kim

hmm...jeg havde overhovedet ikke problemer med at høre det. Men der er naturligvis en variabel faktor med i spilllet, som jeg ikke lige havde tænkt på: nemlig rummet! Jeg købte netop sub nr. 2 for at dække et bashul.

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

CHTT:

Bruger du dine subs når du hører musik i stereo? Jeg bruger den nemlig (kan faktisk ikke undgå det) og er lidt træt af, at det mindste man kan dele ved er 50Hz.

Mvh. Kim

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

KimTherkelsen skrev:

CHTT:

Bruger du dine subs når du hører musik i stereo? Jeg bruger den nemlig (kan faktisk ikke undgå det) og er lidt træt af, at det mindste man kan dele ved er 50Hz.

Mvh. Kim

CHTT skrev:

- jeg foretrækker min stereo helt "ren", jeg synes det nærmer sig det umulige at integrere en subwoofer perfekt...

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

KimTherkelsen skrev:

CHTT:

Mvh. Kim

Du kan sagtens høre ned til 20 Hz. Derunder virker det som om at den lyd man hører kun er fra enheden, der bevæger sig.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

okay vi er vist røget lidt "off topic" her... men den kan altså så muligvis godt komme under de 29Hz som den er opgivet til.

Men er der andre subs. i den prisklasse der er vær at kigge på???

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg da helt sikkert vælge den. Det skal jo passe sammen. jeg har aldrig hørt den. men hvad jeg har hørt så skulle den være udemærket til 5000kr. Og nu når du har købt et komplet Dali Suite setup så kan du jo nok også godt få subben for 4000kr.
Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Spider skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg da helt sikkert vælge den. Det skal jo passe sammen. jeg har aldrig hørt den. men hvad jeg har hørt så skulle den være udemærket til 5000kr. Og nu når du har købt et komplet Dali Suite setup så kan du jo nok også godt få subben for 4000kr.

Hehe.. det er helt sikkert at jeg ikke kan det, med den der råden regel HIFI-Klubben har, med at de ALDRIG går ned i pris... det er det mest sygeste sted at handle... men det er jo desværre kun dem der hadler med de produkter de har i butikken...SKOD

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hehe.. det er helt sikkert at jeg ikke kan det, med den der råden regel HIFI-Klubben har, med at de ALDRIG går ned i pris... det er det mest sygeste sted at handle... men det er jo desværre kun dem der hadler med de produkter de har i butikken...SKOD

[/QUOTE]

jeg har da selv købt et komplet Dali concept setup uden subwoofer. det ville koste ca. 12.500kr. Det fik jeg da til 10.000. Du kan jo altid spørge om det. Ekspidientet spørg jo nok ikke om du vil have den for 4000kr. da du nu har købt et komplet Dali Suite setup.

Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

CRiM skrev:

Spider skrev:

Jeg har da fået en ca. 12-15% ved køb af mit anlæg. Så det kan lade sig gøre

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Og så lige en ting. Jeg har den store suite med subben, og syntes at subben passer fint ind, både i stereo og surround...

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Spider skrev:

jeg har da selv købt et komplet Dali concept setup uden subwoofer. det ville koste ca. 12.500kr. Det fik jeg da til 10.000. Du kan jo altid spørge om det. Ekspidientet spørg jo nok ikke om du vil have den for 4000kr. da du nu har købt et komplet Dali Suite setup.

[/QUOTE]

Jeg har skam også fået noget højtalerkabel, samt banan stik med i prisen.. Men de to HiFi-klubber der ligger i Århus, har VIRKELIG nogen ekspedienter som ikke er til at snakke med...

For det første er det KUN det som HIFI-Klubben forhandler som virker.. F.eks. da jeg skulle købe forstærker, spurgte jeg til hvad de syntes om H/K forstærker sådan i forhold til NAD & Denon.. og de svinede simpelhend H/K til, der var ikke det som var i vejen med H/K.. og det syntes jeg er noget pis at gøre, for man skal sgu være lidt åben over for andre produkter også..

Og så er der det med prisen, hvis du spørger om man kan få lidt rabat eller ligende.. så er der ikke noget at snakke om der er "Prisforviring" siger de.. det koster det det koster BASTA...

Så jeg vil mene at man skal være virkelig god for at få rabat i Århus i hver fald...

Men nok om det, tror det skal være sådan en Dali suite s1.2, er lige ved at kigge lidt på brugt, men der er desværre ikke særlig mange til salg.. det skal jo være i kirsebær.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

CRiM skrev:
Men nok om det, tror det skal være sådan en Dali suite s1.2, er lige ved at kigge lidt på brugt, men der er desværre ikke særlig mange til salg.. det skal jo være i kirsebær.

Har du set på www.dba.dk ? Der er een i Kirsebær  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes