Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 18:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround højtaler B&W Vs Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 276
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan fortælle mig lidt om kvaliteten af disse 2 højtaler system?

 

Dali Suite:  http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/SYSTEM_Dali_Suite_surround_system.htm?id=57 74

 

B&W DM600: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/SYSTEM_BW_DM600_surround_system.htm?id=5775

Er disse noget værd? Eller bør jeg over veje noget andet?

 

Mvh

René

 

Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke Suite serien helt vildt godt... men tror man kan betegne Dali som en højtaler der er lidt lyse i lyden, hvor B&W'erne er meget neutrale. Det er jo nogen egenskaber som har side fordele og bagdele, og ikke mindst hvad lytteren bedst kan li!

Jeg vil nok sige at Dali'erne har en del mere sjæl end B&W, men jeg kan personligt bedst li B&W.

Man skal desuden også passe lidt på med hvad man sætter Dalierne sammen med, for jeg synes godt de kan blive en anelse hysteriske til tider, men sammen med en Denon f.eks., som i mine øre har en lidt en tam lyd, der matcher de vældig godt, hvorimod sammen med NAD, kan de somsagt blive lidt hysteriske... Men på den anden side så er der nogen der foretrækker den sammensætning, så det kommer helt an på lytteren!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

hmm det er vist omvendt, pga B&Ws metaldome (diskant), kan de godt lyde noget lyse i det, og sammen med fx Denon kan det godt blive for meget af det gode.

Og Dali/Nad kan godt blive for "mørkt", men jeg har selv haft Dali/Nad og oplevede ikke selv noget problem, men tag ind og lyt, det er det eneste rigtige



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Dali suite, dog den store serie (2.8, C0,8 R0.8) sammen med en NAD T753, og det syntes jeg spiller rigtig godt.. da jeg skulle vælge højtaler stod valgte mellem Dali Suite 2.8, B&W 604 S3, og så et sæt DLS R55 fra TC. B&W udelukkede jeg ret hurtig da jeg fik hørt de forskellige igennem... ikke at de var dårlige eller noget, men det var bare ikke den lyd jeg syntes som(svært at forklare syntes jeg). Men der imod DLS R55 og Dali suite 2.8 var begge rigtige gode i mine øre, jeg havde meget svært ved at vælge...og det blev til sidst Dali, nok mest pga. designet, da begge mærker var rigtige gode...

Kig evt. på DLS også, ved godt de er mest kendt for bilstereo osv.. men de har fået banket nogen seriøst gode højtaler sammen...og til en rimelig pris..

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM
 
mester jac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

En metaldome behøver da ikke at lyde mere "lys" end en diskant med softdome. I grundlæggene træk må det være diskantens følsomhed, og hvor meget diskanten er dæmpet fra delefilteret der afgør om en højtaler spiller "lyst eller "mørkt"

Min B&W center spiller i i hvert fald mere "mørkt" end mine jamo'er med softdome diskant.

Til top Vis mester jac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mester jac
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg betrakter også B&W 600 serien som mørk, i alle fall S3. Synes også de maler med en litt bred pensel i diskanten
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

jeg havde selv DM601erne og de var noget mere lyse end de Dali606, der afløste dem.

mine B&Wer var så de første (S1) om det så har ændret diskanten i de nyere aner jeg ikke noget om  



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

jeg ved godt at de koster lidt mere men prøv at kigge på de store Dali Suite...de er efter min menigen meget bedre end de små..
Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes