Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dali concept vs. Dali blue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hej... mangler hjælp igen

Jeg har kigget på 2 forskellige højtaller-systemer som skal spille sammen med en nad eller H/K reciever og vil derfor gerne have jeres mening.

Blue-serien indeholder: 2xDali blue 8008 gulvhøjtalere, 1xDali blue C1000LE, 2xDali blue R1000 baghøjtalere

Concept-serien indeholder: 2xDali concept 8 gulvhøjtalere, 1xDali concept CT, 2xDali concept 2 baghøjtalere

Billeder kan ses på www.hifiklubben.dk

Jeg synes efter at have studeret de to systemer på internet at blue-serien har flere fordele. Blue-serien koster derimod ca 2200 kr. mere end concept serien, så er det værd at investere de ekstra penge i blue-serien????

Mvh. Uffe Conradsen

PS: elsker dette forum

Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge
 
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
Ugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Synes ikke de giver gode svar andet end stemmer... desværre

Jeg spørger derfor lige om nogle enkle uopklarede spørgsmål:

- er det kun blue-HT der har bi-wiring? og har det stor betydning?

- Er blue-seriens baghøjtalere bedere da den har en justerbar 1" diskant?

Til top Vis Ugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ugge
 
Spider
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Concept serien har kun single-wiring. Nej jeg vil ikke mene at det har nogen betydning, tvært imod, når der kun er en terminal kan man gøre den bedre. Tror først det får en betydning når man vælger en højttaler i en lidt anden prisklasse.

Jeg tror ikke der er mange der kan høre forskel om man sætter et eller to højttalerkabler til Dali Blue 6006. Der vil måske være nogen der påstår at de kan. 

Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

personligt kan jeg bedst li designet på Concepten, men det er jo smag og behag

En herinde har lyttet på både 8008, Concept 6/8 og 6006erne og han synes 6006erne lød bedst.

Har selv haft forgængeren 606 og da jeg købte synes jeg heller ikke forskellen mellem 606 og 808 var prisen værd, faktisk synes jeg også at 606erne lød noget bedre.

Så tag ned og lyt, og glem alt om enheds størrelser og Watt og tag det sæt DU synes lyder bedst.

Mit gamle setup bestod af NAD T742+214(effekt)+531 og Dali 606, SC-7, 202 (har stadig SC-7 og 202), forgængerne til 6006,2002, og C1000



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jailbird
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej Ugge, jeg har selv stået med det valg for ikke så længe siden og kom som du kan se frem til at Concept var det rigtige for mig.

Grunden til dette valg var dels at jeg godt kunne lide designet på serien og at jeg syntes at der var bedre sammenhæng mellem center og fronthøjttalere i Concept end i blue serien, men det er jo en smagssag.

Jeg havde i første omgang også købt C2 som baghøjttalere men ombestemte mig og fik fat i et sæt C1 og det har jeg ikke fortrudt, de giver fin nok lyd til mig og er meget mere diskrete i stuen, der skal bare en skrue i væggen og så sidder de der, på C2 skal man finde et ophæng hvor de kommer lidt ud fra væggen er min erfaring og så fylder de pludselig en del mere, nu står de i kælderen på et par standere og lyder fint.

Håber at du kan bruge det her til noget men det er jo kun dig og din smag der kan afgøre hvad der er rigtigt i dit rum.



__________________
NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
Til top Vis Jailbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jailbird
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes