Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: AVR3805 ell. SR7500/SR8500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har svært ved at bestemme mig for om jeg skal vælge en Denon AVR3805 eller en Marantz SR7500....

Den vil blive brugt mest til musik/radio men oxo en stor del film/dvd... Jeg lytter mest til rock, heavy men kan også godt lide en god techno-bas! Jeg har lavet en lille sammenligning, udfra de synspunkter jeg har samlet her og der...

Håber at nogen kan hjælpe mig ud her - for jeg har virkeligt svært ved at vælge......................!!!!!!!.......!

http://bsweb.dk/avr/

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

jajajaja, rolig... lyt til dem - derhjemme !
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan finde en venlig forhandler som vil låne dig Marantz SR 7500 en weekend eller bedre, en hele uge skal du gøre det, på Denon har du jo 2 uger såfremt den købes på nettet….!

Mvh.

"Lytteren"

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Det ville være rart hvis overskriften, beskrev trådens emne, istedet for bare at råbe om hjælp.
Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Lytteren skrev:

Hvis du kan finde en venlig forhandler som vil låne dig Marantz SR 7500 en weekend eller bedre, en hele uge skal du gøre det, på Denon har du jo 2 uger såfremt den købes på nettet….!

Mvh.

"Lytteren"

Returretten gælder kun for varer der er i ubrudt original emballage - så den idé må siges at være afgivet lidt for hurtigt

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Sludder, ved fjernhandel har du 14 dage til at returnere varen, og i den tid kan du afprøve varen lige så meget du lyster.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Sludder, ved fjernhandel har du 14 dage til at returnere varen, og i den tid kan du afprøve varen lige så meget du lyster.

Sludder retur! Returnering af varer er kun juridisk bindende så længe varer returneres i "ubrugt stand". Dermed kan man hverken åbne emballagen eller prøve varen - jeg har nærlæst det der står med småt...

lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Fra forbrugerstyrelsens hjemmeside:

Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand
Der er et krav om, at du skal tilbagelevere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den var i, da du modtog den. Du må normalt godt have prøvet/brugt varen.

Det gælder dog ikke, hvis det efter varens art er åbenbart, at brugen medfører en formindskelse af varens salgsværdi, og sælgeren udtrykkeligt har gjort dig opmærksom på det. Det kan fx være tilfældet, hvis sælgeren oplyser, at en blækpatron ikke må afprøves. Derimod vil en sælger ikke kunne bestemme, at en bluse ikke må prøves.

Det samme gælder for forseglede lyd- og billedeoptagelser eller edb-programmer, hvis sælgeren udtrykkeligt har gjort dig opmærksom på, at forseglingen ikke må brydes. Bryder du alligevel forseglingen, kan du ikke fortryde.

Hvis varen er beskadiget eller forringet, uden at det er din skyld, har du alligevel ret til at fortryde.

Så længe der ikke er gjort opmærksom på forhold der begrænser fortrydelsesretten, gælder den også for receivere.

/Lennart

Til top Vis lenny100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lenny100

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

lenny100 skrev:

Fra forbrugerstyrelsens hjemmeside:

Varen skal tilbageleveres i væsentlig samme stand
Der er et krav om, at du skal tilbagelevere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den var i, da du modtog den. Du må normalt godt have prøvet/brugt varen.

Det gælder dog ikke, hvis det efter varens art er åbenbart, at brugen medfører en formindskelse af varens salgsværdi, og sælgeren udtrykkeligt har gjort dig opmærksom på det. Det kan fx være tilfældet, hvis sælgeren oplyser, at en blækpatron ikke må afprøves. Derimod vil en sælger ikke kunne bestemme, at en bluse ikke må prøves.

Det samme gælder for forseglede lyd- og billedeoptagelser eller edb-programmer, hvis sælgeren udtrykkeligt har gjort dig opmærksom på, at forseglingen ikke må brydes. Bryder du alligevel forseglingen, kan du ikke fortryde.

Hvis varen er beskadiget eller forringet, uden at det er din skyld, har du alligevel ret til at fortryde.

Så længe der ikke er gjort opmærksom på forhold der begrænser fortrydelsesretten, gælder den også for receivere.

/Lennart

Og det gøres der jo ligesom opmærksomt på på alle hjemmesider der handler med den slags... Jeg har som sagt læst det der står med småt / handelsbetingelser.....................

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

tag en kigger på begge hvor du betjener dem, JEG synes at Denonen er ALT for billig at betjene, volume knappen er i billig plast og føles for upræcis, specielt efter du lige har rodet med en Marantz. Jeg tror til Surround at Denonen har sine fordele, men i stereo tror jeg at SR7500 er bedre.

Har desværre kun hørt SR7500 og må indrømme jeg var solgt med det samme, og hvis jeg finder en pose med penge, så står der sådan en herhjemme

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Dykker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Og det gøres der jo ligesom opmærksomt på på alle hjemmesider der handler med den slags... Jeg har som sagt læst det der står med småt / handelsbetingelser.....................

Et firma's eget forsøg på at gøre reglerne skrappere er ikke juridisk bindende.

Man kan ikke stilles dårligere end loven siger.

p.s. Mig bekendt.
Til top Vis Dykker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dykker Besøg Dykker's Websted

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg startede med at være vildt hooked på en NAD T773v2... Efter at have fundet ud af at den havde aktive køleelementer gik jeg over til at kigge nærmere på Denon. Men jeg kan ABSOLUT ikke lide denon's fjernbetjening og (hyle)diskant, så derfor kigger jeg nu på Marantz eller Yamaha ;o)

Marantz SR7500/SR8500 virker yderst tiltalende, da disse er modstykkerne til Denon's AVR2805/AVR3805. Jeg mener bare at Denon bliver handlet til en ALT for høj pris, da HIFI-Klubben prøver på at gennemtrumpfe monopol på alle de varer de sælger. HFK er jo ret stolte, når de kan proklamere at de har ene-retten til at sælge et givent mærke (eks. NAD, ARGON, B&W, Deli etc). Og de er ikke blege for at sætte prisen derefter. Alle varer der sælges i HFK er ca. 10% dyrere en hvis de blev solgt andre steder - tyg lige den! Derfor handler jeg pr. definition ikke med HFK!

UPS. Der kom jeg vist lidt væk fra det oprindelige tema, men ret - dét har jeg! Lige nu er jeg lun på SR8500, da den svarer til AVR3805. Bare med den fordel at SR8500 har mulighed for at opdatere "firmware", samt en bedre fjernbetjening - hvilket er to fordele. AVR3805 har så til gengæld en grafisk equalizer til hver kanal at prale med - men hvem ved om man har brug for dette... Hmmmm.... Hmmm.....

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Dykker skrev:
NitroBlast skrev:

Et firma's eget forsøg på at gøre reglerne skrappere er ikke juridisk bindende.

Man kan ikke stilles dårligere end loven siger.

p.s. Mig bekendt.

.... sælgeren udtrykkeligt har gjort dig opmærksom på det ....

Reglerne på dette område er uklare. Sælgeren har juridisk ret til at afvise en returvare, hvis denne ikke lever op til betegnelses "ny vare" / reglerne. Man kan i dette tilfælde sige, at den enes ret ophæver den andens. Derfor kan dette kun afgøres ved civilt søgsmål - og det gider jeg hverken at spile penge eller tid på... Jeg vil bare have en AV receiver der passer mine behov og forresten; Sparker røv!

Jeg håber at forbrugerministeriet en dag vil overveje at præcisere disse "returrets"-regler, da disse rent juridisk er meget uklare. Og man kan hverken klantre sælger eller køber for at kræve sin ret!

Dertil kan man jo sige at der ikke er ret mange af os, der ønsker at købe en vare, som en anden har haft hjemme en weekend for at holde fest...... Og det ville være muligt, hvis loven skulle tages bogstaveligt - men sådan er virkeligheden altså IKKE!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes