| Forfatter |
|
LaMancha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Er i gang med at vælge nyt hifi, har kigget på rigtig mange løsninger
efterhånden, og er kommet frem til at jeg er helt tosset med B&W
lyd
Til disse B&W'er skal jeg bruge en receiver der kan trække det, har
luret meget på DM604 så jeg vil bare høre hvilken receiver i kan
anbefale. Det skal siges at det skal køre stereo til at starte med, da
finanserne ikke er ubegrænsede.
Har kigget på Denon's billige modeller, men kan de trække disse store højttalere?
Pft!
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
denons billige modeller som i 1705 og 1905 ?? eller hvad ??
kom med de modeller som du har kigget på...
__________________ And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja noget i den stil...er ikke helt da det virker som om der lidt for fesne, men hvis der er nogen der kan sige det?
Har også luret på stereo setup, dvs ikke surround, men det er en lidt anden tanke
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil ha' denon suround skal du ikke gå efter noget mindre end en
denon 2105 (som jeg ikke en gang vil sige er stor nok) sammen med de
højttalere, men nok nærmere en 2805 ...
og ellers er et godt stereo alternativ også en løsning hvis du afligvel
vil vende noget med suround... men så vil mit råd være at købe noget
brugt for ikke at miste for mange penge på noget du afligevel ikke
rigtig vil ha', også købe en suround reciver senere når pengene er til
det...
__________________ And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som et rigtig fornuftigt set up .. personligt mener jeg nu
der er meget stor forskel mellem 603 og 604 men ikke at det er meget
dumt at spare de penge...
den combi ser okay ud i mine øjne.. måske dog stadig lidt lille reciver men okay det går vel ....
ville måske vælge en 1910 dvd afspiller i stædet pga dvi udgangen .. men kommer så også an på hvad du ellers har af udstyr...
jeg har btw selv en 2105 og 602'erne som fronter, ret fin combi efter
min mening... har desvære ikke plads til nogen der er større...
men måske når man flytter i hus en gang det bliver en god ide :-)
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt nok, spiller det godt med 602 ellers? Har kun hørt 603 med en Nad 743 men jeg er bare ikke til NAD..
Grunden til jeg tænker i DVD 1400 er at 1910 siges at DVI'en ikke er for heldig, og desuden har jeg heller ikke fladskærm og får det heller ikke med alle de penge jeg skal bruge på anlæg nu her 
|
| Til top |
|
| |
gnOsis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
de spiller fint sammen i mine øre og det er jo det der tæller :-)
... jeg er heller ikke så meget til nad, men må i bagklogs
skabens ulidligt klare lys sige jeg ikke ville købe en 2105 hvis jeg
skulle tag valget igen men der imod en pioneer 1014 eller 2014, men
ikek at jeg ikke er glad for min denon føler bare jeg kunne få mere for
pengene ved de andre...
men denons er rigtig lækker og deres mic setup sjov er bare en dejlig
lille detalje som jeg efter at ha' fået det slet ikke kan se hvordan
man har kunne leve uden :-) ..
kan godt være deres dvi ikke er så heldig har ikke rigtig kigget da jeg vil ha' hdmi :-) ...
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været ejer af et sæt B&W 604 s2 som front, et sæt B&W 602 s2 som bag og en B&W LCR6 s2 som center. Dette skulle trækkes af en Denon AVR 3802, som på papiret yder 5x105 watt i 8 ohm.
Den 3802 kunne på ingen måde få noget ordentligt ud af de 604'ere, og det var næsten mere behageligt at høre på 602'eren. Med min kombination var der absolut og udtalt mangel på bund, og det blev først bedre, da jeg smed en Harman / Kardon signature 1.3 effekt på.
I mine øjne er 604 og Denon's AVR serie _IKKE_ et godt match, hvis man er kritisk med lyden, og skal bruge det i stereo også. Men altså du kan jo sagtens købe en brugt Denon Receiver og så skifte den senere til noget bedre, hvis du er så vild med de B&W'ere.
Hvad angår B&W 603 så tror jeg stadig du får problemer med at få fuldt udbytte af dit højttalerkøb med sådan en Denon receiver, og da især hvis du køber en 2105. Den er simpelthen ikke strømstærk nok, og B&W kan godt lide strøm - og masser af det. Ellers bliver bunden vattet og kedelig, og jeg fik i mine 604 ikke glæde af den så meget roste mellemtone der sidder i de speakers. Det var som om der lå et filter over hele højttaleren, indtil jeg fik mere effekt på.
Om det bare er 604'eren der er yderst problematisk på de AVR receivere, og 603 spiller godt, skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil sætte mine penge på, at 2105 er for strømsvag. Men gå efter at købe en brugt 3802 / 3803 istedet for en ny 2105, vil være mit råd, hvis du er vild med denon :).
Undskyld det rodede indlæg, det er sent... __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
|
Jeg har været ejer af et sæt B&W 604 s2 som front, et sæt B&W 602 s2 som bag og en B&W LCR6 s2 som center. Dette skulle trækkes af en Denon AVR 3802, som på papiret yder 5x105 watt i 8 ohm.
Den 3802 kunne på ingen måde få noget ordentligt ud af de 604'ere, og det var næsten mere behageligt at høre på 602'eren. Med min kombination var der absolut og udtalt mangel på bund, og det blev først bedre, da jeg smed en Harman / Kardon signature 1.3 effekt på.
I mine øjne er 604 og Denon's AVR serie _IKKE_ et godt match, hvis man er kritisk med lyden, og skal bruge det i stereo også. Men altså du kan jo sagtens købe en brugt Denon Receiver og så skifte den senere til noget bedre, hvis du er så vild med de B&W'ere.
Hvad angår B&W 603 så tror jeg stadig du får problemer med at få fuldt udbytte af dit højttalerkøb med sådan en Denon receiver, og da især hvis du køber en 2105. Den er simpelthen ikke strømstærk nok, og B&W kan godt lide strøm - og masser af det. Ellers bliver bunden vattet og kedelig, og jeg fik i mine 604 ikke glæde af den så meget roste mellemtone der sidder i de speakers. Det var som om der lå et filter over hele højttaleren, indtil jeg fik mere effekt på.
Om det bare er 604'eren der er yderst problematisk på de AVR receivere, og 603 spiller godt, skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil sætte mine penge på, at 2105 er for strømsvag. Men gå efter at købe en brugt 3802 / 3803 istedet for en ny 2105, vil være mit råd, hvis du er vild med denon :).
Undskyld det rodede indlæg, det er sent...
|
|
|
Er ejer af Powdas gamle B&W ere, og også en Denon 3802, og jeg giver ham ret...jeg synes det lød godt da jeg fik 604erne, men jeg har købt en Rotel RB 1080 (200W effekt) og nu er der virkelig kommet spark i lyden, de er ret strømsultne.....tænk over det inden du køber (en H/K eller NAD effekt købt brugt ville være en god "overbygning") __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har B&W DM603 s3 på en Denon AVR1803, og jeg må sige at der er -for det meste- strøm nok (opgivet til 6 x 85 w / 8 ohm).
Da jeg hørte højttaleren hos HFK var det på en Nad T743 og det lød helt forkert, meget uinspirerende og dødt. På Denon PMA1500R og AVR2803 lød det uendelig meget bedre..
Men da det jo er bas enheder der har størst behov for strøm, kan det da godt være at 604'erne kræver noget mere power.
Jeg bruger en del af stuen på 12-14 m^2, og jeg synes jeg har rigeligt bas, og jeg har prøvet at indrage hele stuen, så jeg kommer op på ca 35 m^2, og der er stadik nok bas, uden brug af loudness og adre crap-DSP funktioner.
Det betyder da en del for valg af anlæg hvilket rum det skal bruges i eller hur?
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres gode indlæg, bliver sq nødt til at høre det setup så...
Der er ikke andet at gøre jo, det er øret der tæller ;-)
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaMancha skrev:
Tak for alle jeres gode indlæg, bliver sq nødt til at høre det setup så...
Der er ikke andet at gøre jo, det er øret der tæller ;-)
|
|
|
Der hsr du helt ret - de er tit svært at beslutte sig ud fra papir, en lytte test det er det der skal til, men pas på for de dyre ting lyder rigtig godt 
Hans
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er helt rigtigt, men også fedt!
|
| Til top |
|
| |
kim07 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv 604s3 har hørt dem med Denon 3805 det lød godt men så hørte jeg dem med Nad 163v2/t973 der var en verden til forskel efter min smag jeg mangler ikke bas men det kræver en del at håndtere et sæt 604s3 så jeg ville prøve at høre dem sammen med noget Nad.
__________________ Mit Nad B&W og Denon Anlæg
|
| Til top |
|
| |