| Forfatter |
|
Bogart Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...nu er tiden langsomt ved at være inde til at jeg snart skal erhverve mig mit første surround system...men hvilket?
Når jeg kigger i Bilka, Føtex og andre reklame blade, ser jeg ofte flotte surround systemer til 5,6,7.000,- med 100w udgangseffekt osv, MEN er de ligeså gode som hvis man køber - lad os sige såkaldte løsdele - fra HIFi shops?
Oplysninger:
Jeg lægger mit budget på omkring 10.000,-
Systemet skal bruges til at se film på.
Jeg regner med i den senere fremtid at købe en Z3 projektor.
Lyden må gerne imponere vennerne :) Og tage alle de gængse og nye lydformater George Lucas og de andre har sat på markedet.
Hvis i har spørgsmål for bedre råd...spørg da endelig
Bogart
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et komplet surroundsystem til 10.000kr er ikke umuligt...men ville overveje at købe brugt...dobbelt så meget for pengene __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bogart skrev:
| Når jeg kigger i Bilka, Føtex og andre reklame blade, ser jeg ofte flotte surround systemer til 5,6,7.000,- med 100w udgangseffekt osv, MEN er de ligeså gode som hvis man køber - lad os sige såkaldte løsdele - fra HIFi shops? |
|
|
NEJ! (Så klart kan det siges)
Bogart skrev:
| Jeg lægger mit budget på omkring 10.000,- |
|
|
Hvor meget skal de 10.000 dække?
5 Højtalere, subwoofer, receiver/forstærker, dvd afspiller?
Prøv søgefunktionen (eller kig gamle tråde igennem), der er ofte forespørgsler på systemer i denne prisklasse.
Ofte bliver de mindre Denon receivere anbefalet, sammen med Dali's concept serie. Start evt. også uden sub og køb den senere. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Bogart Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Budgettet på de 10.000,- er inkl. 5 højtalere, subwoofer, receiver/forstærker. Og ikke dvd afspilleren.
Vidste ikke om det betød noget hvilken dvd afspiller man brugte...har jo et par stykker i forevejen. Men når jeg tænker over det, så er dvd afspilleren vel med til at uddelegere de gængse lydformater, som jeg nævnte tidligere, igennem receiveren ...eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle DVD afspillere kan udsende alle formater, du skal dog ikke fokusere så meget på FORMATER men mere på KVALITET.
Men som sagt, kig de eksisterende tråde igennem. Du er langt fra den første der spørger efter et system i denne prisklasse. Skulle du efterfølgende have mere specifikke spørgsmål, plejer folk at svare mere 'flittigt' . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Bogart Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...har siddet og surfet her lørdag nat...
Men lige et par spørgsmål først...
Kan man nøjes med 5 højtalere til en 7 kanals forstærker? Skal den have en omstilling til det eller hvad?
Hvad er bedst...at finde den ønskede forstærker og derefter højtalerne eller omvendt?
Jeg spørger fordi jeg til at starte med har fundet en Denon AVR-2105 7- Kanal-A/V-Receiver med Auto Setup og Pro Logic IIx. til ca. 3.500,-
http://www.hifi-regler.de/shop/denon/denon_avr-2105_silber.p hp
Tror i den kan imponere vennerne og ikke mindst mig ?
Det var lidt mere specifikt...og nu viljeg prøve, at blive lidt mere klog på de andre tråde...
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sagnens bruge 5 højtalere på en 7 kanals forstærker, det indstiller man bare i menuerne.
Om du skal starte med højtalere eller forstærker kommer an på dig, skift det du er mest utilfreds med i dag.
Om en AVR-2107 kan imponere dig og dine venner skal jeg ikke kunne sige, men jeg er sikker på at det er et rigtigt godt bud. Auto setup er ret godt hvis man ikke er så meget inde i det (så finder den selv ud af du kun har 5 højtalere ).
Bare fyr løs hvis der er andet, jeg svarer dog ikke igen før i aften (men andre gør måske ). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
alwes Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille Denon receiver bliver du garanteret glad for. Har selv en knap 3 år gl. l6o3 som kører fint. Men bortset fra det støtter jeg rådet om brugtkøb, blot synes jeg at for mange forlanger for meget for det brugte, men det er jo en smagssag. God fornøjelse Allan
__________________ Se film på Prosonic 903 dvd
|
| Til top |
|
| |
Bogart Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Man kan sagnens bruge 5 højtalere på en 7 kanals forstærker, det indstiller man bare i menuerne.
Om du skal starte med højtalere eller forstærker kommer an på dig, skift det du er mest utilfreds med i dag.
Om en AVR-2107 kan imponere dig og dine venner skal jeg ikke kunne sige, men jeg er sikker på at det er et rigtigt godt bud. Auto setup er ret godt hvis man ikke er så meget inde i det (så finder den selv ud af du kun har 5 højtalere ).
Bare fyr løs hvis der er andet, jeg svarer dog ikke igen før i aften (men andre gør måske ). |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bogart Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
HEHE...har ikke noget jeg kan skifte...det er som sagt mit første surround anlæg, men jeg har gjort op med mig selv, at jeg vil finde receiveren først.
Bare fyr løs hvis der er andet, jeg svarer dog ikke igen før i aften (men andre gør måske ).
Vender tilbage senere...skal lige surfe lidt mere...finde nok 3-4 stk at vælge imellem. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bogart Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
alwes skrev:
| En lille Denon receiver bliver du garanteret glad for. Har selv en knap 3 år gl. l6o3 som kører fint. Men bortset fra det støtter jeg rådet om brugtkøb, blot synes jeg at for mange forlanger for meget for det brugte, men det er jo en smagssag. God fornøjelse Allan |
|
|
Ja...det er netop det jeg er bange for...at de tager for meget...jeg ved ikke en hattens fis meget om det endnu.
Mener du brugt hos private eller forhandlere...tænker på garantien.
Ved ikke hvordan man tester om det brugte, man kigger på, er godt eller skidt. Kan jo være det lyder helt fint, men brænder sammen, når jeg kommer hjem. Uha uha.
|
| Til top |
|
| |
alwes Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os slå fast, at de fleste er flinke og årlige, ligesom brugtvognsforhandlere. Der hører du kun om de måske lo% uærlige, men aldrig om alle de ærlige. Jeg kender en del der har handlet over hele landet via nettet her og pr. post og været godt tilfredse, men desværre har der da også været et par missere. Men det er selvfølgelig folk der er gået efter en bestemt vare som de måske har været på udkig efter. Jeg har netop opgraderet med en brugt center( ikke fra nettet). Men inden havde jeg givet bud på nogle her i forummet, men med halvnegativt svar. Men efter, at jeg handlede til anden side, og der gik nogle dage, var der nogle der vendte tilbage. Nu har jeg handlet meget med disse ting i gamle dage, så jeg synes det er sjovt nå der går kræmmer i en. Jeg kunne anbefale en tur i HFK når du er ny, men jeg kan se at det er en udenlandsk side du har søgt priser på. Mange handler uden problemer i tyskland, men jeg ville nok begynd herhjemme med 2 års garanti og vejledning. Allan
__________________ Se film på Prosonic 903 dvd
|
| Til top |
|
| |
Bogart Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
alwes skrev:
| Lad os slå fast, at de fleste er flinke og årlige, ligesom brugtvognsforhandlere. Der hører du kun om de måske lo% uærlige, men aldrig om alle de ærlige. Jeg kender en del der har handlet over hele landet via nettet her og pr. post og været godt tilfredse, men desværre har der da også været et par missere. Men det er selvfølgelig folk der er gået efter en bestemt vare som de måske har været på udkig efter. Jeg har netop opgraderet med en brugt center( ikke fra nettet). Men inden havde jeg givet bud på nogle her i forummet, men med halvnegativt svar. Men efter, at jeg handlede til anden side, og der gik nogle dage, var der nogle der vendte tilbage. Nu har jeg handlet meget med disse ting i gamle dage, så jeg synes det er sjovt nå der går kræmmer i en. Jeg kunne anbefale en tur i HFK når du er ny, men jeg kan se at det er en udenlandsk side du har søgt priser på. Mange handler uden problemer i tyskland, men jeg ville nok begynd herhjemme med 2 års garanti og vejledning. Allan |
|
|
Ja...hvad udlandet angår har jeg ombestemt mig...køber indenlands Og betaler det extra for nemmere service og garanti.
Jeg researcher lige videre indtil jeg finder det jeg finder...så kan jeg jo altid finde ud om det skal være brugt eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Bogart Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Starter lige en ny og frisk tråd:
Hvilken forstærker...3-5 k
|
| Til top |
|
| |
wigant Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tapeconnection har i øjeblikket nogle gode tilbud på Yamaha.
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp
Har for nylig selv købt en 650 som jeg er meget tilfreds. Dog er dette min første receiver, så jeg har ikke det store at sammenligne med . Den er også 7-kanals med autosetup - og så har den mange sjove DSP funktioner som man kan lege lidt med
|
| Til top |
|
| |