| Forfatter |
|
JimmyS Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Yamaha RX-V 2500 reciever, DALI 7A front, B&W DM603 bag, og en stor B&W center, alle 8 OHM. Jeg har endnu ingen subwoofer
Når jeg hører surround rimeligt højt og der kommer høje spidser, slår recieveren fra, og når jeg tænder den igen står der "CHECK SP WIRES", hvilket ifølge manualen betyder at jeg skal checke højttaler kablerne.
Jeg har kørt den automatisk setup med YPAO, og der vises ingen fejl
Jeg har checket alle højttaler kablerne, og kan ikke finde nogen fejl.
Jeg spekulere på, om en af højttalerne har en intern fejl, som gør at de ikke i alle situationer er på 8 OHM, og om det så er det der får recieveren til at slå fra.
Kan man måle det, hvis man ellers har et multimeter der kan måle så lave modstande, eller er der nogen gode idéer ??
Når den slår fra, hører jeg ca. 25 db fra maksimum lyd, så jeg synes det burde kunne lade sig gøre ......
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder mystisk har du prøvet kun med fronterne tilsluttet evt eller ved udelukkelses metoden med en afgangen
__________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne lyde som om at der måske er to højttalerkabler som rører hinanden, altså den afisolerede del af kablet.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lau16 skrev:
| Lyder mystisk har du prøvet kun med fronterne tilsluttet evt eller ved udelukkelses metoden med en afgangen |
|
|
Jeg har prøvet kun med fronterne, der er der ingen problemer ....
Jeg kan godt prøve at koble en højttaler fra af gangen, og se hvad der sker.
Det sker der vel ikke noget ved, recieveren regner jo med at alle er tilsluttet ?
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan også skyldes, at din receiver er sat op til at køre med små højtalere, selvom der er store HT'ere tilsluttet.
Hvis ikke du får noget ud af at checke dine kabler, eller udelukke hver enkelt HT, så prøv at sætte HT'erne manuelt op i din receiver, og sørg for at sub'en er slået fra... __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
| Det kan også skyldes, at din receiver er sat op til at køre med små højtalere, selvom der er store HT'ere tilsluttet. |
|
|
Jeg har meget svært ved at se hvorfor det skulle give problemer? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun ved surroundlyd eller også ved musik? Og står volumen på -25 dB når det sker?
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun oplevet det ved surround, om det også er ved stereo må jeg lige teste ... ( Jeg har prøvet med kun fronterne der er der ingen problemer)
Den står på -15 - -20 når det sker (Mener den kan gå til +10 db)
Jeg får nok først testet det i weekenden, når jeg har sendt konen og børnene i haven ....
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der ikke noget med en ohm omskifter på sådan en yamaha? og er den sat rigtigt ?. Mener der en tabel på reciveren som beskriver hvad den skal stå på. Men HUSK at slukke reciveren inden du skifter på kontakten <--meget meget vigtigt
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
LilleNørd skrev:
| Hej
Er der ikke noget med en ohm omskifter på sådan en yamaha? og er den sat rigtigt ?. Mener der en tabel på reciveren som beskriver hvad den skal stå på. Men HUSK at slukke reciveren inden du skifter på kontakten <--meget meget vigtigt |
|
|
På min receiver skal man skifte ohm/impedans i menuen - under højtaler-setup. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LilleNørd skrev:
|
Er der ikke noget med en ohm omskifter på sådan en yamaha? og er den sat rigtigt ?. Mener der en tabel på reciveren som beskriver hvad den skal stå på. Men HUSK at slukke reciveren inden du skifter på kontakten <--meget meget vigtigt
|
|
|
Den har et menupunkt hvor man kan sætte impedansen til 6 eller 8 ohm. Men jeg er lidt bange for at reciveren ikke kan trække højttalerne ved de niveaer der ønskes. Ellers er jeg lidt blank mht. hvad der kan være galt. Hvis den da ikke er defekt.
|
| Til top |
|
| |
JimmyS Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu har jeg da identificeret at det er centerhøjttaleren den er gal med .....
Det er en B&W CC6
Hvis jeg skruer ned for lyden på center, og fyrer helt op, så er der ingen problemer .....
Nu har jeg gjort det, at jeg har sat recieveren til at det er "6 ohm eller højere" højttalere der er tilsluttet, hvilket jo også er rigtigt 8 Ohm er højere end 6 ohm, og det har tilsyneladende fjernet problemet .....
Det lyder vel egentligt fornuftigt, hvis den regner med at det er 8 ohm højttalere, men en af dem er 6-7 ohm, så skal den jo hellere reagere end brænde sammen
Jeg vender tilbage hvis det sker igen ....
|
| Til top |
|
| |