Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 17:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Bose lifestyle - med livet som indsats :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Som nævnt, med livet som indsats , forsøger jeg endnu engang at få et seriøst bud på et alternativ til Bose Lifestyle 48.

Jeg ved at emnet har været oppe flere gange tidligere, og jeg har trampet alle tidliger tråde igennem uden at finde det jeg søger.

Man kan sige meget om Bose produkter, hvilket mange i øvrigt også gør, men jeg er faldet for de ultra kompakte højtalere i samme størrelse hele vejen rundt, cd, dvd, radio og hd i een boks med et smart design.

Hvem kan komme op med et tilsvarende system i super kvalitet til en billigere penge end Bose?

Kriterierne er følgenden:

1 alt i et boks med radio, cd, dvd og evt. hd optager.

1 surroundhøjtalersæt med 5 ens højtalere, der ikke er større end Boses + en fornuftig sub.

Hvis nogen kan komme op med et fornuftigt alternativ, så angiv venligts modelnavn, pris og evt. link til producentens hjemmeside, eller hvor jeg kan se udstyret.

Jeg er fuldt ud med på, at for de 40 kilo et Lifestyle 48 anlæg koster i DK, kan man få meget bedre hi-fi udstyr, men det er som sagt ikke et større hi-fi anlæg jeg er på jagt efter, design + kompakt størrelse har høj prioritet og selvfølgelig spiller ydelsen også ind.

Som sagt jeg håber, at I kan komme med et par seriøse forslag, og er med på hvad det er jeg søger.

Mvh. Anders

Til top Vis Viffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viffer

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 August 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

En mulighed, for højttalernes vedkommende er B&W's in-wall højttalere:

http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Hoejttaler/InWall_ho ejttaler.htm

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 August 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Et ganske fortrinligt system fra Logitech til 1100 kr!:

http://www.bbec.dk/ProductDetail.asp?ProductID=742

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 05 August 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Viffer skrev:

Hej alle!

Som nævnt, med livet som indsats , forsøger jeg endnu engang at få et seriøst bud på et alternativ til Bose Lifestyle 48.

Jeg ved at emnet har været oppe flere gange tidligere, og jeg har trampet alle tidliger tråde igennem uden at finde det jeg søger.

Man kan sige meget om Bose produkter, hvilket mange i øvrigt også gør, men jeg er faldet for de ultra kompakte højtalere i samme størrelse hele vejen rundt, cd, dvd, radio og hd i een boks med et smart design.

Hvem kan komme op med et tilsvarende system i super kvalitet til en billigere penge end Bose?

Kriterierne er følgenden:

1 alt i et boks med radio, cd, dvd og evt. hd optager.

1 surroundhøjtalersæt med 5 ens højtalere, der ikke er større end Boses + en fornuftig sub.

Hvis nogen kan komme op med et fornuftigt alternativ, så angiv venligts modelnavn, pris og evt. link til producentens hjemmeside, eller hvor jeg kan se udstyret.

Jeg er fuldt ud med på, at for de 40 kilo et Lifestyle 48 anlæg koster i DK, kan man få meget bedre hi-fi udstyr, men det er som sagt ikke et større hi-fi anlæg jeg er på jagt efter, design + kompakt størrelse har høj prioritet og selvfølgelig spiller ydelsen også ind.

Som sagt jeg håber, at I kan komme med et par seriøse forslag, og er med på hvad det er jeg søger.

Mvh. Anders

Hej,

du skriver :: Hvem kan komme op med et tilsvarende system i super kvalitet til en billigere penge end Bose.

Jeg ved ikke om du ved meget om hifi siden du skriver et system i super kvalitet, er det noget du selv ved noget om  eller.???, har aldrig selv hørt det anlæg som du snakker om her.

Du skriver om at komme med et alternativ og ydelse, så kunne det jo være sjovt at høre hvad det super Bose yder, er det 6*100w eller 6*150w eller mere da du jo snakker om at det koster 40k.

Skriv lidt mere om dit anlæg, kunne godt tænke mig at vide hvad din Recierver vejer, har søgt mange steder men kan intet teknisk finde om den så det er jo ikke helt nemt at komme med andre muligheder.

Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik

Jebber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2004
Sendt: 05 August 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne her?:

http://xs01.denon2.jp/s301_101/

http://www.hifiklubben.com/dk/Nyheder/detail/1552.htm

_________
  Jebber

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jebber skrev:

Hvad med denne her?:

http://xs01.denon2.jp/s301_101/

http://www.hifiklubben.com/dk/Nyheder/detail/1552.htm

_________
  Jebber

Det ser da ret fornuftigt ud. Jeg tror vi har en vinder. Og mon ikke det kan fås for omkring 10.000 kr?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Hej!

Til Poul-Erik - jeg ved ikke om du har misforstået mit indlæg, men til din info, så har jeg godt styr på hifi generelt, jeg har udstyr stående for ca. 70 t.kr. Jeg tror godt jeg ved hvor du er på vej hen - men diskussionen om hvorvidt Bose er god kvalitet eller ej, var ikke meningen med denne tråd. I øvrig måles god kvalitet næppe i watt.

Ellers er bedste bud indtil nu nok Denons S301, men det har så kun 2 kanaler.

Jeg har selv haft lidt kig på Jamos DVR50 system - eneste mangler er en HDMI udgang og indbygget hardiskrecorder. Home Cinema har kåret systemet til "System of the year" i 2004.

Forslag er fortsat meget velkomen - det er altså elegante alt i et surroundsystemer, hvor materialevalg og finish er i top, som jeg er på jagt efter. Prisen er ikke altafgørende, men systemer til unde 5 t.kr. opfylder næppe mine krav mht. kvalitet.

Mvh. Anders

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser det prøver du at finde den ultimative definition på cirklens kvadrat.

Du anfører at systemer til under fem tusinde ikke vil leve op til dit kvalitetskrav, mens du mener at det gør Bose's system til 40 tusinde.

Jeg tror at du vil få svært ved at finde opbakning til den logik.

Jeg forstår godt dit dilemma, og løsningen er nok at finde det kompromis der er nødvendigt, som med cirklens kvadratur, at man kan komme tæt på men ikke helt i mål.

Sagt på en anden måde: Der er så mange små fixe systemer derude som, til en langt lavere pris, spiller Bose systemet hen hvor peberet gror. Og lur mig om ikke du ved at gå en tur ud i den virkelige verden finder det du leder efter ved at lytte og kigge på tingene i et større perspektiv end det du kigger gennem nu.

For eks: Det lille Locitech system med en lille integreret surround DVD-reciever som Denon AVD 500-SD eller en NAD L53. Du kan selvfølgelif også kigge på andre højttalere som AudioPro Allroom, som leverer varen i et lille og meget flot design. 

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Nu skal jeg ikke være ordklver, men det er altså Altec Lansing, og ikke Logitech du har vist her 

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

mka2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Viffer skrev:

Jeg har selv haft lidt kig på Jamos DVR50 system - eneste mangler er en HDMI udgang

Har Bose systemet HDMI? Jeg kan ikke se det fremgår af deres hjemmeside (måske er det bare mig).

/Michael
Til top Vis mka2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mka2004

Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hej Sund

Du har ret - det vil blive et kompromis, ret beset kan disse alt i et systemer vel ikke betegnes som hifi, og ingen af dem vil præstationsmæssigt nå et full size hifi system til sokkeholderne, men det er det vel realsistisk heller ingen der forventer?

Mht. anlæg under 5 t.kr. og kvalitet, så tænkte jeg i første omgang på, at de ofte har en plastik finish, som jeg ikke kan holde ud at se på i længere tid.

I er lidt ude efter det her Bose anlæg - lad mig slå det fast een gang for alle - jeg køber IKKE et Bose anlæg, det er simpelthen for dyrt. Når det er sagt, så mener jeg stadig, at de ud fra et funktionelt og designmæssigt synspunkt har et godt produkt, der vil kunne opfylde de fleste af mine behov.

Boses kubehøjtalerne synes jeg personligt, er nogle af de flotteste kompakte højtalere der er lavet til dato - læg mærke til, at jeg intet skev om hvordan de spiller .

Mvh. Anders

Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Nej, Boses system har ikke HDMI.

Boses anlæg var blot et eksempel på den type produkt jeg søger.

Det optimale ville være cd, dvd, radio, DAB, hd-recorder og HDMI udgang, alt samlet i en boks, og så et sæt fornuftige surroundhøjtalere + sub.

Jamos DVR50 kommer nok tættest på det jeg søger.

Denons S301 og Kef's Instant Theatre er to bud på 2.1 systemer, der simulerer surround lyd i 2 kanaler plus sub.

Mvh. Anders

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Svend P skrev:

Nu skal jeg ikke være ordklver, men det er altså Altec Lansing, og ikke Logitech du har vist her 

Pinligt! Og jeg har dem endda selv i 2 kanals udgaven til min PC.

Viffer, jeg tror ikke du har set dem i virkeligheden. De er lavet i lækker alu, og virker bestemt ikke billige. Tænk desuden på at der er markant lavere avancer i computerbranchen, så du får meget mere for pengene her.

Edit: PS. "Ordkløver" staves klØver, ha ha ha. Svend P - DonJensen 1:1

maller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 August 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Mht. Kef's Instant Theatre, så kan jeg sige at det lyder forbavsende godt, jeg vil faktisk vove at sige det spiller langt bedre, end flere af de 5.1 anlæg i samme prisklasse og design. MEN det giver ikke meget volume af sig, men kanon effekter i "bagkanalerne", og god bund i sub´en.

Til top Vis maller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maller

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hvad med Gallo? 
http://www.6moons.com/audioreviews/gallo4/ti.html
Det ser da fikst ud :)
Gallo fåes sågar her i dannevang og det koster vist under 40K.
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

THX1138
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Det eneste jeg lige kan komme på er Linn Movie og så nogle passende højttalere. Evt system audio eller Linn måske
Til top Vis THX1138's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THX1138

Viffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hmm - de her Gallo eller A'Diva Ti, som modellen vist hedder, ser virkelig interessante ud - det den type produkter, som jeg søger.

Produktet får gode anmeldelser, finishen stinker af kvalitet, især i rustfri stål, og så koster de ikke spidsen af en jetjager - 2.995 DKK pr. stk. + 6.995 for en 400W sub.

Linn Movie er et lækker produkt, men også lidt pebret - små 30.000 DKK mener jeg sådan en lille kasse står i.  Men helt klar - den skal med i overvejelserne.

Tak for info - det begynder at ligne noget nu.

/Anders

Obii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 10 August 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Arcam Solo kunne også være et bud (og det spiller ganske udmærket)

Af små højttalere bør Kef KHT2005 nævnes -de spiller ganske fremragende til prisen (og lige nu er de vist endda sat ned)

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 10 August 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hvad med Zitech's nye medie PC? Så har du stadig ca. 30 Kilo og købe højttalere for...

Rune

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes