Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 20:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha RX-V2600 specs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 September 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Yamaha svarer Pioneer, and then some  Den ikke bare konverterer, men scaler også

http://forums.audioholics.com/forums/showthread.php?p=95955# post95955

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Nice.

Men du kan ikke bruge de funktioner med mindre du har et TV der kan tage HDMI, vel? Eller en projektor?
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 September 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke rukket at lese alle trådene om 2600, og jeg regner med at det kommer mere information efter CEDIA.

Men det ser ud som om RX-V4600 er foreldet allerede før den kom på markedet, det går bare hurtigere, og hurtigere når det gelder receivere

disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 September 2005 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Nogen der har et gæt på hvornår den vil ramme det danske marked??

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 September 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Har ikke set nogen dato. Men jeg er lidt skuffet over den, det ser ud som om Yamaha ennu ikke har opdateret YPAO. HK, Pioneer og Denon har nå romkorrektioner der er langt mere avancerede.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 05 September 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Det tvivler jeg på !
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 September 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Øhm, så vidt jeg har forstået er YPAO noget af det bedste der findes? Jeg læste mig da frem til at YPAO i Yamaha RX-V1500 gav tilsvarende funktioner i Pioneer VSX-2014i baghjul .. men det kan jeg naturligvis have misforstået :)
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 06 September 2005 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Næh, Høegh du har læst rigtig.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2005 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale at lese nogle reviews, og krydre med manualene for nogle nyere HK, Pioneer og Denon. Kort fortalt så ser romkorrektionen i de nye Yamaha ud til at være den samme som har vært i brug siden RX-V1400. Både HK's, Pioneer's og Denon's er langt mere avanserede med ting som nærfeltsmålinger, korrektion af sub, 33 båndskorrektion af stående bølger, etc. De nye Pioneer har bla 3 forskellige filtre, jeg har ennu ikke forstået 100% hvad de forskellige gør.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne umiddelbart ikke se noget om om den kunne dekode et ukomprimeret DTS signal i 7 kanaler? Er det næsten ikke et minimumskrav i dag hvis man skal købe en dyr reciever, og være sikker på at den kan fungere sammen med blu-ray DVD (eller hvad det næste nye format nu bliver)?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jeg kunne umiddelbart ikke se noget om om den kunne dekode et ukomprimeret DTS signal i 7 kanaler? Er det næsten ikke et minimumskrav i dag hvis man skal købe en dyr reciever, og være sikker på at den kan fungere sammen med blu-ray DVD (eller hvad det næste nye format nu bliver)?

Der findes endnu intet udstyr på markedet der understøtter DTS-HD og Dolby Digital+.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 September 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Jeg vil anbefale at lese nogle reviews, og krydre med manualene for nogle nyere HK, Pioneer og Denon. Kort fortalt så ser romkorrektionen i de nye Yamaha ud til at være den samme som har vært i brug siden RX-V1400.

Det kan godt ske det ser sådan ud, men sådan er det ikke. Én af forskellene fra RXV 1400 til 1500 var f.eks. mulighed for at lave flere målinger og bruge et gennemsnit, i stedet for at lave kompensationen ud fra én placering. Desuden er Yamaha'ens equalizer parametrisk, hvilket alt andet lige bør være en fordel frem for en grafisk equalizer.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Svend P skrev:

Der findes endnu intet udstyr på markedet der understøtter DTS-HD og Dolby Digital+.

Ok, det vidste jeg ikke. Men hvis man nu skal ud og bruge måske 15 K på en reciever i dag (som Yamaha'en nok kommer til at koste), burde man så ikke overveje om man skulle vente lidt til der kom en model der kunne?

Normalt skal man jo ikke bare hele tiden vente på udviklingen - så kan man vente hele livet. Men her er der trods alt er format som man VED kommer inden for et år(?)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 September 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Otto: Jeg har haft en RX-V1500, og er ellers en der leser instruktionene, men ikke på noget tidspunkt kunne jeg se en sådan mulighed? Det jeg ved er forskellen mellom 1400, og 1500 er tiden det tager at køre YPAO opsettet. Nogle andre forskeller har jeg aldrig fundet nevnt nogle steder?

Svend P: 2600's vejledende pris er kun $300 mere enn for 2500, så den burde ikke blive så dyr.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 September 2005 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Normalt skal man jo ikke bare hele tiden vente på udviklingen - så kan man vente hele livet. Men her er der trods alt er format som man VED kommer inden for et år(?)

Jo, det bør man nok. Dét man kan sige er at man ikke ved hvor meget filmproducenterne rent faktisk har tænkt sig at bruge formatet, og køber man en receiver med 7.1 input, så er man da ikke helt brændt af. Hvis producenterne af Bluray afspillere tænker sig bare en lille smule om, så vil de naturligvis levere dem med indbyggede dekodere til DTS-HD.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Otto, TC skrev:

Svend P skrev:

Ok, det vidste jeg ikke. Men hvis man nu skal ud og bruge måske 15 K på en reciever i dag (som Yamaha'en nok kommer til at koste), burde man så ikke overveje om man skulle vente lidt til der kom en model der kunne?

Det er netop derfor jeg holder mig til en forforstærker med 7.1 analogt input.

Man skal alligevel skifte afspiller når et nyt format kommer og så skal man bare sørge for at købe en afspiller med dekoder indbygget. Så skal man ikke bekymre sig om ens dyre forstærker/reciever/forforstærker er out-dated om et år.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 06 September 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

I-link - hvor højt skal det prioritetes.

Som det fremgår har RX-V2600 ikke I-link, mens dette er at finde i storebroderen RX-V4600. Derimod er der ikke analog til digital billedkonvertering i V4600, mens dette er at finde i RX-V2600.

Der er ikke scaler i RX-V4600 mens dette er at finde i RX-V2600

Sammenfatning:

RX-V2600            RX-V4600

I-Link                                             Nej                                Ja
Konverting analog/digital                  Ja                                  Nej
Scaler                                             Ja                                  Nej
7.1 Input                                           ?                                  5.1

Hvilken af disse recievere er det bedste valg? Jeg forestiller mig at opkonvertering af analog til HDMI ikke er så afgørende, da det eneste der vindes herved er at "spare" et component kabel. At der er Scaler i RX-V2600 er vel heller ikke afgørende. Ville man ikke foretrække at lade projectoren scale eller kilden (DVD'en)?)

Hvilken af disse recievere er det bedste valg?
Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 September 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

bird skrev:

Hvilken af disse recievere er det bedste valg? Jeg forestiller mig at opkonvertering af analog til HDMI ikke er så afgørende, da det eneste der vindes herved er at "spare" et component kabel. At der er Scaler i RX-V2600 er vel heller ikke afgørende. Ville man ikke foretrække at lade projectoren scale eller kilden (DVD'en)?)

Det afhænger vel af hvad man prioriterer højest. Hvis lyden er vigtigst køber man naturligvis RXV 4600. Hvis billedet fra DVD er vigtigst er det hip som hap, da det bedste billede alligevel fås ved at køre signalet direkte i projektoren. Hvis magelighed er vigtigst, ELLER billedkvalitet fra andre kilder er vigtigt, så har RXV 2600 et forspring - mht. andre kilder, så tænker jeg på at alt efter projektoren, så kan det godt være en fordel at bruge scaleren i receiveren i stedet for i projektoren.

Har man en DVD der ikke leverer en god billedkvalitet, og man derfor i princippet ville få noget kvalitetsmæssigt ud af at bruge scaleren i receiveren, så skal man købe en ny DVD!

bird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Sendt: 06 September 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Otto - tak for svaret.

Angående billed fra DVD direkte til projektor via HDMI for optimal billedkvalitet - helt enig heri. Jeg er dog forvirret, da der er nu er recievere der tilbyder HDMI switching (både rxv2600 og rxv4600). Jeg ville forvente at en switching ikke ville medføre noget kvalitetstab (eller under alle omstændigheder kun marginalt og ikke synligt for det blotte øje), da det blot er "2 stik der sættes sammen via en fordelerboks". - Tager jeg helt fejl her eller??

Jeg ser fordele i at samle mine HDMI-signaler i recieveren og sende dem via ét kabel til projectoren (ex DVD, HD/DVD recorder og PS3 :-) - jamen det var jo hele tre ting og der er kun 2 inputs i recieveren.  )
Til top Vis bird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bird

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 September 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

bird skrev:

Angående billed fra DVD direkte til projektor via HDMI for optimal billedkvalitet - helt enig heri. Jeg er dog forvirret, da der er nu er recievere der tilbyder HDMI switching (både rxv2600 og rxv4600). Jeg ville forvente at en switching ikke ville medføre noget kvalitetstab (eller under alle omstændigheder kun marginalt og ikke synligt for det blotte øje), da det blot er "2 stik der sættes sammen via en fordelerboks". - Tager jeg helt fejl her eller??

Nej, det har du helt ret i.

bird skrev:
Jeg ser fordele i at samle mine HDMI-signaler i recieveren og sende dem via ét kabel til projectoren (ex DVD, HD/DVD recorder og PS3 :-) - jamen det var jo hele tre ting og der er kun 2 inputs i recieveren.  )

Netop, det er kun et spørgsmål om at spare et enkelt kabel, der er ingen, eller i hvert fald meget lille, fordel ved at opskalere composite/s-video/component til højere end component i receiveren - medmindre scaleren i projektoren er ringe.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes