| Forfatter |
|
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg sidder og overvejer at få mig en ny surround receiver. Jeg bevæger
mig i prisklassen 3000-4000 kr., men jeg står ikke med pengene nu, så
det er ikke aktuelt pt. Men ville gerne have nogen ord med på vejen.
Det gør ikke så meget at det er brugt! Jeg har selv kigget lidt på
Marantz, og det ser vildt lækkert ud! Den jeg har nu er en Onkyo
TXDS484 som egentlig klarer det rimelig godt, men vil prøve noget
andet. Højttalerne er System Audio.
Et par krav:
-Skal helst have mulighed for at køre 7.1 (om ikke andet så i hvert fald have pre-out til de 2 sidste kanaler).
-Skal kunne fåes i sort.
-Max. 4000 kr.
-Skal have pre-out og helst til alle kanaler.
-Skal have optiske/digitale indgange.
-Skal selvfølgelig lyde godt  .
-Helst ikke for meget plastic!
Kom med nogen forslag. Så har jeg lidt at tænke over.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 05:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se om du kan finde en NAD T763v2 BRUGT. Den skulle vist nok være pengene værd, så vidt jeg ved.
Michael
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge på Yamaha evt. brugte de er pokkers stabile og er ret kraftige samt lyder kanon godt __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz, for de 4k kan man få en lidt ældre men større modeller. Jeg er meget gald for min, og den er med stål/alu front, selv om det er den billigste i deres product range. /Mikael __________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror stadig at TC sælger Marantz SR5600 for 3999, så den ville da være et oplagt bud. Jeg har selv en SR5500 (Samme reciever men uden HDCD decoding), og den gør det fantastisk!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også kigge nærmere på Marantz og H/K. Denon kunne også være en mulighed, men jeg synes ikke de er noget at råbe hurra for hvad effekt angår. Surroundlyden er dog glimrende!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svarene, der er lidt at tænke over!
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Er det nogen speciel grund for at du vil ha en ny receiver? Hvad er det den skal kunne bedre enn den du har? |
|
|
Den jeg har nu er en af de mindste i dens serie (hvis ikke dén
mindste). Det har så betydet at den ikke har pre-out til andet end
subwooferen. På grund af det synes jeg også tit den mangler kraft. Den
kan lyde temmelig presset ved lidt højere lydniveauer. Også på grund af
at den er alligevel ca. 4 år. Og en af de billigste i Onkyos program på
det tidspunkt. Så jeg gætter på at surround dekoderne er blevet en del
bedre siden den tid. Og så vil jeg også gerne have muligheden for 7.1
til når jeg om et år eller to flytter i lejlighed.
Desuden vil jeg gerne prøve noget andet end onkyos lyd. Har ikke haft
andre surround receivere, og man skal jo oppleve lidt nyt ikk?
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten har jeg lidt overvejet at hvis man kunne finde en surround
receiver der også er god i stereo, så simpelthen lade den køre stereo
også. Så er jeg fri for at skifte forstærker hver gang.
Det KRÆVER så at den har pladespiller indgang! Men hvis det ikke er
lige til at finde en surround receiver i min prisklasse med
pladespiller indgang, så behøver jeg ikke bruge surroundforstærkeren
som stereoforstærker også.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville da set nærmere på Yamaha. De er i mine ører de mest vellydende surroundreceiverene, men med 1 mangel. Bunden, den er der, men i begrænsede mengder. Nu vil uanset dine højtalere være svageste led i den kæden, og dermed er det argumentet betydningsløst.
Tapeconnection har RX-V757 på tilbud for 3500kr, eventuellt så er der en brugt RX-V1500 for salg her på siden, dog er prisforlangende altfor højt, den skal koste ca 3500. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
Forresten har jeg lidt overvejet at hvis man kunne finde en surround receiver der også er god i stereo, så simpelthen lade den køre stereo også. Så er jeg fri for at skifte forstærker hver gang.
Det KRÆVER så at den har pladespiller indgang! Men hvis det ikke er lige til at finde en surround receiver i min prisklasse med pladespiller indgang, så behøver jeg ikke bruge surroundforstærkeren som stereoforstærker også.
|
|
|
Hvorfor ikke bare sætte dit forstærkergrej til surround receiveren ved hjælp af pre-out, så har du hele tiden koblet dine højttalere til din stereo forstærker, og kan derfor sagtens høre musik uden at skulle have lyden ødelagt af en surround receiver, eller at du skal til at skifte rundt på kabler.
|
| Til top |
|
| |
Infinity^ Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Prøv evt. noget Harman/Kardon. De giver en ret go surround og nogle kan også køre stereo. desværre ved jeg ikke hva dem i din prisklasse kan, men Harman/Kardon er som regel, OK kraftige i surround!
hvis du evt ska ha nye højtalere kan du jo prøve nogle Infinity, de er specielt tilpasset til Harman/Kardon og dem i din prisklasse giver en ret fed lyd. Har selv nogle, Infinity Reference 30, de er relativt billige fra ny, og giver en go lyd på trods af 2-vejs systemet. de er udgået fra fabrikken, men enkelte forhandlere har dem stadig.
Nu ved jeg ikke hvor kraftig Reciever du leder efter, men der er desværre ikke mange der giver go surround samtidig med en høj ren effekt til 4000Kr.
har samme "problem" som dig, vil gerne have go lyd, men jeg vil ikke (jeg har ikke) pengene til det. __________________ Infinity Prelude MTS Tower
Infinity Prelude MTS Sub
Infinity Prelude Center
Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 31
[skal have Classé forstærker og effektforstærker om 2 måneder]
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari>Jo, det var da egentlig en god idé! Men så skal jeg dog til
at indstille lyd niveauet på min stereo forstærker, da den ikke har
main in.
Peter>Nye højttalere? Nej! Mit system har overværet en revolution
siden november 05. Havde Dali front og infinity bag+center (også i
Reference-serien). Skiftede først baght til et par mindre System Audio.
Så blev det centerens tur. Og til sidst her for en måneds tid siden fik
jeg et tilbud på et par uåbnede splinternye System Audio 1730 til halv
pris (listeprisen er 8000 kr.). Så højttalere skal absolut ikke skiftes
 .
Men ja du siger at det kan være svært at finde en god surround receiver
med høj ren effekt til 4000 kr. Men brugtmarkedet findes jo. Og der er
også muligheden for effektforstærkere. Så det er egentlig ikke så slemt
et problem!
|
| Til top |
|
| |