| Forfatter |
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man til punkt og prikke følger de anvisninger der er i et surround opsæt bla ens lyd tryk i alle ht i lyttepos, bag ht over ørehøjde plus diverse.er jeg så den eneste der syntes at lyd niveuet fra bag kanalerne er for højt,elller er der også andre der skruer et par db ned
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kalibreret alle mine højttaleret il samme lydtryk. Jeg har dog ikke lagt nærke til at bagkanalerne skulle spille for højt. I mit setup er der ingen problemer hvad det angår.
Men selvom der står skrevet at man "skal" indstille det sådan er der jo ingen der forbyder dig at gøre noget andet Det er jo trods alt dig der skal lytte på det
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 31 Juli 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heller ikke indstillet på mit, udover det forstærkeren indstiller. Lyden er tilpas hele vejen rundt.
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej P.las
Hvor meget afstand har du fra dine ører, når du sidder i lyttepositionenm, og til baghøjtalerne??
Hvis du har justeret alle højttalerne med en dB-måler, burde baghøjttalerne ikke skille sig ud. En åresag kunne være, hvis de står meget tæt på lyttepositionen!?
Er det generelt eller kun ved nogle film du oplever det?
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| hvis man til punkt og prikke følger de anvisninger der er i et surround opsæt bla ens lyd tryk i alle ht i lyttepos, bag ht over ørehøjde plus diverse.er jeg så den eneste der syntes at lyd niveuet fra bag kanalerne er for højt,elller er der også andre der skruer et par db ned |
|
|
De fleste synes nærmere det modsatte. Er der stor forskel på dine front- og baghøjttalere? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
De fleste synes nærmere det modsatte.
|
|
|
Jep! Når jeg sætter min Yamaha RX-V1500 til at auto kalibrere, bliver jeg nødt til bagefter at skrue op for baghøjttalerne og især skrue voldsomt op for subwooferen.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
|
|
Jep! Når jeg sætter min Yamaha RX-V1500 til at auto kalibrere, bliver jeg nødt til bagefter at skrue op for baghøjttalerne og især skrue voldsomt op for subwooferen.
|
|
|
Det er jo klart med den lille sub du har stående Svend, det giver sig selv 
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine baght sidder på side vægen som er ca 1,6 m fra øret.de er mont omkring 2 m fra gulvet.jeg vil vurdere at den er gal med ca 80 % af filmene.jeg bruger radio shack til udmåling.( 3m til front ht)Bruger p.t audio vector k-x som bagkanaler som ikke har helt den samme klang som mine fronter.jeg har bestilt nogle M&K k4 tripole i stedet, i håb om bedre integration med front+ bedre voice match.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogle som har nogle indvendinger ang min baght priortering(M&K k4)håber som sagt at de er nemmere at intrigrere.Jeg har pt 7.1 men syntes ikke rigtig at det giver det hel vilde i forhold til 5.1 bortset fra at der kommer lidt mere dybte men lidt på bekostning af sammenhæng af lyden i forhold til billedet.Men hvis det fungere med M&K vil jeg købe et sæt mere til ss back.Afstanden fra lyttepos til de bageste ht er 3 m,måske det er problemet?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan måske være fordi du måler med mikrofonen på din RS pegende forover? Du vil da måske komme til at skru længere op for baghøjtalerene før du træffer samme antal db på måleren sammenlignet med frontene
Min erfaring med RX-V1500 var også at der skulle et par db mere på både bag og specielt til subben. Min nuværende 2014i bestemmer niveauet for subben pinlig nøjaktigt, men der skal på ca 3db mere når jeg ser film __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg peger rs lodret op,har dog prøvet at pege direkte men det giver ikke den store forskel.jeg har en fornemmelse af at mine AV k x gør meget opmærksom på sig selv,derfor M&K tripole som skulle være mere difuse.Men det spørgsmål for jeg forhåbentlig svaret på i næste uge
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 04 August 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Svend P skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det er jo klart med den lille sub du har stående Svend, det giver sig selv 
|
|
|

__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |