| Forfatter |
|
Zaffa Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2005 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg står i lidt af et dilemma..
mit nuværende setup består af 2x Dali concept 6 (front) 2x Dali Concept 2 (bag) og en Denon 1705 Receiver
Problemet er at jeg mangler bas. Denonen har svært ved at håndtere de 4 højtalere sammen, og bassen bliver mest en gang mudder.
Jeg hører mest stereo via pladespiller men nyder også at spiller krigsspil eller se en film via computeren. Så jeg bruger faktisk mest Stereo..
Mit valg står derfor mellem at skaffe mig en Sub - har kig på en Dali Concept sub for ligesom at holde serien men andre forslag er også mere end velkomne..
det andet valg er en ny Receiver. Muligvis en NAD T744, vil helst ikke af med alt for mange penge så max 5000. men hvor meget mere effect vil jeg få med sådan en nad? jeg vil få en mørkere lyd men vil den være bedre til at styre de 6x6½" basser?
et helt 3 valg kunne være at sælge de 2 concept 2 og så købe en God nad integeret forstærker i stedet.. Hvad mener i?
__________________ -Zaffa
|
| Til top |
|
| |
Usse Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lede efter en effekt du kan koble på til dine fronter, går udfra at din Denon har preout. Ellers hvad med at gå over til stereo ;-)
__________________ Everything should be made as simple as possible, but not simpler
|
| Til top |
|
| |
Zaffa Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen Preput på min receiver - ud over til sub :p
|
| Til top |
|
| |
Zaffa Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hælder nok mest til at sætte en sub på der kan overtage bassen, så kan jeg altid skifte receiveren... tror det vil give mest lyd for pengene :)
en Dali Concept sub til mine concept højtalere eller nogen der har et bedre bud?
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke så meget forstand på sorround, men en bedre (og dyrere?) reciever ville sandsynligvis også give bedre lyd på alle højttalere. På den måde vil du ikke kun forbedre basgengivelsen men også det generelle klangbillede - også i stereo.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 ting vi lige skal have på plads. Har du pillet vedbas balancen? Og hører du stereo på 4 højttalere? Begge dele, eller hver for sig, kan medføre de problemer du har.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Zaffa Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke pillet ved bas balancen, jeg høre af og til stereo på alle 4 højtalere.
Jeg har bare ikke så mange penge at arbejde med, omkring 4k så i forhold til at jeg har givet 2500 for min receiver ved jeg ikke om det kan betale sig at skifte den til en der koster måske 3500kr - hvor meget extra lyd får jeg for de 3500kr? og når den egenligt spiller ok, bare mangler en del bas / baskontrol
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har eksperimentert en del med mere effekt kontra sub, og fronthøjtalere sat til 'small'.
En sub vil kunne spille dybere, og samtidig levere højere lydtryk end hvad dine Concept 6 vil kunne uansett hvilken forstærker du køber. Med frontene sat til 'small' vil du ikke bare aflaste forstærkeren som dermed vil kunne levere mere effekt til det resterende frekvensområdet, men du vil også opleve mindre forvrængning fra frontene i midbass/mellemtone da elementene der nu slipper for at forsøge at gengive de dybeste tonene.
Og det er kun når vil taler om musik, om du køber en større sub, så vil der være en verden af forskel til film.
Så sub er vejen at gå, men du bør vurdere noget lidt bedre end Concept subben. Forsøg at se om der er noget på brugtmarkedet, og hvis ikke så er der PB10'en til 5400kr ferdig leveret.
http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&id=1432 __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zaffa Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om det skal være en microsub, så bliver de hverken stort mindre, eller stort bedre, men med subs kan det virkelig betale sig at gå opp i størrelse da de bittesmå ikke vil kunne levere al verden af dybde og lydtryk.
Men det er også afhengig af hvad subben skal bruges til, film eller musik? __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Zaffa Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
begge dele - men jeg har heller ikke et vildt stort værelse - bor stadig hjemme - og vil nok foretrække den ikke fylder alt for meget. Concept subben er tæt på at være for stor
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hasselstream Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv concept 6 & 2 dertil bruger jeg en Cerwin vega sub, den med to stk 8" den koster 2500kr i hifiklubben, og den kan bestemt anbefales.
Den bruges kun til tonerne under 60hz mine concept 6 står ikke til small på min nad, 743v2, den klare det ret godt, men de ville helt sikkert kunne lide at få mere strøm/effekt at leve af. men hvis du gør som ManicMiner siger så vil det sikkert hjælpe din denon med at kontrolere enhederne beddere.
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Aktiv_sub woofer/CERWIN-VEGA_VE-28SX_subwoofer_Sort.htm
|
| Til top |
|
| |
Zaffa Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det bliver den Velodyne SPL800 tror helst jeg vil have en lille sub men med en god lyd :)
|
| Til top |
|
| |
Microft Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zaffa
Jeg vil også klart anbefale at du starter med at anskaffe dig en sub. Du vil ikke opleve noget særligt spring ved kun at gå et forsærker trin eller to op af denon stigen eller NAD for den sags skyld.
Så dit eget forslag om den lille SPL800 er nok det bedste du kan gøre, det er en fremragende sub til prisen, og så er den jo også pæn !
Så kan du jo altid opgradere recieveren senere. hvis du finder det nødvendigt
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved eks. Concept Sub er at den har indbygget 160watt forstærker, så din egen forstærker ikke skal trække den overhovedet, men kun sende den signalet! har selv concept 10 som fronter, men savnede mere dyb bas, og købte derfor en concept sub, som jeg er meget glad for, ved godt at man kan finde bedre, OG dyere, men kan man ikke altid det!! 
og hvis din forstærker kan det, kan du jo indstille hz udgangen til dine højttalere, så subben tager fra 60hz og ned efter
Jeg ville satse på en sub med stor bas 10" og opefter, og egen forstærker indbygget! __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
Killerrabbit Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en VELODYNE SPL 1000 II til 4000,- i KSB
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Concept-Subben er en rimelig god og stabil en!:.. Men hvis den receiver ikke har pre-out, så ville jeg nok på længere sigt udskifte den, for du kan helt sikkert få brug for pre-out på et tidspunkt..Men hvis du bare skla have en dyb bass, kan du vel lige så godt tage en CV 12-SX, den kan i hvert fald spille dybt..
Du foreslår selv en NAD 744 det kan jeg ikke afvise.. Jeg er selv stor NAD fan, jeg er selv i besiddelse af en 753v2 og jeg har aldrig fortrudt at jeg har købt den..Men hvis du bare vil have bund, kan du lige så godt invistere i en Sub..
mvh Henrik
Zirio's Cinema
Bassfilm
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale deg at gå for SPL1000 modellen fremfor 800'en. Der burde være ca 3db mere output i den sammenlignet med 800'en, og en sub kan nesten ikke blive for kraftig. Subwoofere er nok den komponenten jeg har brugt flest penger på, og jeg vil påstå at det er bedre med ingen sub en en svag sub __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |